• 0

In een dip

Ik maak af en toe gebruik van Higherlevel en haal hier altijd veel informatie vandaan. Nu wil ik graag toch anoniem even mijn verhaal kwijt.

Ik ben niet echt opzoek naar hulp, maar hoop het probleem van me af te kunnen schrijven. UIteraard zijn tips van harte welkom.

 

Ik zit behoorlijk in een dip. De zaken gaan best wel goed, maar nu heeft de crisis mij ook bereikt. De omzet en winst stijgt wel, maar de betalingen laten steeds langer op zich wachten.

Dat Nederlanders slechte en late betalers zijn wist ik en ik hield hier ook rekening mee, maar nu kom ik zelf ook in de problemen.

Incassobureau's doen hun best om het geld te verhalen, maar vaak is het er niet en komt het uit op een rechtzaak. Welke meestal wel gewonnen worden, waardoor je vervolgens eindeloos kunt wachten tot er een keer geld binnenkomt.

Valt opzich best mee te leven. Zolang je geen geld leent en niets uitgeeft wat je niet hebt.

 

Dat laatste is nu bij mij wel het probleem geworden. Omdat ik met mijn bedrijf wilde groeien, wilde ik gaan investeren. Op rekening bestellen was allemaal geen probleem, gezien het aantal ondernemersjaren en mijn trouwe betalingsgedrag.

 

Nu is er de laatste 2 maanden echter van alles mis gegaan. Dure camera gestolen, spullen die onverwachts stuk gingen, betalingen die maar niet binnenkomen en een huisbaas de je probeert te tillen op elke mogelijk manier.

 

Camera:

Tijdens een klus is de camera waarschijnlijk uit mijn auto gestolen. Door de drukte weet niemand precies wanneer. Heel vervelend vand e camera, maar nog veel erger van de foto's die gemaakt zijn van de dingen die ik gemaakt had.

 

Kapotte spullen:

Normaal heb ik hier een buffer voor, maar de laatse maanden zijn er onverwwachts meer spullen kapot gegaan dan normaal is. Niet een duidelijke oorzaak, gewoon domme pech, maar wel hoge reparatie kosten.

 

Betalingen:

Ook mijn vaste klanten hebben steeds meer moeite om de betalingen te doen en schuiven de betalingstermijnen op. Daarnaast schuiven leveranciers de betalingstermijnen naar voren toe. Eerst was 30 dagen normaal, nu is dat bij bijna allemaal 14 dagen.

Ik heb diverse incassotrajecten lopen en ook een aantal afwikkelingen vanuit rechtzaken. Dit duurt allemaal heel lang en het geld komt maar met kleine hoeveelheden binnen.

 

Huisbaas:

Ik weet dat ik huur voor een scherpe prijs. Maar ook mijn huisbaas heeft het moeilijk en dat merk in in allerlei dingen. Onze kachel is kapot en de huurbaas wil het vervangen als we de kosten eerlijk verdelen. Zijn offerte was 3500 euro. Mijn offerte 1500 euro en dit is slechts 1 van de weinige voorbeelden, maar er zijn er heel veel. Ik ben bezig met een andere ruimte. Maar makelaars hebben schijnbaar gouden tijden, want niemand reageert er en ik moet door diverse al 3 weken terug gebeld worden.

 

Financieen:

Onderaan de streep heb ik leuk tegoed om dingen mee te kunnen en zelf explociet te kunnen groeien. Mijn bankrekening laat echter wat anders zien. Ik sta iets meer rood dan is toegestaan en heb geen financiele middelen meer in mijn portomonee.

Ik heb contact gelegd met de ING over een lening, maar deze hebben niet eens het fatsoen om te reageren.

 

Ik wordt er heel moedeloos van, met als resultaat dat ik slecht slaap en behoorlijk stemmingswisselingen heb (van heel melig tot vol ambitie om dingen op te pakken).

 

Moet zeggen dat het wel al een opluchting is om het van me af te schrijven en nu op de knop "bericht plaatsen", levert toch wel een beetje een goed gevoel op. Het klinkt misschien wat raar of kinderachtig, maar ja ik ben ook maar een mens.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik had duidelijker moeten zijn.

