• 0

Is er nog marge voor bak artikelen?

Beste ondernemers,

Ik ben al tijdje bezig om en onderwerp te vinden wat ik ga verkopen op me webshop. Mijn oudste broer raad aan om bak artikelen te verkopen. Na googelen heb ik al gezien dat er hier al super veel van zijn. Hoe denken jullie erover als ik toch een webshop start en dan toch bak artikelen te kopen voor iets lagere prijzen. Waarom bak artikelen? omdat ik zelf bakker wil worden en me opa was bakker.

groetjes pim

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Of er marge op zit bepaalt je inkoop prijs en daar moet je onderzoek naar doen.

 

Jouw vraag is volgens mij meer of er ruimte is in de markt. Er zijn inderdaad veel aanbieders van bakspullen, vooral gefocussed op cupcakes bakkende vrouwen. Dus zoek een unique selling point. Wat heb jij als aanstaande bakker deze markt te bieden? Start een blog over je bakavonturen en bouw een achterban op.

Link naar reactie
  • 0

Bakartikelen verkopen is wat anders dan als bakker actief zijn. Goed brood en banket koop je vers. Volgens mij vind je in elke middelgrote stad tenminste één bakker waar op zaterdag een rij staat omdat ze goeie kwaliteit verkopen. Zit daar marge in? Aan de prijzen te zien wel.

 

Je kan natuurlijk wel een bakwinkel koppelen aan een bakblog waarin je verslag doet van jouw bakavonturen. Goh, dat had Sabra al gezegd. Ik word kippig... ;)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Wanneer je begint met je shop kun je een kleine voorraad cake mix en pudding mix in je assortiment opnemen. Je ziet dan snel genoeg of er belangstelling voor is.

 

Verder ben ik het met bovenstaande post eens wat betreft de verkoop van pakketten bak artikelen. Creëer een eigen blog waarop je je eigen creaties laat zien inclusief recept en ingrediënten. Vervolgens stel je een pakket samen waarin alle ingrediënten voor de creatie zijn opgenomen en je doet er een leuk briefje bij, waarop het recept staat geschreven. Zorg er dus voor dat je je op een leuke en creatieve manier onderscheid van andere aanbieder van bak artikelen.

Laat zien wie u bent op http://www.my-offer.nl/!

My Offer is hét online platform waarop zelfstandig ondernemers zichzelf en hun bedrijf presenteren.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reacties, De ideeën over bak pakketten samen te stellen vind ik een leuk idee! De concurrenten zie ik dat nog niet doen. Misschien is het dan ook leuk om filmpje bij te maken hoe je het moet maken hoe lang het duurt of het makkelijk is en het eindresultaat. Nu opzoek naar en groothandel. Meschien kan ik de biscuit mix en pudding mix inkopen bij de Sligro?

Link naar reactie
  • 0

Sligro is nou niet echt goedkoop. Dan kun je nog beter bij de Makro halen, maar dat is ook niet echt goedkoop ofzo.

 

Ik denk dat de mensen liever de ingredienten bij de supermarkt halen. Dan kunnen ze zelf nog kiezen welk merk en voor welke prijs ze de spullen kopen. Maakt voor het eindresultaat toch weinig uit, neem ik aan.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

Nu op zoek naar en groothandel.

 

Nee hoor. Eerst nog eens goed nadenken en om je heen kijken.

 

Bakken doe je met meel en boter en eieren en suiker en nog zo wat dingen de doorgaans goedkoop en zwaar zijn. Dus die standaard producten koopt niemand van een website om ze vervolgens duur te laten bezorgen. Je zal bijzondere producten moeten vinden. Kijk maar eens wat andere bakwerkwebwinkels verkopen.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 140 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.