Wouter Hol als Keynote op Webwinkel Vakdagen

Aanbevolen berichten

Super interview en erg ambitieus allemaal.

 

Toen je werd gevraagd hoe je wilde groeien in de toekomst met kabeltje, gaf je als antwoord verbreden en verdiepen.

Persoonlijk zou ik onmiddellijk denken aan geografische verbreding. maw, de shop uitrollen in heel europa.

 

Er moet ergens een reden zijn waarom je dit niet doet.

 

Wat ik mij dus afvraag is ofdat jij met kabeltje vooral op de locale markt actief bent of bereik je wel degelijk heel europa.

 

Is het gemakkelijker en goedkoper meerdere projecten op te zetten voor de lokale markt danwel één project uit te rollen in heel europa.

 

Daarnaast heb ik ook het gevoel dat internationaal verzenden erg duur en traag is. Hoe kun je eigenlijk in europa overal dezelfde service leveren wat betreft leverkosten en levertijd zonder overal locale logistieke partnerships op te zetten.

 

Is het eigenlijk wel mogelijk?

 

Groetjes en succes

 

 

 

Link naar reactie

Daarnaast heb ik ook het gevoel dat internationaal verzenden erg duur en traag is. Hoe kun je eigenlijk in europa overal dezelfde service leveren wat betreft leverkosten en levertijd zonder overal locale logistieke partnerships op te zetten.

Hier geef je inderdaad zelf al het antwoord op je vraag. Je zal in elk land een goed bevoorraad distributiecentrum moeten hebben. En dat is duur. Daarnaast voor elk land een of meerdere mensen die de taal als moedertaal hebben voor de teksten en de klantenservice. Op dit moment hebben we die capaciteit niet.

 

Nu verzenden we overigens wel gewoon al wereldwijd en we krijgen best vaak bestellingen vanuit Amerika of Australie. We hebben namelijk een paar zeer exotische kabeltjes.

Link naar reactie

Wouter, bedankt voor je antwoord.

 

Als je producten uniek en exotisch zijn dan speelt de afstand niet zo'n rol. Voor de meer mainstream producten gaan mensen op zoek naar een locale partner die een snelle service kan bieden.

 

Ik verkoop zelf niche producten waar de doelgroep in benelux niet groter is dan +/- 1000 potentiële b2b klanten en ik breek mij het hoofd hoe ik dit moet schalen naar heel europa. Om vindbaar te zijn in google zou ik voor ieder land een vertaling moeten maken wat het onderhoud van de site weer kostelijk en moeilijk maakt.

 

Anderzijds zou ik gewoon een engelstalige site kunnen maken en mijn doelgroep via post/mail/telefoon persoonlijk kunnen aanspreken en mij verder niets aantrekken van google en seo.

 

De combinatie niche, b2b en heel europa is blijkbaar een moeilijker vraagstuk dan ik op voorhand had gedacht.

 

Heb ook het gevoel dat bedrijven minder happig zijn om online aan te kopen dan particulieren.

 

Zoals je al aangaf in je presentatie, is de instapdrempel veel hoger dan vroeger. Een hobby site doet het niet meer. Het moet professioneel en schaalbaar zijn of het is verder zinloos om er mee te beginnen.

 

 

Link naar reactie

Mooie presentatie!

Zou leuk zijn als ik een vergelijkbaar verhaal kan vertellen over een paar jaar :D.

 

Ik snapte alleen een ding niet.

Er kwam een vraag wat de kosten van het uitbesteden waren. Ik kon dit niet zeer goed volgen, maar ik hoorde enkele euro's voorbij komen voor 1 order. Wordt er met een order 1 bestelling van een klant bedoeld? Als een klant 1 kabeltje besteld zijn de kosten van het orderpicken ed. toch veel hoger als de prijs van het kabeltje? Ik ben momenteel aan het kijken naar de mogelijkheden voor het verbeteren van de logistiek van de boeken door ze bijvoorbeeld op alfabet te leggen.

 

JOb

Link naar reactie

Precies wat Danny zegt, je moet naar het grote geheel kijken. Daarbij; wie het kleine niet eert..

 

Oh ironie, in een wireless world meer dan een miljoen omzetten met kabeltjes. Misschien dat dat wel de grootste concurrent is. De draadloze toekomst. ;)

Dat zou je inderdaad zeggen. Toch heb ik heel veel klanten die van wifi terug naar het betrouwbare kabeltje gaan. Wifi is (nog) niet betrouwbaar en snel genoeg voor de intensieve gebruiker. Of mensen met een groot huis.

 

Link naar reactie

Precies wat Danny zegt, je moet naar het grote geheel kijken. Daarbij; wie het kleine niet eert..

 

Oh ironie, in een wireless world meer dan een miljoen omzetten met kabeltjes. Misschien dat dat wel de grootste concurrent is. De draadloze toekomst. ;)

Dat zou je inderdaad zeggen. Toch heb ik heel veel klanten die van wifi terug naar het betrouwbare kabeltje gaan. Wifi is (nog) niet betrouwbaar en snel genoeg voor de intensieve gebruiker. Of mensen met een groot huis.

 

 

Heb vroeger veel online ge-gamed. Niets sneller en betrouwbaarder dan internet via kabels.

Bezig met ontwikkeling incasso 2.0. Lanceerdatum: Medio Q1 2014!

Link naar reactie

Precies wat Danny zegt, je moet naar het grote geheel kijken. Daarbij; wie het kleine niet eert..

 

Oh ironie, in een wireless world meer dan een miljoen omzetten met kabeltjes. Misschien dat dat wel de grootste concurrent is. De draadloze toekomst. ;)

Dat zou je inderdaad zeggen. Toch heb ik heel veel klanten die van wifi terug naar het betrouwbare kabeltje gaan. Wifi is (nog) niet betrouwbaar en snel genoeg voor de intensieve gebruiker. Of mensen met een groot huis.

 

 

Hier nog een, mijn vaste computer hangt gewoon weer aan een kabel.

 

De opmerking van Twa doet mij denken aan het idee over het papierloze kantoor, een idee dat in de jaren 80 ontstond toen men dacht dat eind jaren 90 geen kantoor nog met papier zou werken. We zitten nu in 2013 en volgens mij ligt er op mening bureau meer papier dan in de jaren 80.

Link naar reactie

 

Dat was dus de ironie. Ik zit hier op 'supersnel' internet via een ouwerwetse telefoonmast en kijk HD-televisie waarvoor het sigaal via ouwerwetse antennes gaat. Als dienstplichtig soldaat heb ik ooit morse geleerd en dat zie ik ook nog weleens terugkomen. Met simpele puntjes en streepjes kun je prachtige poëzie maken.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 126 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.