 

Ik heb makelaars gebeld die gaan mij terug bellen voor het einde van de week (wel 2 afspraken gemaakt)

Ik heb klanten gebeld die nog geen 14 dagen geleden een factuur hebben gekregen, maar waar we wel een goede band mee hebben. Ik heb er 1 te pakken gekregen (deze heeft ook meteen betaald), de rest zal mij in de loop van de week wel terug bellen.

Wanbetalers bel ik bijna elke dag, hier zit bij allemaal al een incasso bureau op. Maar iedereen weet dat incassobureau niets kunnen behalve boos kijken. Ik blijf echter hoop hebben dat ze me een keer zat zijn en toch betalen.

 

Edit ik ben ook al weer iets verder met het vinden van een oplossing, een onverwachte aanbetaling (verwachte deze pas 15-02-2013, zoals afgesproken) zorgt ervoor dat ik nu morgen nog maar 500 euro nodig heb.

Ook ben ik begonnen met het aanpassen en herschrijven van mijn ondernemersplan (was alweer 8 jaar oud) om te kijken of qredits mij wil helpen.

Link naar reactie
  • 0

Zakelijke dienstverlening (lekker vaag).

 

Ik verhuur/lever spullen bij bedrijven. Soms ook voor langere tijd. In het begin van mijn bedrijf hanteerde ik de methode vooraf betalen of bij aflevering.

Dit heeft er voor gezorgt dat ik veel opdrachten mis ben gelopen.

 

Begrijp me niet verkeerd, normaal betaald zo'n 80% optijd. Maar juist de laatste tijd is dit heel hard omlaag gegaan. 50% van de facturen wordt betaald voordat er een aanmaning uit gaat en slechts 20 tot 25% betaald voordat ik de klant eraan moet helpen herinneren.

Alleen niets is zo onbetrouwbaar als procenten. En het lijkt er op dat ik deze maand gewoon wel heel veel opdrachtgevers heb die niet kunnen of willen betalen.

Zo is het redelijk normaal dat ik 5000 euro aan debiteuren en crediteuren heb. Het restant wordt gestort op de bedrijfsrekening als reserve, voor personeel, winst en investeringen.

De laatste 6 maanden is dit balans helemaal verdwenen. Ik krijg nu nog ruim 15.000 euro van klanten (tegen 5000 euro die ik nog moet betalen). Alleen om dit in stant te houden is mijn reserve heel hard verdwenen.

En ben ik dus in de problemen gekomen omdat ik een investering wilde doen en het verwachte geld dus niet binnen kwam. De aankoop is een hele goede deal via een veiling site. Nu moet ik het morgen ophalen, maar het ziet er naar uit dat ik moet bellen dat het niet door kan gaan. Ik moet nog even uitzoeken wat de gevolgen daarvan gaan zijn.

 

klinkt niet heel best:

10.1 De (Aspirant)koper dient de Koopsom uiterlijk binnen de door BVA gestelde termijn van afname zoals nader omschreven in artikel 11 van de Voorwaarden te hebben betaald op de door BVA daartoe aangegeven bankrekening. Na het verstrijken van voormelde termijn zonder dat volledige betaling heeft plaatsgevonden, is de (Aspirant)koper van rechtswege in verzuim. Indien (Aspirant)koper in verzuim is ten aanzien van enige op hem rustende verplichting, dan is BVA bevoegd zonder enige aankondiging of ingebrekestelling, de kavels naar haar exclusieve oordeel publiekelijk of onderhands opnieuw te verkopen. (Aspirant)koper zal op verzoek aan BVA onmiddellijk betalen, elk nadelig saldo dat voortvloeit uit de wederverkoop, 16% commissiekosten en alle door zijn verzuim veroorzaakte schade, zowel aan de zijde van de Verkoper als aan de zijde van BVA. De (Aspirant)koper is vanaf het moment van in verzuim treden over het opeisbare bedrag een rente verschuldigd gelijk aan de wettelijke rente + 2%, tenzij de Koopovereenkomst kwalificeert als een handelsovereenkomst als bedoeld in artikel 6:119a BW. In laatstgenoemd geval is de wettelijke handelsrente zoals bedoeld in artikel 6:119a BW verschuldigd door de (Aspirant)koper aan BVA.
Link naar reactie
  • 0

Bedoel het niet lullig.

