• 0

minderheidsbelang en management fee

Ik kan een minderheidsbelang acquireren in een bestaande onderneming. Ik ga hier dan ook fulltime aan de slag.

Vervolgens zal ik maandelijks een factuur (management fee) sturen vanuit mijn holding naar deze onderneming.

 

Er is mij een bovenmodale managementvergoeding toegezegd, de prijs die ik voor de aandelen betaal maak ik vanuit mijn eigen beleving daarmee weer goed.

 

 

Mijn vragen zijn:

 

1) Wat als de onderneming het maandelijks uitbetalen van mijn managementfee niet nakomt?

Kan ik mij dan ergens op beroepen of is dat ondernemersrisico?

 

2) Ik heb een minderheidsaandeel, dien ik dan naast loonbelasting ook premies werknemersverzekeringen af te dragen?

 

3) Draag ik dit af vanuit mijn eigen holding of wordt het al gelijk door de onderneming in mindering gebracht op mijn managementfee?

 

4) Is het niet verstandiger om gewoon in loondienst te gaan? Kan ik dan zomaar ontslagen worden?

 

5) Kan ik niet gewoon de aandelen in de holding houden en de managementfee vanuit mijn eenmanszaak in rekening brengen? Dan omzeil ik toch de plicht om werknemersverzekeringen af te dragen? Of zeg ik hier iets heel geks?

 

Alvast dank voor jullie bijdrage.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Hi Joost,

 

Excuses voor de ontstane verwarring. Het is als volgt:

 

 

[*] partner 1 (ik) 10% - man. fee 10K

[*] partner 2 10% - in dienst +/- 6K bruto

[*] partner 3 40% - man. fee 10K

[*] partner 4 40% - man. fee 10K

 

Qua werkzaamheden die ik uitvoer, ben ik vergelijkbaar met partner 2. De overige partners met 40% zijn meer senior (50+) en hebben dus meer ervaring.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 192 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.