zo moet het dus niet!

Aanbevolen berichten

Gister heb ik de sleutel van het winkelpand gekregen, vandaag probeer ik meteen gas en electra te regelen. Ik bel Eon, daar is mijn man net naar overgestapt, na uitgebreid onderzoek dus ik ga niet moeilijk doen. (dacht ik nog).

 

Krijg een aardige meneer aan de lijn, moet via de site, prima. Ik begin in te vullen maar moet aangeven wat ik daar verbruik en dat weet ik natuurlijk niet. Dus ik bel voor hulp want via de site moet je een offerte aanvragen en dat duurt me allemaal veel te lang. Krijg een ander aan de lijn, zegt me niet te kunnen helpen ik moet maar offerte aanvragen. Beste meneer het is een simpel winkelpand niets bijzonders maar ik heb haast en geen tijd voor die offerte, ik wil door. Nou mevrouw dan gaat u maar naar een ander.

 

Verbouwereerd bel ik nog terug om mijn beklag te doen (ben ik het in ieder geval kwijt) 6 wachtenden voor u.

 

Dag Eon en tot nooit meer ziens. Ik doe trouwens de boekhouding van mijn man, ik vrees dat ik die rekeningen van Eon steeds kwijt ga raken, maar ach, dan gaan ze gewoon naar een ander voor de betaling!

Link naar reactie

ja klopt, ik heb daarom toch nog een keer teruggebeld, dit keer weer een aardig iemand aan de lijn, helaas heb ik dus de naam niet van diegene die me zo behandelde. Maar ik ben in ieder geval bij Eon nu wel mijn verhaal kwijt. Alle begrip over mijn boosheid. Telefoonnummers gehad om achter verbruik van dit pand te komen. Hij probeerde in ieder geval te helpen.

 

Maar goed tis allemaal zinloos want dit pand is net opgedeeld in kleinere delen, en ik ben de eerste huurder van zo n kleiner deel. Ik kom dus geen stap verder en kan zelf geen inschatting maken, daar wij hier met ons bedrijf echt heel veel energie gebruiken (melkveebedrijf). Bij enexis gaven ze ook heel terecht aan dat ze geen gegevens over vorig gebruik mogen verstrekken. Ik heb nu gegevens over standaardgebruik huishouden, ook niet echt passend bij een winkel maar beter dan niets.

 

Gedoe zeg.

 

Link naar reactie

Als je ons nou even verteld wat er zoal in die winkel komt dan is er hier vast wel iemand die een soortgelijke setting heeft en kan vertellen wat het verbruik ongeveer zal zijn.

 

Eigenlijk maakt het niet eens uit hoeveel je invult.

Het enige wat je moet doen is zelf maandelijks de standen bijhouden dan ben je je en bewust van het energieverbruik en weet je of je aan het eind bij moet betalen of geld terug krijgt.

Link naar reactie

dat is een idee nico ;-)

 

gaat om 170 m2 en het enige wat me opvalt qua electricitetisverbruik is zo n luchtgordijn bij de deur. Dat zal wel pittig zijn denk ik. Verder is het een systeemplafond met van die kleine tl lampen. Vrij standaard denk ik. Ik ga 5 dagen open, geen koopavond. Er zal de hele dag een pc aan staan, nou ja dat is het denk ik wel! Misschien dat het koffieapparaat overuren gaat draaien ;-)

 

Maar nu is mijn grootste probleem eigenlijk om een ander te zoeken. Ik heb er ook geen zin in zeg ik in alle eerlijkheid. Maar ik moet wel anders kan ik niet vooruit. Dus hop, doorzoeken!

Link naar reactie

Ik ben nu 2 uur aan het bellen geweest, diverse bedrijven waar enorme wachttijden zijn, meteen maar weer opgehangen. Er komt nu een offerte per mail (dus wel gewoon snel en niet iets wat dagen duurt) en in principe zal dat wel ok zijn.

 

poeh poeh

 

In veel dingen blijf ik kalm en nuchter maar dit soort dingen kan me enorm irriteren. Afijn, snel verder, veel kostbare tijd verloren vandaag!

Oh en bij dit bedrijf deden ze niet zo moeilijk, ze maken zelf wel een inschatting. Zo kan het dus ook! (nou ja, als er nu maar geen mega voorschot uit komt ;D)

Link naar reactie

Gister heb ik de sleutel van het winkelpand gekregen, vandaag probeer ik meteen gas en electra te regelen.

Was je daar dan niet rijkelijk laat mee? Misschien lees ik ergens overheen, maar om even te bellen en te verwachten dat alles direct geregeld zal worden is een beetje onnozel.