 

Maar je zit nu zo in de knel omdat je iets op een veiling gekocht hebt terwijl je het geld niet op de bank had staan?? Je verwachte er wel geld voor maar dat kwam niet...

 

Zoals je al stelde,ga weer beginnen met je plan. Maar weer een begroting in worstcase scenario en houd je daar aan.en bel BVA dat je een weekje later komt, heb ik ook weleens gaan door ziekte.

 

Succes.

Link naar reactie
  • 0

Zakelijke dienstverlening (lekker vaag).

 

Begrijp me niet verkeerd, normaal betaald zo'n 80% optijd. Maar juist de laatste tijd is dit heel hard omlaag gegaan. 50% van de facturen wordt betaald voordat er een aanmaning uit gaat en slechts 20 tot 25% betaald voordat ik de klant eraan moet helpen herinneren.

Alleen niets is zo onbetrouwbaar als procenten. En het lijkt er op dat ik deze maand gewoon wel heel veel opdrachtgevers heb die niet kunnen of willen betalen.

 

Even voor de beeldvorming. Over hoeveel relaties hebben we het hier? En wat is een gemiddeld factuurbedrag?

 

Wanbetalers bel ik bijna elke dag, hier zit bij allemaal al een incasso bureau op. Maar iedereen weet dat incassobureau niets kunnen behalve boos kijken. Ik blijf echter hoop hebben dat ze me een keer zat zijn en toch betalen.

 

 

Ja want (serieuze) incassobureau's hebben geen samenwerkingsverbanden >;( ::)

Bezig met ontwikkeling incasso 2.0. Lanceerdatum: Medio Q1 2014!

Link naar reactie
  • 0

Bedoel het niet lullig.

 

Maar je zit nu zo in de knel omdat je iets op een veiling gekocht hebt terwijl je het geld niet op de bank had staan?? Je verwachte er wel geld voor maar dat kwam niet...

 

Zoals je al stelde,ga weer beginnen met je plan. Maar weer een begroting in worstcase scenario en houd je daar aan.en bel BVA dat je een weekje later komt, heb ik ook weleens gaan door ziekte.

 

Succes.

Dit is wel het meest recente en actuele knelpunt, andere partijen heb ik kunnen afhouden. Maar dat werkt ook maar tot op zekere hoogte. Want ze willen nog steeds hun geld hebben.

Op zich is het niet erg om tegenvallers te hebben, maar het zijn er de laatste tijd zoveel en dan echt niet alleen degene die ik hier beschreven heb. Normaal kan ik ze prima overzien en verwerken, maar nu zie ik het even allemaal niet meer.

Weet niet goed waar ik moet beginnen, probeer wel van alles, maar kom er ook steeds achter dat ik beter met een ander probleem aan de slag kan gaan. Waardoor dingen half gebeuren.

Gisteren heb ik uit pure ellende maar wat dingen opgehangen in de opslag (als decoratie), iets wat ik ook al maanden wilde doen. GEwoon om even mijn gedachte te kunnen verzetten. Maar eigenlijk totaal nutteloos en eigenlijk had ik ook andere dingen moeten doen.

 

@ jamie, ik wil je bedrijf niet kleineren hoor. Maar uiteindelijk weten de partijen die zo makkelijk zijn in het niet betalen dat ze het tot de rechtzaak aan kunnen rekken. En vervolgens de extra kosten niet hoeven te betalen, bedragen zijn vaak te laag en de kans op succes is heel klein.

Het aantal klanten dat we hebben per maand zijn er ongeveer 12 tot 18

Link naar reactie
  • 0

Normaal kan ik ze prima overzien en verwerken, maar nu zie ik het even allemaal niet meer.

