• 0

Goederenvervoer bedrijf

Beste ondernemers op deze forum,

 

ik ben al een poosje in de heen en weer over het feit dat ik heel graag een onderneming wil starten, maar het punt was dat ik nooit niet wist wat voor soort onderneming ik wou starten.

Nu ben ik daar uiteindelijk wel uitgekomen, alleen zitten daar nogal wat haken en ogen aan om het te kunnen realiseren.

 

Het gaat om het volgende:

We zijn met twee beginnende-ondernemers die totaal geen kaas hebben gegeten van de ondernemerschap, daar en tegen hebben we wel ontzettend veel informatie opgezocht op het internet als aftrekposten bij de belastingdienst, certificaten die behaald moeten worden om het bedrijf enigerzijds op te kunnen zetten als het ondernemerschapsplan tezamen met het financiële plan.

Wij willen een goederenvervoer bedrijf starten in Nederland die zowel nationaal als internationaal gaan vervoeren voor fabrieken als voor leveranciers.

Dat zal de main business worden, als neven-taken willen we daar bij doen het helpen verhuizen van complete bedrijven als particulieren en het opslaan van goederen van leveranciers in onze warehouse, die wij orderpicken, opslaan, inpakken en weer gaan verzenden na opdracht van de leveranciers.

Er komen uiteindelijk wel meer dingen bij kijken dan het verzenden van en het opslaan van produkten, zoals administratie en dergelijke.

 

Maar om weer terug te komen op mijn vraag is het volgende:

Wij hebben hierbij natuurlijk financiële hulp bij nodig.

Wij zijn beiden werkzaam bij ministerie van defensie onderdeel marine en hebben totaal geen eigen financiën om zo één groot bedrijf op te zetten.

Ga maar na, vrachtwagens, trailers, computers, software en uiteraard een pand is benodigd om het te vergoeden.

 

Mijn vraag is dus, na een ondernemersplan te maken tezamen met het financiële plan, waar moeten we dan terecht en waar kunnen we na een solide plan te hebben gemaakt geld vandaan trekken.

Dit is en blijft mij tot op heden erg onduidelijk.

 

Ik weet ING is een goede start, maar ik kan mij niet voorstellen dat hun zoveel financiën willen steken in een beginnend bedrijf.

Alvast bedankt.

M.v.g. H.V. Rensenbrink

Who does not dare, never wins

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ha Henk. Kunnen jullie niet eerst klein beginnen om eens te kijken of het haalbaar is? De transportsector krijgt klappen door het inzetten van oneigenlijk uitgezonden Oost-Europese chauffeurs en de gevestigde orde rijdt al bijna zodanig dat er geld bij moet.....

 

Rond de vervoersector hangt ook een enorme administratieplicht en daarnaast streng beleid op gebied van veiligheid. Ik denk dat je daar ook diploma's voor moet hebben.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt P.J. voor de snelle reactie.

 

inderdaad willen wij ook klein beginnen, twee tot drie tweedehandse vrachtwagens en één trailer is voor een bedrijf in het vervoeren van goederen aardig klein als je om je heen kijkt en ziet dat de tegenwoordige grotere jongens zo tussen 50 tot 60 vrachtwagens zitten per vloot.

 

En juist om het feit dat de transport sector eigenlijk niet heel goed gaat lopen maar het er wel op lijkt dat de transport sector juist iets gaat groeien ben ik benieuwd naar andere bedrijven, er langs te gaan en te overleggen met de ondernemer daar.

Om de problemen te bepraten, zoals de financiën bijvoorbeeld.

Wij gaan ook nog steeds niet eerder in het diepe springen zolang we het niet zeker weten, maar zoals mijn citaat al zegt:

"wie niet waagt wie niet wint, wie niet schijt die niet stinkt".

en uiteraard "nooit geschoten is altijd mis".

 

Maar nogmaals zou ik graag willen weten waar de financiën vandaan gehaald moeten worden voor het starten van een redelijk bedrijf als deze.

Ik heb nog steeds geen flauw benul van waar ik heen moet met mijn ondernemingsplan behalve dan het laten controleren door KvK en het ondernemers pakket op te halen bij ING.

 

Alvast bedankt.

