• 0

Wet kopen op afstand, Belgie?

Ik heb Google gebruikt, maar vond wat tegenstrijdigheden.....

 

Op internet bestelde ik 2 dagen geleden een Pantone waaier. Het bedrijf is Belgisch en de verzending zou

1 dag zijn met UPS.

 

Omdat ik de waaier dringend nodig heb ik daar besteld. Betaald met PayPal.

 

Nu is de waaier er nog niet. Via de live chat kom ik erachter dat de waaier niet op voorraad is en dat ze het elk moment

verwachten in hun magazijn.

Ook is de waaier nu afgeprijsd van 199 naar 169.........

 

Op de site is niet te zien dat het niet op voorraad is. Volgens de winkel staat er ergens in groen als het "in stock" is en als er niets staat is het niet op voorraad. (?)

 

Die 30,- willen ze me sowieso niet vergoeden en mijn order willen ze niet cancellen. Tenminste, via de chat hoor ik dat ik moet mailen. Via de telefoon ook dat ik moet mailen en dat ze het dan overleggen maar niet zeker weten of het wel kan, maar antwoord krijg ik niet per mail.

 

Heb ik ergens "recht" op?

 

 

 

 

www.lovelylittlethings.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik denk idd dat je recht hebt om je order te cancellen indien het een private aankoop betreft. Je hebt hiervoor 14 dagen de tijd.

 

Indien het een professionele aankoop betreft, dan gelden de algemene voorwaarden of de afspraak die je hebt gemaakt bij aankoop.

 

Het zal wel niet mogelijk zijn de order te cancellen en dan opnieuw te bestellen aan de lagere prijs.

 

Heb zelf een Belgische webshop en ik was vanuit de payment provider (multisafepay) verplicht om een retour garantie te geven.

 

Lees de algemene voorwaarden van de shop er eens op na.

Link naar reactie
  • 0

Het is een zakelijke aankoop. En ze mailen me nu dat ik het niet mag cancellen.

 

Ze verwijzen naar de algemene voorwaarden en die zeggen;

 

Article VIII.Deliveries

 

a. Deliveries will be made depending on the good’s availability. Unless otherwise agreed in writing, the seller’s delivery dates shall be purely indicative. The customer shall not be entitled to use any late delivery as a justification for cancelling the sale, rejecting the goods or claiming any compensation.

b. If the customer, after formal notice, fails to take delivery of the goods, the seller shall be entitled, without prejudice to any claim for damages, to enforce the contract or to consider it to have been automatically terminated, with any advance payment forfeited for the benefit of the Seller.

c. Where deliveries are in installments, the failure in whole or in part of any one delivery shall not effect on other deliveries.

 

Article IX. Delivery problems

 

The Seller will, for any reasons, not be held responsible or liable for delivery issues or delivery failures, including but not limited to, wrong delivery address, Goods shortage, product end of life, etc. The Seller reserves the right to modify an order with a similar product of identical or greater value if original product(s) is (are) no longer available. Product specifications shape and color may vary without prior notifications, to the exception of the Product’ use which shall remain the same as the originally ordered product.




 

Article X. Returning Goods

 

The orders placed by the Customer on the website are definitive and cannot be cancelled.

 

The Customer is consequently aware he is bound by its purchase as soon as he has done the online’s payment.

n

Therefore, goods bought on the Website cannot be returned by the Buyer except in case the Seller is liable a set forth under article XIII (Warranty).

Ik heb dus pech denk ik? Snap wel dat ik dan in dit geval aan de algemene voorwaarden vast zit. Jammer alleen, dat als het product nog niet eens bij hun aanwezig is, ze niet willen meewerken aan cancellen. Ik ben in elk geval geen terugkerende klant.

www.lovelylittlethings.nl

Link naar reactie
  • 0
Het is een zakelijke aankoop

 

Kan je er enkel kopen met een BTWnr?

Want het is niet omdat jij het koopt om te gaan gebruiken in je zaak, dat het automatisch een zakelijke aankoop betreft. Als een particulier daar ook kan kopen heb je 14 dagen bedenktijd. Als het een groothandel betreft waar enkel zakelijke klanten kunnen kopen, vrees ik dat je idd. pech hebt.

Link naar reactie
  • 0

Tja, geschil maken via paypal is een oplossing.

 

Ik zou ze gewoon nog een keer bellen, zeggen dat als ze de order niet annuleren je via paypal een geschil opent. Hierdoor zet paypal automatisch het bedrag van 200 euro vast op hun rekening totdat het geschil is opgelost. Als ze het dan alsnog verzenden stuur je het gewoon weer terug.

Link naar reactie
  • 0

Bedank voor alle reacties.

 

Ik heb ze gebeld en uitgelegd dat ik de order wil cancellen. Toen zei de dame dat dat waarschijnlijk

niet kon, maar dat ik moest mailen.

Gezegd dat ik gemailt had en geen reactie gehad.

 

Vervolgens kreeg ik een reply, met een CC naar "moederbedrijf". Dat de order niet gecancellt kon worden, met verwijzing

naar de algemene voorwaarden en dat het product "op elk moment" daar binnen kon komen.

 

Heb daarop weer gereplied dat ik in hun voorwaarden kan lezen dat ik geen "recht" heb op cancellen, maar dat ik het slechte service vind. Dat daarnaast het item ineens 30 euro goedkoper is en dat als ze aan hun order willen vasthouden ik niet meer terug komt als klant. Heb datzelfde moederbedrijf een cc gestuurd. Kort daarop kreeg ik van UPS een vooraanmelding. Maar wel duidelijk een vooraanmelding, dus nog geen levering in zicht.

 

Zal PayPal morgen even bellen!

 

Had overigens in de naamvelden ook mijn bedrijfsnaam ingevuld. Er is nergens op de factuur btw te zien overigens.

www.lovelylittlethings.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 88 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.