• 0

Prive auto in VOF

Beste mensen ik heb nog wat vragen mbt een prive auto in een VOF.

Heb al wat dingen opgezocht maar ik weet niet zeker of ik het nou goed begrijp..

 

Ik heb dus samen met mijn broer een VOF en gebruik mijn eigen auto voornamelijk zakelijk, veel meer dan prive.

Als ik het goed begrijp moet ik tegenwoordig een 100% sluitende kilometer registratie bijhouden van prive en zakelijke ritten?

 

Vervolgens moet ik voor elke zakelijk gereden kilometer 19 cent vanaf het bedrijf terugbetalen aan mijzelf?

Kan ik ook de BTW en kosten op onderhoud declareren zoals winterbanden en APK?

 

En alle tankbonnetjes kan ik de BTW van terug vorderen of alleen een percentage van wat ik zakelijk gereden heb?

En van mijn thuis adres naar mijn bedrijfsadres is geen zakelijke rit geloof ik of wel?

 

*Op dit moment betaal ik alle tankbonnetjes met onze bedrijfspas*

 

Hopelijk kan iemand mij helpen.. Ik hoor het wel.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Voor de kosten:

Indien uw auto niet zakelijk is, dus niet op de balans als inventaris, zijn alle autokosten ook niet zakelijk en moeten naar prive verrekend worden.

 

Voor de BTW:

Aangezien je de zakelijk kilometers bijhoud voor de 19 cent is het verstandig de BTW te verrekenen in de verhouding van die zakelijke kilometers (Z) met de totale kilometers (T) over het jaar. Als zakelijke kilometers gelden niet het woon-werk verkeer.

De BTW die je mag aftrekken (opgeven) is dus het deel van de kilometers verhouding (= Z/T) op de totale BTW van de autokosten.

 

Link naar reactie
  • 0

Ok bedankt, dit is wat ik ook doe op het moment.

 

Heb nu even in m'n rittenadministratie een simpele calculatie gemaakt zodat ik percentage zakelijke km's en prive kan zien.

Mocht ik nog hulp nodig hebben met de volgende aangifte zal ik het hier posten (KW4 2012 had ik nog geen km reg.)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 113 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.