Who does not dare, never wins

Link naar reactie
  • 0

waarom wil je eigenlijk alles tegelijk? Begin bijvoorbeeld met een warehouse en huur het transport in op het moment dat het nodig is. Met 2 of 3 vrachtwagens en 1 trailer kom je niet heel ver zeker niet op het internationale vlak waar je hoge concurrentie zal krijgen van oostblok chauffeurs met bijbehorende prijzen. Daarnaast zal je aardig wat klanten moeten hebben om je auto's rendabel op de weg te houden zeker als je ook met deellading te maken krijgt. Daarnaast als je internationaal wil rijden dan is het ook van belang dat je zorgt voor retour lading. Als je dit niet doet dan is geen kans van slagen omdat de lege kilometers je winst op zullen eten!

 

 

Maarten Versluis

 

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

Link naar reactie
  • 0

Inderdaad Logic4I, dat is precies waar ik me op het moment ook druk mee bezig houdt.

Contacten op leggen in verschillende landen om er zo voor te zorgen dat ik niet alleen heen, maar ook terug een lading heb.

 

En buiten de internationale goederen vervoeren hebben we nog een paar neven-taken om ons hoofd boven water te houden, en al helemaal in het begin.

Maar aan de andere kant om vrachtwagens in te huren ben je waarschijnlijk net zo duur uit, juist om het feit dat trucks per dag al gauw 200 tot 300 euro per DAG kosten, en dan hebben we het nog niet eens over de benzine.

Er is misschien wel een mogelijkheid om een bepaalde contract te creëren dat wij korting krijgen voor het huren van vrachtwagens maar wij verplicht zijn bij hun te huren. (is misschien een idee om de kosten te verlagen).

 

Op het moment zijn we ook bezig met HVO (Hulp voor Ondernemers), ook zij zijn bezig een zo goed en passend mogelijk geheel te bedenken voor ons bedrijf.

 

En misschien is het wel wijsheid om eerst te beginnen met een warehouse waarbij de trucks geleend zijn, maar aan de andere kant moeten we voor het rijden met internationale vrachten wel een tachograaf gebruiken, en deze zijn tegenwoordig vaak ingesteld voor de vrachtwagen waar ze op geïnstalleerd zijn.

Hoe zit het dan, als we iedere keer een tachograaf in een leen vrachtwagen moeten plaatsen.

 

Als iemand goede ideën heeft laat het me weten, ben erg nieuwschierig naar jullie visie hier in.

Who does not dare, never wins

Link naar reactie
  • 0

Hoi Henk,

Bedoelde niet zo zeer vrachtwagens inhuren dit zal uiteindelijk nog steeds duur zijn. Bedoelde eigenlijk het transport door een ander bedrijf te laten uitvoeren. Als je op een geven moment dan wat "handel" hebt opgebouwd dan kan je het voor een gedeelte zelf gaan doen. Verder verbazen mij je vragen over de tachograaf? Ben je zelf beroepschauffeur? Want dit hoor je dan eigenlijk wel te weten?

Verder heb je zowel nationaal als internationaal altijd een tachograaf nodig ter controle van de rij en rusttijden etc.

Maarten Versluis

 

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

Link naar reactie
  • 0
en hebben totaal geen eigen financiën

 

Ben bang dat dit toch wel een issue wordt bij de aanvraag. Banken willen graag zekerheden in de vorm van eigen inbreng. Of er moet een forse overwaarde op o.g. zijn maar zelfs dat is geen garantie.

 

Mijn bank had al geen trek om mijn krediethypotheek met een paar K op te hogen ondanks prima overwaarde en verdere inkomsten :-\

Link naar reactie
  • 0

Zoals Logic4l ook al aangeeft, beetje vreemde vraag over de tachograaf die doet vermoeden dat je bij wijze van spreken nog nooit achter het stuur van een truc gezeten hebt.

 

Verder ken ik eigenlijk geen enkele transportondernemer die is begonnen met het opzetten van een DC inclusief rollend materiaal.

 

Ik heb het ide dat jullie een behoorlijk vertekend beeld hebben van de werkelijkheid.

 

Een onderneming starten is niet een plan schrijven, naar de bank lopen voor een lening en eerst een heel wagenpark aanschaffen.

 

Als dit toch je ambitie is dan zou ik eerst zelf een aantal jaren internationaal gaan rijden en ervaring op doen met internationaal transport, leren wat je onderweg zoal aan problemen tegenkomt, zien waar de kansen liggen.

Dan volgens het voorstel van Logic4l beginnen met eerst zelf wat transporten regelen en als je dan vaste ritten hebt is het vroeg genoeg om te kijken of ze zelf een wagen wilt kopen en opslag wil gaan regelen.

