• 0

Volledig uitgewerkt project verkopen... waar begin ik ?

Beste H.L lezers,

 

Ik heb de vraag hoe ik een totaal uitgewerkt project zou kunnen verkopen.

 

De software is bestemd voor de fitnessbranch en is een totaal oplossing voor sportscholen en fitness scholen die willen werken aan ledenbhoud. Alle software is web-based en is opgebouwd met de nieuwste technieken.

Het heeft ca 8 maanden gekost om het in elkaar te zetten, tesamen met verschillende sportscholen.

Kort gezegd, de meest (ernstige) problemen worden ondervangen dmv mijn programma.

 

Het programma draait al bijna een jaar als proef in een middel grote sportschool in Nederland ( proof of concept is aantoonbaar) . Hetgeen wat blijft liggen is de verkoop van de software aan sportscholen en of geintresseerden.

Verkoop is niets voor mij (ik kan het niet, heb er geen kaas van gegeten en heb de financiele middelen niet)

Wij zijn ontwikkelaars, programmeurs, bedenkers... maar geen verkopers.

 

Nu komt dus de vraag naar boven, wat als ik dit gehele uitgewerkte project verkoop aan iemand die dit wel kan?

 

-Hoe pak ik zoiets aan? ik bedoel te zeggen ... ik kan moeilijk op marktplats mijn project te koop zetten toch....

 

Ik ben benieuwd of andere mensen hier ervaring mee hebben !

 

Gegroet en bedankt voor het lezen van bovenstaande tekst ! :D

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo thedigitalfirm,

 

Kan de sportschool waar je nu proef draait niet als "spin-off'gebruikt worden, ik neem aan dat zij kontakt hebben met branchegenoten? Als zij enthousiast zijn kunnen ze dat vast op collega's overbrengen en zo de bal aan het rollen brengen.

 

Ik neem aan dat het naar tevredenheid draait en het voor hun problemen oplost waar ze tegenaan gelopen zijn. deze problemen hebben hun collega's vast ook

 

Ik zeg 1 + 1 = 3

 

Succes,

 

TR6

Link naar reactie
  • 0

Het begrip "Verkocht" betekend in mijn zinnen dat alles qua project, source, eigendommen, inkomsten en verkoop, de volledige verantwoording is van de koper zelf.

Het zou dus niet de bedoeling zijn dat ik hetzelf aan de man zou moeten brengen of dat ik (mede) eigenaar zou zijn van het project/product. Ik zou wel altijd de mogelijkheid open willen houden. ( het zou wellicht vertrouwen kunnen geven aan een potentiele geintresseerde.)

 

Het zou ook altijd mogelijk moeten kunnen zijn om beroep op mij te doen (als programmeur) ivm onduidelijkheiden of aanpassingen.

 

Bestaan er mensen die kant-en-klare projecten op deze manier overnemen ?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Misschien verstandig als designer / ontwerper etc om toch een klein beetje de touwtjes in handen te houden.

Waarom niet het project verkopen aan iemand die verstand heeft van zulk soort programma's / software door te verkopen, maar op het moment dat er updates gedaan moeten worden jij er gewoon weer uur-tarieven voor gaat vragen.

 

Is dat niet een mogelijkheid.. Want het kan natuurlijk niet zo zijn dat een software verkocht wordt en na een jaar nooit meer ge-update wordt. babyfouten worden altijd wel gevonden wegens bijvoorbeeld het software niet meer compitabel is met de aankomende O/S programma's

Who does not dare, never wins

Link naar reactie
  • 0

Bestaan er mensen die kant-en-klare projecten op deze manier overnemen ?

 

Ja natuurlijk.

 

In jouw geval zou je eens kunnen kijken welke stakeholders er nog meer zijn.

Een leverancier van fitness aparaten heeft er natuurlijk ook baat bij dat de sportscholen goed lopen.

Misschien zou je ook eens met hun kunnen praten. Dan biedte je hen een gebruikerslicentie aan en blijf jij achter de knoppen zitten.

 

Kortom, welke partijen zijn er nog meer betrokken bij die fitnessclubs en op welke manier heeft jouw software hun iets te bieden?

Link naar reactie
  • 0

Misschien verstandig als designer / ontwerper etc om toch een klein beetje de touwtjes in handen te houden.

Waarom niet het project verkopen aan iemand die verstand heeft van zulk soort programma's / software door te verkopen, maar op het moment dat er updates gedaan moeten worden jij er gewoon weer uur-tarieven voor gaat vragen.

 

Is dat niet een mogelijkheid.. Want het kan natuurlijk niet zo zijn dat een software verkocht wordt en na een jaar nooit meer ge-update wordt. babyfouten worden altijd wel gevonden wegens bijvoorbeeld het software niet meer compitabel is met de aankomende O/S programma's

 

Uiteraard, men zou bij een vorm van overname altijd beroep op mij kunnen doen in zo'n constructie. Het lijkt me zelfs logisch dat het een eis zou zijn van een potentiele koper.

 

Maar waar vind ik die kopers ?

Link naar reactie
  • 0

Bestaan er mensen die kant-en-klare projecten op deze manier overnemen ?

 

Ja natuurlijk.

 

In jouw geval zou je eens kunnen kijken welke stakeholders er nog meer zijn.

Een leverancier van fitness aparaten heeft er natuurlijk ook baat bij dat de sportscholen goed lopen.

Misschien zou je ook eens met hun kunnen praten. Dan biedte je hen een gebruikerslicentie aan en blijf jij achter de knoppen zitten.

 

Kortom, welke partijen zijn er nog meer betrokken bij die fitnessclubs en op welke manier heeft jouw software hun iets te bieden?

 

Zit wat in, ik heb de markt aardig goed onder de loep genomen alvorens ik ben gaan programmeren. Hetgeen waar ik de moeilijkheid in zie ( en heb ondervonden) is dat ik simpelweg niet kan verkopen, deurtjes opentrappen en dergelijk....

Ik zit met me handen in het haar, heb een erg mooi product weggezet, heb geen financiele middelen & capaciteiten om het uit te rollen ( of te laten rollen) . Dus heb de keus gemaakt om het te verkopen.....

 

een marktplaats voor complete producten zou toch zo makkelijk zijn !

Link naar reactie
  • 0

Als je je software wilt verkopen aan iemand die weet hoe die het moet verkopen is het misschien verstandig om je software te laten zien aan een bedrijf die al aan software maken voor health doet.

 

Denk maar aan health software, zij zijn volgens hun zeggen het enige bedrijf dat zich bezig houdt met het maken en verkopen van software bedoeld voor de health.

Hun verkopen het uiteraard door aan fitness centra en andere health bedrijven.

 

Als jij kan aantonen dat jouw programma echt onmisbaar is, waarom er dan niet op wagen om het mogelijkerwijs met uiteraard de benodigde papieren het aan hun te verkopen.

 

Zij weten er waarschijnlijk wel raad mee.

 

Of juist een winstverdeling te maken van ik gooi maar met een dwarsstraat van 30/70 per verkoop.

Who does not dare, never wins

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 141 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.