• 0

Geld terug bij een seizoensgebonden product

Hallo,

 

Ik ben al een tijdje op zoek naar het antwoord op mijn vraag, maar kon nergens een gedetailleerd antwoord vinden.

 

Ik ben werkzaam (als werknemer) in een schoenmakerij. De afgelopen weken hebben wij antiglij-ijzers verkocht. Nu de dooi voorbij is en de straten niet meer glad zijn, komen diverse klanten hun antiglij-ijzers terugbrengen omdat ze (zogenaamd) tóch ontevreden zijn over hun product. Te groot, toch te duur... noem het maar op.

 

Als zij geen bon bij zich hebben, geven wij nooit geld terug, maar ik heb bij een paar klanten (die wél in het bezit waren van een geldige kassabon en binnen 10 dagen) hun aankoopbedrag terug moeten geven.

 

Wie weet op welk recht of artikel ik mij kan beroepen om klanten hun product te weigeren om zodoende niet hun geld terug te geven?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 1

 

 

Als zij geen bon bij zich hebben, geven wij nooit geld terug, maar ik heb bij een paar klanten (die wél in het bezit waren van een geldige kassabon en binnen 10 dagen) hun aankoopbedrag terug moeten geven.

 

Is een stenen winkel (verkocht in een stenen winkel)?

 

Ruilen is dan een gunst, geen verplichting

Link naar reactie
  • 0

Tja, zo had ik een week of twee geleden bij een drogist ook anti-glij-ijzers voor m'n schoonmoeder gekocht. Oud mensje, zwakke botten, moet geen heup breken...

Veilig uitgeprobeerd op het balkon, maar al snel bleek het een enorme ramp-aankoop te zijn. De sneeuw verzamelde zich onder de ijzers en vormde daar een gladde plak ijs die door de tandjes goed bleef hangen. Per saldo was het gevaarlijker met die ijzers dan zonder!

Nu was het die week nogal glad en ben ik er niet toe gekomen ze te ruilen. Vervolgens was hier binnen een dag de sneeuw weer weg, zodat ik de winkelier ook niet meer kan demonstreren hoe gevaarlijk die dingen zijn.

 

Kan ik ze bij jou ruilen? (Ik denk niet dat ik de bon nog ergens kan vinden) ;-)

Link naar reactie
  • 0

@ Raoul K: nee, ik werk in een schoenmakerij. Waarom vraagt u of dit een stenen winkel is??? Maar het staat op onze kassabon 'niet goed, geld terug binnen 10 dagen'. Met het product (zelf uitgetest!) is niks mis, het is gewoon overduidelijk dat "de vorst voorbij is, we hebben de antiglij-ijzers niet meer nodig, dus terug naar de winkel brengen".

 

@ mmint: nogmaals, ik werk in een schoenmakerij, niet in een drogisterij.

 

 

Link naar reactie
  • 0

@ Raoul K: nee, ik werk in een schoenmakerij. Waarom vraagt u of dit een stenen winkel is??? Maar het staat op onze kassabon 'niet goed, geld terug binnen 10 dagen'. Met het product (zelf uitgetest!) is niks mis, het is gewoon overduidelijk dat "de vorst voorbij is, we hebben de antiglij-ijzers niet meer nodig, dus terug naar de winkel brengen".

 

@ mmint: nogmaals, ik werk in een schoenmakerij, niet in een drogisterij.

 

 

 

Omdat internet winkel WEL verplicht zijn spullen terug te nemen (ook na een proef-wasje in een nieuwe wasmachine)

Bij echte winkels is het een gunst, geen wettelijke verplichting.

 

Tja kassabon aanpassen he, bij de makro kan ik ook alles terug brengen, BEHALVE.... (vul maar in)

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 104 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.