Link naar reactie
  • 0

Ik zal het nogmaals herhalen, inderdaad ik heb er totaal geen verstand van, ben jong en probeer een eigen goed lopende bedrijf te starten.

Ik snap dat je niet van de hak op de tak kan springen, uiteraard.

Het punt is niet dat ik een vertekend beeld heb van de ondernemersschap wereld, het punt is juist dat ik er op een zo goed moeglijk manier in wil springen om zoveel mogelijk tegenslagen zien te voorkomen of minder erg te maken.

 

En één van de manieren om zo goed mogelijk in de wereld te springen in de ondernemersschap is daadwerkelijke ondernemers vragen te stellen, mijn visie en ideëen te geven over mijn toekomst plannen.

Ik heb niet gezegd dat deze plannen al op de tekentafel staan om vervolgens uitgevoerd te worden, dit zijn plannen die tot op heden gecreëerd zijn samen met wat toekomst fantasie.

 

Wat ik graag wil horen zijn tips, niet mij vertellen dat ik ontwetend ben.

Nogmaals bedankt voor de daadwerkelijke tips.

 

(P.S. Ik ben ook inderdaad van plan om eerst bij een internationaal bedrijf te gaan beginnen, vandaar dat ik ook in contact ben gekomen met een internationaal goederenvervoer bedrijf)

Who does not dare, never wins

Link naar reactie
  • 0

en hebben totaal geen eigen financiën

 

Ben bang dat dit toch wel een issue wordt bij de aanvraag. Banken willen graag zekerheden in de vorm van eigen inbreng. Of er moet een forse overwaarde op o.g. zijn maar zelfs dat is geen garantie.

 

Mijn bank had al geen trek om mijn krediethypotheek met een paar K op te hogen ondanks prima overwaarde en verdere inkomsten :-\

 

Klopt eigen inbreng is tussen de 20 en 30 % van het gevraagde kapitaal ;)

Maar zoals HVO (Hulp voor ondernemers) citeerde aan mij was dat crowdfunding een opkomend fenomeen is.

Het hoeft allemaal niet persé via de banken heb ik dus begrepen.

Who does not dare, never wins

Link naar reactie
  • 0

Beste Henk,

 

Zoals al aangegeven is het beter om je dienstverlening te beperken. Kies dus uit het transport of warehousing. Mijn mening is dat warehousing meer kans van slagen heeft. NL is 1 van de grote poorten naar Europa. Op- en overslag zal altijd vraag naar zijn vanwege de centrale ligging. Doe je transport lekker outsourcen. Scheelt je veel kopzorgen.

 

Je geeft aan bij defensie te werken. Hebben jullie ook ervaring in de burgermaatschappij op dit gebied? Waarom willen jullie hierin verder? Wat denken jullie beter te kunnen dan al die andere? Loop eens een tijdje mee bij zo'n bedrijf. Van Uden is zo'n bedrijf dat voorop loopt. En dan nog de financiering. Zonder eigen geld, zekerheden, no go. Transport en logistiek zijn al een tijdje moeilijk financierbaar. Als jullie plan zo onderscheidend is dan kan je het voorleggen aan een andere speler in de markt en wellicht dat die samen met jullie het avontuur wil aangaan.

 

Hier al aan gedacht?

Een startpunt die je alle kanten op kan wijzen.

 

Succes,

 

Ferry

Altijd opzoek naar het "That's it!"- moment.

Link naar reactie
  • 0

Hoi Henk,

 

Het beginnen als intern. chauffeur heeft geen zin, je leert hier niets van de onderneming buiten hoe het werkt als chauffeur. Ik zou als ik jouw was eens gaan informeren bij de TLN, en kijk eens in het faillissementsregister hoeveel bedrijven in die tak van sport het niet redden. Lees de verslagen van de curators om een beeld te krijgen waarom ze het niet gehaald hebben. Dit niet om je negatief te beinvloeden maar om je een beeld te verschaffen of je dit beter denkt te kunnen. Of je niet gelijk tegen de zelfde problemen aanloopt als alle andere.

 

Verder zou je ook eens kunnen kijken in je eigenregio of er niet ondernemers zijn die willen stoppen met hun zaak, want wellicht kun je daar een deal mee maken.

 

Succes,

 

Roy

 

 

Voor al uw zee- en luchtvracht.

www.merchantlogistics.nl

Link naar reactie
  • 0

 

Hoi,

 

Wat is het belangrijkste in transport? Zeker wanneer je de markt nog helemaal zonder enige bagage op moet?

