• 0

onrechtmatig gebruik van het woord 'Champagne'

Goedenavond,

 

Zojuist zijn wij gesomeerd door Champagne-Bureau Benelux. Ik citeer:

 

Zeer recent heeft het CIVC geconstateerd dat de website Trouwen-feestartikelen.nl zowel producten of miniatuurflessen met benaming "Confetti Champagne" of miniatuurflessen met vermelding van het woord op haar website aanbiedt (zie screenshot hieronder). Deze producten hebben de vorm en opmaak van een Champagnefles en dragen ook die benaming, maar in plaats van Champagne zijn deze flessen gevuld met confetti of andere. Voorts wordt het woord Champagne op verschillende plaatsen vermeld om een kleur te beschrijven.

 

Nu ben ik zeker bereid daaraan mee te werken. Maar is dit juridisch juist? Ik bedoel, ga ik niet te snel overstag alvorens alle benamingen van onze producten aan te passen?

 

Alvast bedankt.

Heeft u een idee voor een webapplicatie of heeft u het idee dat sommige processen binnen uw bedrijf sneller en efficiënter kunnen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Kijk eens naar het champagnepromotiebureau versus Unilever over shampoo in een champagnefles. Zie ook deze.

 

Noem het dan Champoo! ;)

 

Mijn eerste reactie was: de bescherming betreft andere wijnen, maar geen producten die geen verwarring kunnen veroorzaken. Blijkbaar gaat de bescherming toch wat verder. Ik vin het flauwekul, maar je kan er gif op innemen dat er al rechtspraak is in dit domein. Goed doorzoeken!

champeau.jpg.dc17fba71d62b9978671e5802c43a5da.jpg

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 86 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.