• 0

European venture starts to climb again

Hoi mede-higherlevelaars,

Onderstaand een link naar een artikel over venture capital en private equity in Europe.

European venture starts to climb again

European venture capital investment in the second quarter of this year saw the first significant improvement since the fallout of the technology bubble, rising to €967m, according to a survey by research group VentureOne and professional services firm Ernst & Young.

En nog even een korte quote verder op uit het artikel want per slot van rekening hebben we het hier vooral over early stage investeringen:

Encouragingly, the number of early-stage financings also increased in the period. Seed and first-round investments accounted for 32 per cent of the overall amount invested. This was the highest amount for two years.

Het hele artikel vind je op: http://www.realdeals.eu.com/Show.aspx?ChannelID=13&ArticleID=34436. Let op: ik schat dat het artikel niet al te lang meer voor ieder te lezen is, ik schat tot het eind van deze week.

Met vriendelijke groet,

Ties

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

• 0

Negatief zijn wij helemaal niet. De markt is daadwerkelijk aan het aantrekken alleen het algmene sentiment van de consument/klanten is nog dermate negatief dat grote investeringen/aankopen op het moment uitblijven.

Het feit dat er flink geïnvesteerd wordt is zeker positief, alleen wordt er in mijn ogen nog te weinig naar de "kleinere" bedrijven gekeken. Hier zitten nog steeds goede potentiele groeiers die weinig aandacht krijgen.

In mijn ogen zeggen die miljoenen dus niet zo veel. Ik ben veel meer benieuwd naar "kleinere" investeringen die gedaan worden in de kleinere bedrijven, dan miljoenen die gepompt worden in toch al gigantische bedrijven. Ik weet dat er ook miljoenen gaan naar kleine bedrijven die baanbrekend werk verrichten, al zie ik liever dat er meer "kleinere" investeringen gedaan worden ipv "enkele" grootte.

• 0

Hoi mede-higherllevelaars,

Nog een link naar een artikel dat over de Benelux gaat (jazeker, ze schrijven zelfs over venture capital in Luxemburg!):

Bursting from the Benelux

Recent highlights:

Highest ever Dutch deal value: €4.9bn

Royal Vendex take-private: €1.5bn

VNU bidding attracts highest ever leverage

The Benelux region’s internationally minded companies are proving attractive to private equity players of all shapes and sizes. But with little or no chance of exit within the region, investors have no choice but to look abroad.

Je kunt verder lezen @ http://www.realdeals.eu.com/Show.aspx?ChannelID=13&ArticleID=34425

Wil ook nog even reageren op je opmerking, Little Monkey, dat het met name over de grote deals gaat (private equity) en niet over de jonge ondernemingen (venture capital). Dat is nu nog wel zo in Europa en dat hangt samen met de volwassenheid van de wereld van de investeerders. In Amerika zijn erg veel investeerders ex-ondernemers. Deze 'entrepreneurial investors' begrijpen de business van de ondernemer echt en kunnen daardoor meer risico lopen. Het is ook daarom dat het relatieve belang van early stage investeringen in Amerika veel hoger is dan in Europe en Nederland.

Dit is mijn mening in het kort: ik kan daar nog dagen over praten.

Met vriendelijke groet,

Ties

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar