• 0

Kleine Ondernemingsregeling

Indien je op jaarbasis na aftreke van voorbelasting minder bent verschuldigd dan 1345, hoef je per saldo geen omzetbelasting af te dragen zo staat in de regeling

in 2010 heb ik de volgende situatie

 

aangegeven verschuldigde belasting 1356

aangegeven voorbelasting 1441,

Per saldo 85 te ontvangen

Omzet voorbelasting betaald ontvangen

 

1ekw 647 341 306

2e kw 140 389 249

3e kw 115 205 90

4e kw 454 506 52 en 306 als KOR afgetrokken

 

volgens de inspecteur heb ik geen recht op deze KOR en moet ik dit bedrag terugbetalen, uit navraag bij de inspecteur bellef hij bij dit standpunt , kan iemand mij dit uitleggen wat ik verkeerd zie

 

gr ruud

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

hij geeft aan dat ik 1356 euro verschuldigd ben

en dat ik 1441 als aangegeven voorbelasting heb opgegeven

 

af te dragen voor toepassing van de RKO 0

 

RKO indien < 1345 dit gehele bedrag of 0

recht op vermindering RKO 0

door u in mindering gebracht 306

correctie RKO 306

 

 

dit is het overzicht op jaarbasis

ik heb in het 4e kwartaal het berag van het 1e kwartaal weer teruggehaald zodat in het eindeffect ik 85 euro terug heb ontvangen

Volgens de inspectuer had ik ook in het 1e kwartaal de KOR niet mogen teopassen als ik dit wel zou hebben gedaan

Op deze manier begrijp ik de hele uitleg van de KOR niet meer derhalve heb ik dit voorgelegd op dit forum

Link naar reactie
  • 0

hij gaf aan dat ik meer voorbelasting als verschuldigde belasting en derhalve geen recht op de KOR heb ook niet in het 1e kwartaal en had dit bedrag niet mogen terugvorderen

 

indien ik het op jaarbasis had gedaan dan was het nmm geen probleem geweest voel me nu tekort gedaan en snap zijn uitleg ook niet goed

 

 

Link naar reactie
  • 0

De inspecteur heeft helemaal gelijk ruud..

 

je begon je topic zo goed door te stellen dat je je voor de KOR in aanmerking komt nadat je de voorbelasting hebt afgetrokken van de verschuldigde belasting. Dat klopt maar dat moet ook uitsluitend op jaarbasis bekeken worden en niet op kwartaalbasis zoals jij dat gedaan hebt.

 

je hebt op jaarbasis 1356 af te dragen en 1441 ontvangen dat is 85 te ontvangen dus geen recht op KOR

 

Jij hebt te onrechte 306 euro van het 1e kwartaal als KOR teruggevraagd omdat je in de kwartalen daaropvolgend meer hebt teruggevraagd als dat je al betaald heb en je kunt nooit meer terug krijgen dan dat je betaald hebt.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 112 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.