 

Klanten !!

 

Verkopen is het moeilijkste van ondernemen zeker in de transport wereld waar de prijs altijd onderdruk staat. Of je nu zelf achter het stuur hebt gezeten of niet helpt je hierin niet. Natuurlijk is ervaring goed maar dat hoeft niet te bestaan uit zelf rijden.

 

Groeten,

 

Roy

Voor al uw zee- en luchtvracht.

www.merchantlogistics.nl

Link naar reactie
  • 0

Hoi Henk,

 

Het beginnen als intern. chauffeur heeft geen zin, je leert hier niets van de onderneming buiten hoe het werkt als chauffeur. Ik zou als ik jouw was eens gaan informeren bij de TLN, en kijk eens in het faillissementsregister hoeveel bedrijven in die tak van sport het niet redden. Lees de verslagen van de curators om een beeld te krijgen waarom ze het niet gehaald hebben. Dit niet om je negatief te beinvloeden maar om je een beeld te verschaffen of je dit beter denkt te kunnen. Of je niet gelijk tegen de zelfde problemen aanloopt als alle andere.

 

Verder zou je ook eens kunnen kijken in je eigenregio of er niet ondernemers zijn die willen stoppen met hun zaak, want wellicht kun je daar een deal mee maken.

 

Succes,

 

Roy

 

 

 

Bedankt voor de reactie, edoch kan ik niet oordelen of het intern werken bij een goederenvervoer bedrijf wel of niet relevant is voor hetgeen wat ik wil doen.

Waarschijnlijk zal ik er veel leren of het wel en wee van de taken van mijn toekomstige werknemers (Ook niet erg onbelangrijk).

 

Aan de andere kant ben ik inderdaad ook via andere instanties informatie aan het verzamelen, zowel over hoe hun bedrijven hebben opgestart en valkuilen hebben overleefd.

Ook innovatieve ideën vindt ik erg belangrijk, omdat het mee gaan met de tijd juist belangrijk is.

 

Tevens ben ik ook in de regio op onderzoek geweest (ook aan gegeven in eerdere post dat ik een marktonderzoek doe), en (nog) geen bedrijven gevonden die er mee gaan stoppen.

Zo als ik nu een klein beetje kan oordelen (marktonderzoek is niet afgerond) loop de logistieke sector in Friesland redelijk.

Ook een paar grote goederenvervoer bedrijven in contact gekomen, en probeer daar een beetje informatie weg te peuteren.

 

Maar als ik zo om mij heen kijk naar bedrijven die er wel mee stoppen, ligt het ook vaak aan de positionering van hun bedrijf.

Als er weinig tot geen klandici is in de omgeving dan zal het bedrijf ook slecht lopen wegens de onbekendheid van het bedrijf (mits er natuurlijk op de goede plaatsen reklame gemaakt wordt)

 

Bedankt voor de reacties!

Who does not dare, never wins

Link naar reactie
  • 0

Hoi Henk,

 

Om een idee te krijgen van je verhaal wil ik je uitdagen om de volgende vragen te beantwoorden:

 

Noem eens 4 innovatieve ideeen.

Geen eens een omschrijving van een goede positionering.

Hoeveel (euro) denk je nodig te hebben om 1 vracht auto 1 uur te laten rijden gemiddeld?

 

Groeten,

 

Roy

Voor al uw zee- en luchtvracht.

www.merchantlogistics.nl

Link naar reactie
  • 0

Dit lijkt mij een uitdagende en leuke uitdaging:

 

1. Er is onlangs een wedstrijd geweest voor de beste innovatieve ideëen, één van die ideëen vond ik erg innovatief en toepasselijk voor de branche waar ik in wil werken (Proov Unplugged E-mobility), dit vergroot de actieradius van grote voertuigen door batterijen bij te laden via inductie, dit is uiteraard kostenbesparend voor de ondernemer en uiteindelijk voor de klant.

2. Om mee te gaan met de tijd is het belangrijk veel werk te laten verschaffen door het internet, bijvoorbeeld een leverancier gebruikt jouw bedrijf voor warehousing, de leverancier moet een inlog naam en code krijgen om zijn goederen op een afstand via de website van mijn bedrijf te kunnen vertellen wat waar heen moet en wanneer.

