• 0

Hoe kom ik aan investeerders?

Beste allen,

 

Ik ben in 2010 een sociale netwerksite gestart. Het is een sociale netwerksite dat zich momenteel richt op een bepaalde doelgroep uit Nederland en Belgie (omdat de website Nederlands is). De site heeft nu ongeveer 3000 leden en ik vind dit niet voldoende, de huidige site heb ik laten maken met een bepaald budget dat ik in 2010 had en de site is toe aan vernieuwing. Daarom wil ik de website laten uitbreiden (nieuwe layout, nieuwe functionaliteiten, code updaten en bugs eruit laten halen) en ik wil internationaal gaan (Nederlands, Engels en een derde taal dat bij mij bekend is). En een IOS/Android app zit ook tussen mijn verwachtingen.

 

Wanneer de site internationaal gaat kan ik spreken over het bereiken van miljoenen potentiele leden, uiteraard kan ik in eerste instantie niet garanderen dat er meteen miljoenen leden bij komen, maar de site heeft écht potentie wanneer het internationaal gaat.

 

Facebook is bijvoorbeeld erg populair in USA/EU.

Orkut is erg populair in Zuid-Amerika

V-kontakt is erg populair in Rusland en ook China heeft zijn eigen sociale netwerksite.

 

De doelgroep waar ik het over heb zit in de top 10 met het meest actief zijn op facebook. Je zal vast denken, waarom zullen mensen Facebook verlaten en voor jouw website kiezen:

 

[*] Het is specifiek gericht op die ene doelgroep met een sitenaam in hun taal.

[*] Er worden geen privacygegevens verkocht aan derden voor ads (zoals facebook doet), er is een VIP-systeem en gebruikers kunnen zelf bepalen of zij VIP worden of niet.

[*] Leuke functionaliteiten waarvan er enkele niet op grote sociale netwerksites aanwezig zijn.

 

Na mijn korte introductie hierboven wil ik jullie vragen HOE ik aan investeerders kan komen om dit allemaal te realiseren?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Buiten het feit dat het vragen naar financieringen niet is yoegestaan op HL ben je een van de duizenden socialenetwerken die op zoek zijn naar financieringen. Een 3000 leden zal absoluut niet interessant genoeg zijn voor een partij. Kan je zelf niet zorgen voor alle veranderingen en bugs?

 

Danny

 

Beste Danny,

 

Ik vraag niet om geld, ik vraag HL gebruikers om tips over het vinden van investeerders. Ik heb een IT gerelateerde studie gedaan maar dit is de 'niet technische' kant van de IT, en daardoor kan ik er niet zelf voor zorgen.

Link naar reactie
  • 0

Even los van de inhoud (heeft je site inderdaad die potentie) kun je kijken naar cowdfunding. Als jij gelooft in je plan kun je op die manier en geld en bekendheid krijgen.

Maar dan moet je site en plan natuurlijk wel goed in elkaar zitten

 

Kan jij crowdfunding nader toelichten? Want voor zover ik het weet is het verboden om geld te vragen op het forum. Hoe kan ik het volgens jou aanpakken?

Link naar reactie
  • 0
Kan jij crowdfunding nader toelichten? Want voor zover ik het weet is het verboden om geld te vragen op het forum. Hoe kan ik het volgens jou aanpakken?

Door ergens anders naar geld te gaan zoeken. Begin eens met "crowdfunding" in google, dan kom je vast diverse platforms tegen... Of klik gewoon hier.

Link naar reactie
  • 0

 

 

Na mijn korte introductie hierboven wil ik jullie vragen HOE ik aan investeerders kan komen om dit allemaal te realiseren?

 

Het is in het algemeen heel moeilijk om investeerders te vinden. Het is in Nederland moeilijker dan elders om investeerders te vinden. Het is moeilijker om investeerders te vinden voor social networking sites dan voor iets anders. Als je zelf de skills niet hebt om je bedrijf op te bouwen, dwz je kunt zelf de site niet bouwen, dan wordt het zicht op investeerders nog kleiner, die willen in het algemeen een team zien waarin alle benodigde skills zijn verenigd.

 

Als je dit nu nog leest, het volgende.

- zorg voor een goed team, inclusief twee bouwers.

- Nederlands is niet goed als taal, dan blijf je klein, zorg voor meertaligheid.

- Maak een businessplan van zes paginas waarin je keihard bewijst dat jouw bedrijf op termijn van drie jaar succesvol zal zijn.

- Zorg dat je je bedrijf in weinig woorden duidelijk kan uitleggen aan een angel investor.

- Lobby bij angel investors met je idee.

 

 

oh, en ik vond -1 wat sneu.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 93 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.