• 0

Voorwaarden voor een KvK-inschrijving

Ik zou graag willen weten wanneer je bij de KVK een inschrijfnummer verkrijgt.

Voor zover ik het begrijp moet de KvK je als ondernemer kenmerken.

 

In deze link: ondernemer voor kvk staan de voorwaarden opgesomt.

Nu staat hier als extra criterium bij dat je gemiddeld minimaal 15 uren per week als ondernemer bezig zou moeten zijn.

 

Nu wil ik met mijn op te richten webshop kleinschalig beginnen en maximaal zo'n 8 uren per week besteden aan het ondernemerschap. Krijg ik dan geen kvk-nummer?

Ik wil eerst ook niet meer uren maken, om bij evt ontslag uit mijn loondienstbetrekking (40 uren) niet te veel uren aftrek te krijgen op mijn uitkering.

Voorbeeld: stel ik krijg na 15 weken ontslag uit mijn loondienstbetrekking en ik heb gemiddeld 10 uren per week besteedt aan de webshop, dan is het aantal uren wat niet wordt gekort op mijn uitkering: 15wk x 10 = 150 / 26* = 5,7 uren. Het aantal uren daarboven wordt direct gekort op mijn uitkering. Daarom wil ik eerst niet te veel uren maken.

(*26 is het aantal weken wat het uwv hanteert bij het bepalen van de uitkering)

 

Ik zou dus van jullie graag horen of ik nu alleen een kvk-nummer krijg als ik bij de KvK opgeef dat ik minimaal 15 uren per week gemiddeld aan mijn webshop zal besteden?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

letterlijk staat er dit:

 

Soms geven de criteria niet genoeg duidelijkheid. Dan telt ook de tijd die u in uw bedrijf steekt mee. Gemiddeld moet dat meer dan 15 uur per week zijn.

 

De kvk kan het verder ook niet controleren. Dus dat zit wel goed. Dit is vooral bedoeld om hobies en ondernemingen uit elkaar te houden.

 

Ook staat er dit:

 

Ik voldoe nog niet aan alle eisen, moet ik me nu inschrijven?

 

Als u start, dan voldoet u vaak nog niet aan alle criteria. U heeft bijvoorbeeld nog geen klanten. U kunt zich dan wel inschrijven als u kunt aantonen dat u wel aan die criteria gaat voldoen. Bijvoorbeeld door het huurcontract van uw bedrijfspand mee te nemen.

Link naar reactie
  • 0

2 opmerkingen:

*jij hebt zelf invloed op hoe de kvk je ziet. Je moet een inschrijfformulier invullen en wat je daar opschrijft over je plannen en uitvoering, inclusief omzetverwachting, is maatgevend voor de kvk. En 8 uur is zo voorbij; als je elke avond 2 uurtjes aan je bedrijf werkt, inclusief nadenken over hoe je het een succes gaat maken en een gesprek met je partner of een vriend om je gedachten te ordenen, zit je al aan de 15 uur. Maak je daar maar geen drukte om.

 

*volgens mijn informatie is het juist gunstig als je voor je ontslag (verwacht je dat dan of is het theoretisch) meer uren werkt. Stel je hebt nu een bedrijf waar je 20 uur werkt per week bovenop de 40 uur baan, dan kun je na je ontslag bedingen dat je voor de eerste 20 uur van je bedrijf geen korting krijgt. Let op! ik ben geen sociale wetgeving deskundige, maar zo is het volgens mij bij UWV. Zou ook logisch zijn; je combineert het nu ook met die baan, als die baan stopt, ben je dus werkzoekend voor 40 uur.

 

Jou redenering met 26 weken is niet helemaal juist geloof ik. Kijk er nog eens naar. In ieder geval geld dat alleen als je gedurende je werkloosheid start met je bedrijf en niet er voor.

 

Je moet bij jezelf wel nagaan of je het ethisch verantwoord vindt, maar zo is meen ik de wet. Uiteindelijk is de vraag wil je een goed lopend bedrijf of wil je zoveel mogelijk uitkering? Mijn beste stap ooit was zelf ontslag nemen en niet aan sturen op een ontslag vanwege de uitkering. Natuurlijk, niet iedereen is in de gelegenheid, maar wat heb ik genoten van de vrijheid.

Hoog-laagbed nodig? Kopen of huren, wij installeren bij u thuis!

http://www.wcon.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 183 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.