Zonder meterstanden doen die niets
Link naar reactie

Apart. Ik heb twee jaar geleden, zodra de verhuisdatum bekend was, gas en elektra kunnen regelen, via internet. Het enige wat ik nog moest doen op de dag dat ik de sleutel kreeg was de meterstanden doorgeven, via internet.

Precies - nou zal het bij een zakelijk pand vast anders gaan, maar dat je daar de dag nadat je de sleutel krijgt pas achter komt is niet echt de schuld van Eon.

Link naar reactie

eens Peter, maar zo'n reactie kan natuurlijk niet... >;(

 

vraag eens bij buren bij wie ze energie afnemen en wat zij zoal gebruiken? geeft je toch een idee.

 

is je luchtgordijn elektrisch of CV gestookt? daat maakt wel wat uit in verbruik.

is deze cv gestookt, maak je dan gebruik van eigen cv-ketel of een gedeelde?

 

je kan als het goed is je filter/rooster eruit halen, er moet dan een typeplaatje te vinden zijn, gebruiksaanwijzing googelen en je weet alles...

 

by the way: wat is de onderhoudshistorie van dat apparaat? bedenk dat deze ook enig regelmatig onderhoud nodig heeft vooral als de binnenkant erg vies is of je filters er rafelig bijhangen.

 

nog wat anders: je bent deelhuurder? staan er nog passages in je huurcontract over onderhoud van het hele pand waar je aan mee dient te betalen? servicekosten? check dat ook, anders kan je in de toekomst nog wel eens lelijke financiële tegenvallers voor je kiezen krijgen..

 

edit: waarom staat deze bij off-topic? ???

"zoek het maar uit"

Link naar reactie

ik weet eigenlijk niet zo goed waar ik het anders neer moet zetten!

 

Nou in alle eerlijkheid had ik verwacht dat het niet zo moeilijk zou gaan om het te regelen. De standen had ik trouwens wel! Het ging om het verbruik dat Eon wilde weten.

 

Inmiddels weet ik dat ook, maar nu viel ik wel even van mijn stoel: zij waren ook klant bij Eon!

 

Het is kennelijk als mkb-er heel anders dan als consument. Gezeur hoor. Vandaag zou ik van een ander offerte krijgen. Niets gehad. Dat ondanks een reminder van mij vanochtend. Goed. Het is kennelijk heel ingewikkeld allemaal. Ik had besloten om me dan gewoon aan te melden bij het bedrijf dat de vorige huurder hanteerde. Maar ja nu dat Eon blijkt te zijn....... pfff.

 

Electra was best hoog bij de vorige huurder, gas heel laag, er zit een of ander systeem in het plafond dat een klere herrie maakt maar in no time alles warm heeft.

 

Ik heb wel een eigen cv ketel ed. Service kosten is ook allemaal geregeld. Ben wel vergeten om te kijken naar die installatie, maar daar het gas laag is vermoed ik niet dat die te groot is voor het pand.

 

goede tip om dat luchtgordijn eens van dichterbij te gaan bekijken! ga ik doen

Link naar reactie

de beloofde offerte die ik de 5e zou ontvangen blijkt ook uit, weer een bedrijf van mijn lijstje. (Gisterochtend nog achteraan gegaan, nee mevrouw u krijgt hem echt vandaag). Nog steeds niets geregeld en ook morgen ben ik grotendeels weg. Dat wordt in de kou zitten binnenkort. pfff (heb me zojuist maar ergens online aangemeld, geloof ook niet dat het snel gaat maar als ik overdag niets kan regelen omdat ik steeds onderweg ben en je s avonds nergens iemand kunt bereiken komt het ook niet goed, de schilder begint morgen, ik hoop echt dat ik nog even gas en licht heb!)

 

Ik sta er echt versteld van hoor, willen die bedrijven wel klanten?

 

Afijn ik had ook een: ' zo kan het dus ook'

 

Vanochtend getankt (op de N279 bij Veghel) en oh wat wilde ik graag een bak koffie voor de lange autorit. Maar helaas, ik had niet veel meer dan 20 cent. De bediende pakt een sleutel gooit het apparaat los en 'alstublieft mevrouw een bakkie koffie'. Met het geven van zijn gratis bakkie koffie heeft ie bereikt: dat ik voortaan daar tank als ik in de buurt ben, of er nog even wat lekkers haal, en dat ik een met brede lach op mijn gezicht in de auto zat: ja klantvriendelijkheid bestaat nog! :)

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 259 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.