3. Tevens om mee te gaan met de tijd is het misschien handig om een app te laten maken speciaal voor mijn bedrijf, zodat klanten weer op een afstand met behulp van hun telefoon kunnen vertellen dat er goederen opgehaald of gebracht moeten worden, wat er opgehaald moeten worden, de hoeveelheid etc. Het normale formulier alleen dan in app formaat.

Dit is minder tijdrovend en kostenbesparend voor de klant.

4. Tevens nog een merkwaardig innovatief idee voor in de warehousing is het volgende: Astro WMS van Consafe Logistics is de Adaptive Multi Cycle, deze functie maakt gebruik van historische data en optimaliseert hiermee automatisch de inzet van heftrucks door ze minder te laten rijden zonder goederen.

 

(Dit zijn allemaal innovatieve ideëen die de kosten besparen, en waar de kosten van de ondernemer wordt bespaard kan uiteindelijk ook de kosten van de klant bespaard worden, en zoals al eerder gezegd door jouwzelf is de klant het belangrijkste wat er is, tevens de belangrijkste reklame is mond-op-mond reklame)

 

Om op de volgende vraag in te gaan is dit voor ieder branche natuurlijk verschillend, maar in mijn optiek voor de logistieke goederenvervoer sector is het belangrijk om in close-contact te zijn in de industriële gebieden van economische steden.

Van industriële gebieden komen uiteraard de grote vrachten en dat in meervoud, lukt het om een paar grote klanten te strikken dan kan het wel eens zo zijn dat er voor lange tijd voor dezelfde klant wordt gereden.

In mijn geval is dat Leeuwarden (industriegebied Hemrik), hier zijn veel grote bedrijven met wie een bedrijf zoals ik probeer op te starten grote vriendschappelijke contacten dient opgezet te worden.

En aangezien Friesland redelijk in het midden ligt richting Duitsland en Engeland is dit helemaal niet zo een gekke positie.

Natuurlijk Amsterdam en de andere grote steden zijn economisch een stuk beter voor dit soort bedrijven, maar aan de andere kant in Amsterdam ben je zeker niet de enige, het probleem dan is dat je jezelf heel speciaal moet maken wil je de andere concurrenten over-rulen als het ware.

In het gebied waar ik het over heb zijn 4 redelijke bedrijven in goederenvervoer waarvan maar 2 bedrijven echt met hetzelfde bezig houden als ik wil gaan doen.

 

Nu om de laatste vraag te beantwoorden is dit uiteraard een stuk lastiger.

Waarschijnlijk is dit een strikvraag om het feit dat de meesten waarschijnlijk zich alleen maar bezig houden met de benzine prijzen.

afschrijvingskosten (slijtage, vervanging, olie e.d.), brandstof kosten (daar natuurlijk de zakelijke benzine pas achterwegen gelaten), personeelskosten, wegenbelasting, vrachtwagen verzekering, inboedel verzekering van klanten, bestuurdersverzekering.

 

Waarschijnlijk ben ik er nog een paar vergeten, maar dit eventjes snel allemaal berekend als een wagen 1 op 3 rijdt.

En dat de vrachtwagen op de snelweg rijdt met max 100 km/u

 

Dus na 1 uur 100 km verder te zijn dit delend door 3 is 33,33 liter verbruikt met een dieselprijs van 1,25 maal 33,33 is 41,66 en heb ik daar alle andere onkosten buiten gelaten.

Als we dan snel 90 euro bijrekenen voor de andere extra zaken per dag, dan ben je ongeveer 90 euro delend door 24 is 3,75

 

Berekening brandstof prijzen + alle extra zaken rondom kom ik ongeveer uit op €46,41 (snelle hoofdrekensom)

Waarschijnlijk ben ik wat vergeten, maar probeer hier wel mee aan te tonen dat ik niet alleen maar met simpelweg 1 ding rekening houdt.

Who does not dare, never wins

Link naar reactie
  • 0

Hoi Henk,

 

De ideeën zijn mooie ideeën die niet werken wanneer je praat over een kleine onderneming (minder dan 25 trekkende eenheden), je moet hier eens naar de prijzen kijken van de genoemde systemen en deze terugrekenen op de besparing. Dan zul je zien dat de ROI echt slecht is.

 

Verder mag een vracht auto in NL maar 80 km per uur. Nu zal het gros van de snelheidsbegrenzers rond de 85/90 km per uur. Wanneer je de begrenzer anders af zou kunnen laten stellen dan kun je daar een boete voor krijgen plus strafpunten.

