• 0

Omzetbelasting verkeerd ingevuld en nu?

Beste Lezer van het HL-forum,

 

Ik ben nieuw op dit forum en zit met een probleem.

 

Ik ben eind okt een eenmanszaak begonnen naast mijn vaste baan.

Ik heb inmiddels al een paar opdrachten gedaan en toen moest het 4e kwartaal omzetbelasting worden ingeleverd.

 

Ik importeren spullen uit China en verkoop dit door.

Bij het importeren moet ik BTW , invoerkosten etc bij ( fed-ex , UPS , TNT ) betalen.

 

Toen ik de ob invulde heb ik zowel bij vraag 4a ( de reeds betaalde) BTW vermeldt en ook bij de voorbelasting.

 

Nu is mij dus verteld dat ik de betaalde BTW niet bij vraag 4a moest aangegeven , maar alleen bij 5b voorbelasting.

 

Is dit waar en zoja hoe kan ik de fout herstellen???

 

Alle hulp is meegenomen.

 

Ik hoor het graag

 

Gr

Ryan

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo Ryan,

 

een foutieve aangifte kun je inderdaad alleen maar corrigeren door een suppletie aangifte, soms mag je dat ook op de volgende aangifte corrigeren, maar in jou geval kreeg je door je wijze van aangeven niks terug en wil je naar ik aanneem zsm je voorbelasting alsnog terugkrijgen.

 

Op de site van de belastingdienst staat op de pagina aangifte corrigeren staat hoe je een suppletie doet en waar je het forumlier (online) kan invullen of downloaden en opsturen. Op het formulier staat een invulinstructie hoe je de suppletie moet indienen. Dat wijst zich dus min of meer vanzelf.

Link naar reactie
  • 0

Als je teveel geld terug krijgt volgens je aangifte, dan krijg je dat als nog gestort naar je supletie. Ik heb het zelfde gehad. Daarna krijg je een rekening van de belasting voor de restant weer terug te laten betalen.

 

Als je twijfelt bij iets kunt je ze beter even bellen. De eerste keer dat ik aangifte deed heb ik zelfs nog 2 keer een supletie ingevuld.

Wordpress het meest gebruikte beheersysteem van professionele websites www.andyweb.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 306 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.