Weet niet goed waar ik moet beginnen, probeer wel van alles, maar kom er ook steeds achter dat ik beter met een ander probleem aan de slag kan gaan. Waardoor dingen half gebeuren.

 

 

Ga aan de slag met het schrijven van een 6 maanden plan. Maak een strakke planning en hou je er aan. Probeer op schrift structuur aan te brengen waardoor je taken gedaan krijgt.Nu zomaar in het wilde weg van alles doen helpt niet echt mee. Maak een prioriteitenlijstje met alle problemen. De meest urgente bovenaan en werk ze af. Streep ook flink door wat je opgelost hebt,geeft motivatie om te zien dat je aan het wegwerpen bent.

 

Wat mij erg helpt in tijden van chaos en down gevoel is een strak werkschema. Ik heb er profijt van.

 

Mijn werkschema is nu:

 

0900-0950 uur: werken

0950-1000 uur: pauze( muziek aan,krantje,hondlopen,totaal iets anders,weg van computer in ieder geval.)

1000-1050 uur: werken

1050-1100 uur: pauze

1100-1150 uur: werken

1150-1300 uur: eetpauze

1300-1350 uur: werken

1350-1400 uur: pauze

1400-1450 uur: werken

1450-1500 uur: pauze

1500-1550 uur: werken

1550-1600 uur: pauze

1600-1650 uur: werken

 

Veel korte pauzes waardoor ik me tijdens de werkuren veel beter kan concentreren en veeeeeeel meer gedaan krijg dan dat ik uren achter elkaar werk. Dan wordt ik snel afgeleid en verbaas me dan soms hoe ik in hemelsnaam op de website van Zuid-Afrika terecht kom om naar vakanties te kijken...

Link naar reactie
  • 0

@ jamie, ik wil je bedrijf niet kleineren hoor. Maar uiteindelijk weten de partijen die zo makkelijk zijn in het niet betalen dat ze het tot de rechtzaak aan kunnen rekken. En vervolgens de extra kosten niet hoeven te betalen, bedragen zijn vaak te laag en de kans op succes is heel klein.

Het aantal klanten dat we hebben per maand zijn er ongeveer 12 tot 18

 

Het is idd een schande dat de extra kosten niet voor de debiteur zijn. Doe zaken vanuit België in de benelux en ik heb ook gemerkt dat incasso in Nederland niet heel veel indruk maakt.

 

In België ben je altijd de sjaak wat betreft de incasso/gerechtskosten. Lijkt me niet meer dan logisch.

 

Een klein jaartje terug had ik toegang tot een soort community database van Graydon dat gelinkt was aan mijn boekhoud pakket.

Zo wist graydon hoeveel dagen te laat mijn klanten betaalden en in ruil kreeg ik dan toegang tot die database.

 

Ik heb dit opgezegd omdat ik het gevoel had dat er weinig deelnemers waren aan dit systeem en ik geen goede informatie kreeg over de kleinere en middelgrote klanten.

 

Ik denk dat dit een oplossing kan zijn voor het debiteuren probleem. Als het werkt zou je op voorhand weten waar je aan toe bent en gezonde beslissingen (prijsverhogingen) kunnen toepassen.

 

Denken jullie dat een dergelijk systeem ooit zal doorbreken?

Link naar reactie
  • 0

Wat veel mensen niet weten is dat Graydon een zuster bedrijf is van DAS rechtsbijstand.

De meeste info halen ze uit mensen die hun brief beantwoorden (soort dreigbrief dat je je gegevens moet doorgeven) en uit zaken waar ze zelf mee te maken hebben.

 

Dit soort services zijn erg onbetrouwbaar en relatief duur voor de info die je krijgt.

Mijn bedrijf bestaat 11 jaar en heb nog nooit een rechtzaak of een incassobureau aan mijn broek gehad en toch val ik in een hoog risico groep.

Ik ken zelf geen bedrijven die gebruik maken van Graydon. Ik denk ook niet dat je met cijfertjes kan bepalen of een bepaald bedrijf een trouwe betaler is.

Link naar reactie
  • 0

 

 

Ik denk dat dit een oplossing kan zijn voor het debiteuren probleem. Als het werkt zou je op voorhand weten waar je aan toe bent en gezonde beslissingen (prijsverhogingen) kunnen toepassen.