 

Engeland is een bijzondere markt daar gaat wel redelijk wat naar toe maar komt NIETS vandaan, dus een enorme onbalans en veel con-collega's. Duitsland is een discount markt hier kun je met 2 auto's echt geen deuk slaan in het pak boter. Plus zul je veel moeten voorfinancieren omdat je het kanaal over moet (cashflow). Friesland is een uithoek waarom zitten er maar 4 collega's? In welke regio zitten die wel, en waarom?

 

Gemiddelde rentabiliteit : internationaal beroepsgoederenvervoer over de weg is -11% bij bedrijven tussen de 2 en 10 auto's. Hoe ga je dan je rente op de lening betalen zonder dat je eigen geld hebt? Andere vraag wie gaat hier in investeren?

 

Als je kijkt naar nieuwe bedrijven ten opzichten van bedrijven die om welke reden dan ook stoppen kom je op iets meer dan 800 bedrijven die beginnen tegen bijna 1200 die stoppen. Waarom?

 

Groeten,

 

Roy

 

 

Voor al uw zee- en luchtvracht.

www.merchantlogistics.nl

Link naar reactie
  • 0

Ten eerste waren deze innovatieve plannen natuurlijk geen plannen die gelijk uitgevoerd konden worden maar toekomst plannen.

Daar en tegen zijn er wel een paar kleine innovatieve ideëen die gelijk uitgevoerd kunnen worden bijvoorbeeld denken aan administratief werk, software en dergelijke kunnen al uitlopen tot honderden en misschien duizenden euro's.

Daarvoor is de website interleave.nl, open-source software voor redelijke bedrijven die software voor administratie benodigd hebben. Grote bedrijven als bankwezen ABN gebruikt deze zelfde software en is er goed over te spreken.

Het enige waar je dan voor betaald is domeinkosten en back-ups maken van je online bestanden op cloudbase.

Dit is zowel kostenbesparend als minder tijdrovend dat dus ook in het voordeel is van de klant.

Dit soort plannen staan al klaar in onze planningen, en zijn we ook nog aan het uitbreiden.

 

De 100 km/h was een beetje een dom foutje van me, zat even met mijn gedachten bij mijn auto ;)

 

De reden dat er waarschijnlijk maar weinig ondernemers in Friesland zijn die zich bezig houden met het vervoeren van goederen kan liggen aan verschillende redenen.

1. De logistieke sector is aan het afdruipen juist omdat iedereen weet dat deze sector niet goed gelopen heeft.

2. De banken bijna geen leningen meer geven juist om het feit dat deze sector niks belovends kan brengen.

3. Uiteraard zijn er mogelijkheden dat de business hier in Friesland misschien wel heel slecht is om een bedrijf te beginnen, maar over faillissement in de branche Goederenvervoer in Friesland kan ik nog maar weinig vinden, dus dat valt uiteraard niet uit te sluiten.

 

Als ik de cijfers bekijk van NIWO ligt de gemiddelde rentabiliteit op -5,0% voor internationaal en -2.2% voor nationaal vervoer.

De meeste bedrijven die positive rentabiliteit halen in de branche goederenvervoer hebben daar dan ook meerdere neven-functies bij zoals ik dus ook van plan ben..

 

Denk maar aan: warehousing, verhuis service voor complete bedrijven en particulieren en misschien nog wat kleine dingen die gedaan kan worden wat redelijkerwijs met vervoer te maken hebben.

 

Laat me weten hoe je daar tegen over staat

 

*Bijvoeging: Het is natuurlijk ook zo dat de goederenvervoer over de weg niet echt interresant meer is voor leerlingen en dergelijke en dus ook andere kanten uit kiezen om hun toekomst in te gaan. Dat is ook de reden dat bijvoorbeeld "gaan voor die superbaan" is opgestart, initiatief van VTL

Who does not dare, never wins

Link naar reactie
  • 0

Hoi Henk,

 

Ik zal eerlijk met je zijn. Je kunt het leuk verpakken en je ICT oplossingen zijn allemaal wel leuk maar daar kan jij het verschil niet maken.

 

Ik zal een paar zaken op een rij zetten waarom ik hiervan wel redelijk overtuigd ben:

 

Een investeerder zal geld willen verdienen en een wil zo min mogelijk risico lopen. Je zult dus privé borg moeten staan (als je dat kunt?) om iets los te kunnen krijgen.

