• 0

Jaarrekening eenmanszaak naar vof

Goedendag,

 

Vorig jaar ben ik halverwege het jaar overgegaan van eenmanszaak naar vof (man-vrouw) nu maak ik al jaren zelf de jaarrekening en aangifte IB/PVV vanwege mijn administratie achtergrond. Nu is het mij echter onduidelijk of ik gewoon kan volstaan met 1 jaarrekening en wat dan de veranderingen zijn mbt evt journaalposten c.q. grootboekrekeningen om die overgang tot een goed eind te brengen. Ik zou er zelf voor kiezen om gewoon de vennoot toe te voegen en daarna door te gaan met boeken en gewoon 1 jaarrekening af te werken maar ik twijfel daar dus over. Temeer omdat ik ook een ander KvK nummer heb gekregen doordat de eenmanszaak een vof is geworden.

 

Ik kijk al jaren op dit forum maar helaas is dit de eerste vraag die ik niet beantwoord krijg door het lezen van (oude) posts.

 

Ik hoop dat iemand mij op weg kan helpen.

 

MVG

 

W. Maes

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

LINK

 

Volgens mij geld dit nog steeds. Alleen als je vorig jaar februari hebt getekend kun je nu niks meer aan de akte veranderen. Wellicht met de belastingdienst een praktische oplossing overeenkomen voor die ene maand. Maar als in de akte staat dat de VOF pas bijvoorbeeld per 1 juli in is gegaan zal het wel weer wat lastiger zijn.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 238 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.