 

Denken jullie dat een dergelijk systeem ooit zal doorbreken?

 

Zoiets bestaat al. Bijvoorbeeld D&B of organisaties die kredietadviesrapporten opstellen.

Bezig met ontwikkeling incasso 2.0. Lanceerdatum: Medio Q1 2014!

Link naar reactie
  • 0

Zoiets bestaat al. Bijvoorbeeld D&B of organisaties die kredietadviesrapporten opstellen.

 

Ik heb het hier niet over kredietadviesrapporten op basis van oude informatie maar over een realtime systeem verbonden met de huidige boekhouding van bedrijven.

 

Real-time info. Dit systeem werkt enkel als er voldoende bedrijven meedoen.

 

Uitwisselingsprogramma betalingservaringen

 

De naam van het beestje is: Data Exchange Pooling-project graydon.

 

 

Link naar reactie
  • 2

0900-0950 uur: werken

0950-1000 uur: pauze( muziek aan,krantje,hondlopen,totaal iets anders,weg van computer in ieder geval.)

1000-1050 uur: werken

 

Ik beb blij dat je HL als werk ziet ;D

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

 

Ik heb het hier niet over kredietadviesrapporten op basis van oude informatie maar over een realtime systeem verbonden met de huidige boekhouding van bedrijven.

 

Real-time info. Dit systeem werkt enkel als er voldoende bedrijven meedoen.

 

Uitwisselingsprogramma betalingservaringen

 

De naam van het beestje is: Data Exchange Pooling-project graydon.

 

 

Ah zo. Dan begreep ik jou verkeerd :). Ben benieuwd. Zitten wel enorm veel haken en ogen aan. Hoe gaan de partijen die facturen versturen garanderen dat de verstuurde factuur juist is? En dat het niet altijd aan de klant ligt dat er te laat betaald wordt?

 

Bezig met ontwikkeling incasso 2.0. Lanceerdatum: Medio Q1 2014!

Link naar reactie
  • 0

Moedeloos,

 

Zou het voor jou geen optie zijn om jouw gehele debiteurenbeheer uit te besteden? Ik zie op de website van een van onze leden, die ook actief is in deze draad, dat dit tot zijn dienstverlening behoort. Ik zou niet weten wat de kosten hiervan zijn maar ik vermoed dat dit veel stress bij jou kan schelen en dat is ook wat waard.

Als ik jou was zou ik mij als schakel uit dat traject halen. Gewoon een factuur sturen en daarna een ander het werk laten doen. Incasseren is namelijk ook een vak en jij hebt als ondernemer voldoende andere zaken om over na te denken en je mee bezig te houden.

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

Hoi Dennis, het incasseren wordt uitbesteed via een incassobureau.

Ik vind het verder zonde van het geld om alles uit te besteden, er zijn genoeg mensen die wel optijd betalen. En nu hou je alles wel in de hand.

De marges in mijn branche staan behoorlijk onder druk. De luxe van alles uitbesteden heb ik (nog) niet.

 

Update vandaag: vandaag een positieve dag. Er zijn wat meer betalingen binnen gekomen en ook een brief van de advocaat over een rechtzaak die gewonnen is en waar niet tijdig bezwaar tegen is ingedient. Nu afwachten of de gerechtelijk deurwaarder het geld kan innen. De ervaring leert dat dit nog wel even kan gaan duren.

Link naar reactie
  • 0

Even een update:

 

Het leek even weer voor de wind te gaan. Een brief gekregen dat er beslag is gelegd op een rekening en dat we daardoor misschien toch nog wat ons geld zouden zien maakte een mooi einde van de week (donderdag). Hoewel februari altijd erg rustig is, gaat het dit jaar niet heel slecht. Het blijft echter wel een maand waarin ik altijd erg somber wordt van de omzet. Ook kwam er die dag een leuke klus binnen voor na het weekend, niet heel groot, maar met een kans op meer opdrachten.