 

Verder zal de investeerder ook kijken naar je kennis van de branche en die is echt ver onder de maat op dit moment.

 

Verder is het praten over "close-contact" iets anders dan het werkelijk kunnen verkopen van je dienst.

 

Je marktonderzoek is niet volledig want er zijn 4 bedrijven in Friesland volgens jouw (volgens de TLN zijn er dat al 473 (met 1 tot 5 vergunningbewijzen).

 

Ik zou hier nog eens heel goed over nadenken of dit plan wel reëel is.

 

Succes,

 

Roy

 

 

 

 

Voor al uw zee- en luchtvracht.

www.merchantlogistics.nl

Link naar reactie
  • 0

Beste Blous,

 

Natuurlijk zijn ICT oplossingen één van de dingen die het een stuk gemakkelijker maken dan voorheen.

Natuurlijk zijn er veel andere innovatieve ideëen om het nog meer te vergemakkelijken / financieel makkelijker te maken.

 

Uiteraard is het krijgen van financiële vergoedingen tegenwoordig erg moeilijk, en moet er kennis voor zijn om hetgeen wat je wilt goed uit te kunnen zetten.

 

As a matter of fact heb ik helemaal geen kennis in zowel het ondernemen van een bedrijf of de logistieke sector.

De reden dat ik hier mijn Ideën neerzet is meer om te kijken of er andere ondernemers zijn die met goede ideëen op de proppen komen die ik misschien wel wil gebruiken zowel in mijn ondernemersplan als in mijn eigen planningen.

 

Voor de kennis die ik ga opdoen om als manager op te treden voor een goederenvervoer bedrijf ben ik ook van plan eerst opleidingen te gaan volgen:

1. Personeels Management

2. Financieel management

3. Calculatie

4. Internationaal goederen

5. wegvervoer goederen

6. bedrijfs management

 

Daar buiten om wil ik praktijk opdoen bij een bedrijf waar ik mee kan lopen met het management gedeelte als in de trucking en warehous werknemers sectie.

Om ervaring op te doen, voor mijn eigen bedrijf.

 

Nogmaals ik ben jong, heb deze ideëen bedacht om uit te gaan voeren op het moment dat het daadwerkelijk kan.

 

Informatie verzamelen over financiën, belasting, kvk, ondernemers plannen etc heb ik allemaal vergaard in 1 week tijd.

Voor deze week wist ik niet eens wat aftrekposten waren, laat staan alle andere begrippen die hier in voor kwamen.

 

Vandaar, dat ik hier een beetje aan het spelen ben, informatie aan het vergaren ben voor een beter begin in de toekomst.

En dan nog, op het moment dat alles klaar is en de grote show begonnen kan worden, wie zegt dan dat de rantabiliteit van wegenvervoer nog steeds zo laag zitten.

 

Want als ik de metingen mag geloven is er een zwakke maar gestage steiging.

 

En idd, close-contact betekend niet klanten, maar het is wel belangrijk.

Ga maar na waar al die vergadering, bijeenkomsten en dergelijke voor zijn... Men kan daar nieuwe contacten op doen.

Nogmaals het hoeft geen klant te zijn, maar een goede contact kan ook leiden tot goede mond-op-mond reklame.

 

En in mijn Opinie.. alles is reëel, alleen voor het één is het lastiger te bolwerken dan voor het ander.

Who does not dare, never wins

Link naar reactie
  • 0

 

Ik heb het idee dat jullie een behoorlijk vertekend beeld hebben van de werkelijkheid. Een onderneming starten is niet een plan schrijven, naar de bank lopen voor een lening en eerst een heel wagenpark aanschaffen. Als dit toch je ambitie is dan zou ik eerst zelf een aantal jaren internationaal gaan rijden en ervaring op doen met internationaal transport, leren wat je onderweg zoal aan problemen tegenkomt, zien waar de kansen liggen.

 

 

Helemaal eens. Maakt niet uit waar en hoe, maar doe een paar jaar praktijkervaring op voordat je allerlei luchtballonnen opblaast. Enthousiasme is leuk, maar als het alleen maar op theorie is gebaseerd en niet op praktijk, struikel je over de eerste de beste horde.

