• 0

cursus boekhouden

Dag,

 

Ik ben sinds drie jaar freelancer, alles heel kleinschalig, maar heb een beetje genoeg van mijn eigen 'boekhoud'-geklooi in excell. Bovendien baal ik er van dat ik, meer in het algemeen, geen chocola kan maken van jaarrekeningen etc. Daarom twee vragen:

 

1. Heeft iemand een tip voor een goede, betaalbare cursus boekhouden, die vnml focust op freelancers/kleine zelfstandigen?

 

2. Uiteraard zou ik een boekhoudpakket moeten aanschaffen. Tips? Ook hier geldt: kleinschaligheid, hoeft niet te uitgebreid/ingewikkeld, liefst duidelijke helpfiles, niet duur.

 

Ben benieuwd!

 

Jochem

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wellicht kun je even bij de Slegte of andere boekhandel binnen lopen en een boek over boekhouden op de kop tikken.

 

En natuurlijk kun je ook een LOI cursus of iets dergelijks aanvragen met betrekking tot "ondernemen".

 

 

Het nadeel van ondernemers die geen AOV hebben genoten komt hier maar al te vaak naar voren

Link naar reactie
  • 0

Dag,

 

Ik ben sinds drie jaar freelancer, alles heel kleinschalig, maar heb een beetje genoeg van mijn eigen 'boekhoud'-geklooi in excell. Bovendien baal ik er van dat ik, meer in het algemeen, geen chocola kan maken van jaarrekeningen etc. Daarom twee vragen:

 

1. Heeft iemand een tip voor een goede, betaalbare cursus boekhouden, die vnml focust op freelancers/kleine zelfstandigen?

 

2. Uiteraard zou ik een boekhoudpakket moeten aanschaffen. Tips? Ook hier geldt: kleinschaligheid, hoeft niet te uitgebreid/ingewikkeld, liefst duidelijke helpfiles, niet duur.

 

Ben benieuwd!

 

Jochem

 

 

 

Hallo Jochem,

 

Op www.ohmega.nl kun je een gratis cursus boekhouden vinden. Ook een demo pakket waarmee je de cursus kunt doen. Ik gebruik zelf SnelStart Boek 2 en Nota 1, prima geschikt voor mijn eenvoudige eenpersoonsbedrijf. Demo's te krijgen op www.snelstart.nl. De helpfiles zijn uitstekend! En de supportdesk ook.

 

Succes,

ToC

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Binnen HL is al veel gezegd en geschreven over dit topic en al eerder heb ik aangegeven dat er prima online boekhoudprogramma's zijn, die zeer gebruiksvriendelijk zijn en als je dat gebruikt icm kantoor met ter zake kundige mensen die af en toe over je schouder meekijken en aan t eind van t jaar snel je jaarrekening opmaken, hoef je geen tijd te spenderen aan t leren van boekhouden en hou je tijd over voor je core-business.

 

Zoals je al hebt begrepen: zou doe ik dat zelf en dat bevalt prima. Als je meer wilt weten hoor ik t wel.

 

GJ

Link naar reactie
  • 0

Klooien in excel hoeft geen nadeel te zijn als je weet wat je aan het doen bent. Je geeft eigenlijk twee problemen aan namelijk (1) Klooien en (2) Excel. Ik heb zo het vermoeden dat als je eens op cursus gaat of de discipline opbrengt om eens echt een boek te lezen, dat excel geen probleem meer is. Ik doe de boekhouding van onze bedrijfjes in een zelfgebouwd excel werkboek. Heb ik veel van geleerd (het werkboek maakt ook automatisch facturen, btw aangifte, jaaroverzichten en journalen, houdt een database van debiteuren bij, splitst kosten en baten uit over een aantal categoriën voor snel overzicht en geeft zelfs een (zeer ruwe) schatting van de aangifte inkomstenbelasting). Ik doe zelf de btw aangiftes en laat het maken van de jaarstukken (de officiële balans en W/V rekening over aan mijn administratiekantoortje. Zij krijgen gewoon een kopie van mijn excel werkboek en zijn voor ca. 200 euro per bedrijfje per jaar klaar.

Als je een kopie van het excel werkboek wil hebben mail dan maar.

 

 

Succes,

 

Michel

 

Link naar reactie
  • 0

Ik zou voor een vergelijking van veel boekhoudpakketten deze website er eens op naslaan www.boekhoudpakket.in-research.info.

 

Voor een persoonlijke boekhoudcursus heb ik een tweedehands setje 'PDB in Balans' (Praktijk Diploma Boekhouden) van de NTI weten te verkrijgen via de normale tweedehands kanalen. Voor een beginnende boekhouder, zoals ik zelf ook zonder enige basiskennis, is dit prima te doen vanwege de legio voorbeelden en makkelijke uitleg.

 

Succes!

Moversys en offshoring

Moversys en octrooirecherche

Moversys en Sprout Start

Link naar reactie
  • 0

Ik gebruik het pakket X-count, indien je niet met hele ingewikkelde boekhoudingen bezig bent (verschillende koersen bijv.) is dit een prima pakket. Duidelijk, makkelijk en verrekte simpel. Het eerste jaar is gratis en daarna betaal je 175 euro mits je iemand anders aanbrengt om dit pakket ook te gebruiken. Voor elke nieuwe gebruiker een gratis jaar X-count.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 223 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.