Toch had ik er best wel zin in. Ik had de financieen weer aardig op orde en de eerste leveranciers waren betaald.

 

Helaas zakte mijn moed en zin die vrijdag naar een dieptepunt.

Ik ging mijn spullen bij een opdrachtgever ophalen, maar wat bleek, eerder die dag is iemand mij voor geweest. Mbv camera's en de politie is uiteindelijk aan het einde van de dag iemand aangehouden met een gedeelte van mijn spullen. Het is ons allemaal een raadsel waar de rest is en waarom hij niet is doorgereden naar een land als Polen. Een deel is dus terecht en de rest is verdwenen. Volgens de politieambtenaar is er ook niets aangetroffen bij de ondernemer die is aangehouden. Die everens beweerd onschuldig te zijn en alleen dit koeriersklusje aannam. Ook het bestemmingsadres schijnt leeg te zijn. (men wilde niet aangeven wat het adres is.)

Er is meer informatie, maar dat is verder niet relevant voor dit forum.

Normaal gesproken zou dit allemaal geen probleem zijn. Mits dit geen sponsorklus zou zijn geweest en we gewoon een normale pakbon hadden gemaakt.

We kunnen nu van een hoop spullen niet bewijzen dat ze aanwezig zijn geweest, waardoor de verzekeraar van hun weigert uit te keren, tenminste dit is hun eerste standpunt. Inmiddels wordt dit wel bevestigd door mijn advocaat. Die overens wel van mening is dat er meer te bewijzen valt dan wat de verzekeraar nu beweerd.

Ondernemen is risico's nemen en door de onbetaalbare premies hebben we toen der tijd besloten onze spullen niet te verzekeren tegen diefstal wanneer het op een andere locatie staat. In onze voorwaarden staat dat de klant hiervoor aansprakelijk is.

Volgens mijn advocaat is er wel geld terug te halen, maar kan dit maanden in beslag nemen. Nu kom ik dus voor volgende klussen gigantisch in de problemen. Ik mis spullen die ik niet kan inhuren en de spullen die ik wel zou kunnen inhuren, kanik neit betalen als ik de eesrte spullen moet kopen.

Ik zit er dus weer tot mijn nek diep in.

 

Wel weer gebeld met de bank en die geeft aan dat ik het webformulier moet invullen. Waarom er niet gereageerd wordt op mijn eerdere aanvragen kon ze alleen zeggen dat het erg druk is. En dat het geen zin had om een nieuw formulier in te vullen.

 

Ik voel me op dit moment echt zwaar kl*te en mijn gebruikersnaam moedeloos voldoet allang niet meer hoe ik me voel.

Link naar reactie
  • 0

Je zit, en dat is klassiek gedrag, in het gevoel een slachtoffer te zijn. Ik denk dat alle ondernemers hier dat gevoel wel kennen (ik wel ;D) en ook zo gereageerd hebben op omstandigheden. Maar het is mogelijk om slachtoffer te zijn van (onpersoonlijke!) omstandigheden (de crisis) zónder je als een slachtoffer op te stellen.

Je bent zelf aan dit spelletje ondernemen begonnen, en je weet wat de risico's zijn.

Welnu: ziehier de risico's.

Deal with it. Manage je ellende heldhaftig.

Probeer ook niet teveel op korte termijn te denken: je wil lapmiddelen voor je ellendige gevoel en die troost moet je geboden worden door dat je zaken onder controle zijn. Dat evenwicht is te fragiel. Ga naar je grote plaatje kijken, zoek oplossingen voor je huidige situatie, nodig een paar zakenvrienden uit voor een middagje brainstormen over hoe te dealen met je situatie, hervind je ondernemerscreativiteit. Daar zit je mojo, je kracht. Momenteel lijk je erg kwetsbaar en straal je een pechvogel-vibe uit.

 

Waar ben je goed in, wat zijn je talenten?

 

En weet je, er zijn mensen die honderden euro's uitgeven aan cursussen om te leren loslaten en berusten - die leermomenten krijg jij nu zomaar aangeboden! Neem je verlies, jammer van je fototoestel. Wat ga je in de toekomst creëren?

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 211 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.