 

Heb je je papieren al?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

 

Ik heb het idee dat jullie een behoorlijk vertekend beeld hebben van de werkelijkheid. Een onderneming starten is niet een plan schrijven, naar de bank lopen voor een lening en eerst een heel wagenpark aanschaffen. Als dit toch je ambitie is dan zou ik eerst zelf een aantal jaren internationaal gaan rijden en ervaring op doen met internationaal transport, leren wat je onderweg zoal aan problemen tegenkomt, zien waar de kansen liggen.

 

 

Helemaal eens. Maakt niet uit waar en hoe, maar doe een paar jaar praktijkervaring op voordat je allerlei luchtballonnen opblaast. Enthousiasme is leuk, maar als het alleen maar op theorie is gebaseerd en niet op praktijk, struikel je over de eerste de beste horde.

 

Heb je je papieren al?

 

i.p.v. over opgeblazen balonnen praten en herhalen wat er eerder verteld is is het misschien ook verstandig om te lezen wat er allemaal geschreven is eer er geantwoord wordt.

1 bericht boven je staat dat ik druk bezig ben met het behalen van opleidingen om als manager op te kunnen treden in het goederenvervoer branche.

 

Nee ik heb geen papieren en nee ik blaas geen balonnen op.

Nogmaals voor de derde keer, deze hele topic is voor mij informatief, ik probeer zoveel mogelijk ervaring op te doen.

Maar als niemand verder leest dan 4 antwoorden, dan krijg je vanzelf 20 keer dezelfde replies van verschillende personen.

 

Sorry, maar dat moest er heel even uit.

Who does not dare, never wins

Link naar reactie
  • 0

Heb je al eens nagedacht over de door jouw toegevoegde meerwaarde ten opzichte van je concurrenten? Als je dit niet hebt, niet kan waarmaken of onvoldoende kan verkopen dan kom je terecht in een zéér grote groep prijsvechters in deze branche.

 

Dat laatste is iets dat je, zonder de schaalvoordelen van de 'grote jongens', echt wilt voorkomen tenzij je echt wilt leven om te werken.

 

Het is in feite een heel bijzonder verdienmodel, een dienst aanbieden waarbij de verhouding inkoop materiaal zo in verhouding staat ten opzichte van de gekochte/verkochte (verloonde) uren. Daarbij is het vooral interessant om na te denken over de invloed die minimale kostenvoordelen of -nadelen kunnen hebben op je bedrijfsresultaat en de geringe invloed die je daarop kan uitoefenen als starter.

 

Heb je zelf een idee wat de kosten zijn van een liter brandstof, verzekeringen, lease van trucks (al dan niet met oplegger/aanhanger), etc? Dit zodat we hier op het forum ook een idee kan krijgen hoeveel werk jij erin hebt zitten en hoe realistisch jouw visie is op de werkelijkheid. Als je zelf meer input levert kunnen we je wellicht ook beter op weg helpen.

 

Transport is een kei- en keiharde wereld, bezint eer ge begint.

Link naar reactie
  • 0

Beste Remco,

 

ik heb inderdaad even nagedacht over wat bijv. jullie mij allemaal vertelden over een goederenvervoer bedrijf zowel nationaal als internationaal en beiden zijn (gemiddeld) vrij laag in rentaibiliteit.

 

Over rentabiliteit ben ik wat verder gaan onderzoeken welke diensten die dicht bij het goederenvervoer over de weg liggen die wel redelijk tot goed scoren in het gemiddelde plaatje.

Het is hier volgens mij ook genoemd, maar na verschillende fora's afgezocht te hebben, meerdere diensten gevraagt te hebben en al die informatie tezamen gestopt te hebben ben ik van plan om mij eerst te gaan focussen op een distributie centrum.

Als hier de omzet groter van wordt kan ik altijd nog vrachtwagens bestellen om zelf de distributie te gaan doen uiteindelijk.

 

Hoe dit gaat gebeuren en welke diensten we gaan bieden is bij mij zelf ook nog onduidelijk, hiervoor wil ik eerst een marktonderzoek gaan doen in de stad e.o.

De informatie die ik daar uit ga halen bepalen uiteindelijk in welk soort goederen e.d. ga beginnen als DC zijnde.

Uiteindelijk zijn er uitbreidingen mogelijk zoals gekoelde warehouse voor voedselwaren en dergelijke.

 

Maar dat soort dingen zijn voor alsnog dromen waaraan gewerkt moet worden.

Dus ik zeg, ik ga er voor de 100% voor, en ga beginnen met onderzoeken e.d.

 

Bedankt voor de helpende reacties.

Vr. groet Henk

Who does not dare, never wins

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 248 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.