• 0

SEO: korte of langere URL met categorieën

Momenteel is mijn structuur van de adressen in mijn webshop zo:

adres, map, supmap, (evt. nog een supmap), en dan naam van artikel.

Nu heb ik me laten wijsmaken door iemand dat de structuur van een adres voor een artikel veel beter zou zijn voor de vindbaarheid:

adres/naam artikel.

 

Om dit even te verduidelijken met een artikel: nu is deze te vinden bv. in:

www.webshop. com/dames/broeken/spijkerbroek

en volgend iemand anders zou het voor de SEO dus beter zijn dat het artikel te vinden zou zijn op:

www.webshop. com/spijkerbroek

 

De vraag is, klopt dit? Is dit beter voor google vindbaarheid of niet?

Want dan is de structuur toch zoek?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

interessant stukje Frans.

Dus als ik het goed begrijp kan ik best alles laten zoals het is ( adres webshop/map/supmap/artikel), maar mijn nieuwe artikelen het best opslaan als structuur: (adres webshop/artikel)

Of heb ik iets over het hoofd gezien?

Ik zal je een praktijvoorbeeld geven: een artikel dat al reeds aanwezig was in de shop

http://{verwijderd}

ik heb deze nu ook in andere kleuren binnen en heb deze als url gegeven:

http://{verwijderd}

Ze zitten beide in dezelfde map in de webshop, dus hetzelfde pad {verwijderd}

 

P.S: zal deze adressen terug verwijderen nadien, maar tis maar om een praktijvoorbeeld aan te halen

 

edit: done

Link naar reactie
  • 0

Zeker is de URL met submappen aan te raden, dit soort structuur is erg belangrijk vooral bij grotere sites. Hoe zal Google anders weten wat de secties/categorieën zijn?

 

Wanneer je variaties hebt (kleuren etc.) hebt, moet je ervoor zorgen dat deze een canonical link tag krijgen:

http://googlewebmastercentral.blogspot.nl/2009/02/specify-your-canonical.html

Blogpost en gratis script: Online betalingen via iDEAL zonder webwinkel.

Link naar reactie
  • 0

Als ik jou was zal ik mijzelf niets laten "wijsmaken" en zeker niet op het gebied van SEO. "moeten" bestaat niet en logisch nadenken is het allerbelangrijkste. Zolang jij in je achterhoofd houdt "kan google gemakkelijk zien waar deze pagina over gaat" dan komt het allemaal goed. Een duidelijke url kan hierin een rol spelen, net zoals de content op de pagina, titel, kopjes, links, alt tags, duidelijke html code, zoekwoorden keuze, populariteit, externe links etc.

 

Om antwoord te geven op je vraag:

Jouw huidige structuur met submappen is heel goed en daar zou ik niets aan veranderen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Als ik jou was zal ik mijzelf niets laten "wijsmaken" en zeker niet op het gebied van SEO.

 

Die iemand was iemand op de webshop vakdagen die me een nieuwe website wilde verkopen, en één van zijn argumenten was dat de structuur van de url (dus met submappen) niet deugde voor de vindbaarheid op google.

Nochtans sta ik met veel zoekwoorden op de eerste plaats in google, maar toch bracht hij me aan het twijfelen. Ik heb nu enkele nieuwe artikelen die structuur gegeven, maar dat is natuurlijk wel zo terug aangepast.

Link naar reactie
  • 0

Hoi Dirk,

 

Het advies in je achterhoofd houdende gewoon testen wat voor jou het beste werkt. Het feit dat je al op meerdere zoekwoorden op nummer 1 staat geeft al aan dat je het nu zeker niet verkeerd doet. Test een aantal zaken maar neem geen risico ten aanzien van je nummer 1 posities want je kan daar meer verliezen dan winnen.

Succes!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 257 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.