• 0

Beslist.nl wijzigt instelling van gratis naar betaald zonder toestemming klant

De producten van mijn webshops worden al jaren gratis getoond op Beslist.nl. Ik betaal niet per klik om verder bovenaan te staan omdat het totaal niet rendabel is. Vanaf 8 januari heeft Beslist.nl bij alle accounts ineens een klikbedrag ingesteld. Je moet dan zelf alles weer op gratis zetten in je account. Dit is gecommuniceerd in de dagrapportage e-mail als extra tekst alinea in de kleine lettertjes. Een standaard e-mail die ik al jaren lang elke dag ontvang. Hier kijkt niet iedereen naar. Elke maand betaal ik ongeveer €3 omdat er enkele producten door een technische fout niet in een categorie geplaatst kunnen worden en die ik dus niet op gratis kan zetten. Doe ik niet zo moeilijk over. Wat zie ik tot mijn schrik, het factuurbedrag van Januari is maar liefts €4200 excl. btw. Zozo, dat is nog eens een verschil met de €3 die ik normaal gesproken betaal. Dat gaan we natuurlijk nooit betalen. We hebben hier met een echte oplichter te maken die dit nooit kan winnen. Dit valt me echt heel erg tegen van beslist.nl. Is dit echt de manier waarop zij geld willen verdienen? Hoe kunnen zij een aanpassing in een account van een klant doen met grote financiele gevolgen zonder hoervoor eerst direct toestemming van de klant te vragen via e-mail, telefoon of post. Ze hebben er niet eens een aparte e-mail over gestuurd. En al zouden ze dat wel hebben gedaan en een klant leest die niet of heeft hem niet gekregen dan nog lijkt dit mij niet juridisch onderbouwd. Heeft iemand hier nog meer ervaring mee?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

DDit is gecommuniceerd in de dagrapportage e-mail als extra tekst alinea in de kleine lettertjes. Een standaard e-mail die ik al jaren lang elke dag ontvang.

 

Kun je die tekst copy-pasten op dit forum? Beslist.nl claimt een gratis instapmodel te hebben voor kleine webwinkels, dus als ze daar nu vanaf stappen dan worden er heel wat kleinere webwinkeliers verrast met een hoge rekening...

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Beslist.nl claimt een gratis instapmodel te hebben voor kleine webwinkels, dus als ze daar nu vanaf stappen dan worden er heel wat kleinere webwinkeliers verrast met een hoge rekening...

Ik maak ook gebruik van die gratis aansluiting. Ik heb tot nu toe nog geen factuur of wat dan ook gezien.

 

RetroRush zegt dat hij 3 euro per maand betaalt. Dan zit hij volgens mij niet op de gratis aansluiting maar op een betaald contract. Ik betaal namelijk zelf niets en krijg ook nooit een factuur. Wellicht heb je zelf een foutje gemaakt door ergens per ongeluk een CPC in te vullen, Retrorush?

 

Ik ben wel benieuwd naar de specificaties van de factuur. Hoeveel clicks heeft dit je opgeleverd en nog interessanter; hoeveel orders heeft dit je opgeleverd? Het lijkt me dat je voor 4 ruggen aan commissie aan Beslist.nl namelijk best wel een opvallende toename in het aantal bezoekers moet hebben gehad?

Link naar reactie
  • 0

Maar natuurlijk. Dit is de tekst in kleine letters die is toegevoegd aan de standaard dag rapportage emails van beslist.nl

 

Nieuwe opzet beslist.nl

Sinds kort hebben wij een nieuw design en opzet van onze site. Wij verwachten dat vooral de Pro Accounts gaan profiteren van de nieuwe opzet en de verbeterde gebruikerservaring. Om alle Pro Accounts een goede start te geven zullen we op 8 januari alle basic CPC's op de nieuwe CPC ondergrens instellen. Hiermee willen we voorkomen dat shops met een Pro Account in ranking wegzakken tussen de Starters Accounts. Uiteraard blijft de mogelijkheid van basic ook voor u als Pro Account bestaan. Indien u toch terug wilt naar basic dient u dit op 8 januari zelf in uw clientlogin in te stellen.

 

Link naar reactie
  • 0

 

Dan heb je dus een Pro-Account. Zo te zien verandert dat van opt-in gratis naar opt-out betaald. Dat is wellicht niet goed gecommuniceerd of begeleid, maar om nou meteen met termen als 'oplichter' te gaan smijten is wat overdreven. Heb je zelf weleens met een boze klant te maken gehad die dat deed?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

@ TwaBla

De stijging is bezoekers doet er niet toe als wij er niet om hebben gevraagd. Wij kunnen hier ook maar deels op in gaan en we houden het dan ook globaal: De aantal bestellingen waren vergelijkbaar met vorig jaar. Vandaar dat wij nooit meer betalen voor de kliks, totaal niet rendabel.

 

@ TwaBla

Als wij uit het niets €5000,- (incl BTW) moeten betalen voor een dienst waar wij niet om hebben gevraagd vinden wij dat de term "Oplichter" gepast. Het is een harde term maar wij moeten hier helaas ook hardbal spelen.

 

@mmint

Beslist gesproken. Houden vast aan de rekening. Ze vinden de communicatie voldoende.

 

Maar onze accountant was hierover redelijk onzeker, wist niet precies hoe het gecomminiceerd was. Noemde verschillende soorte mailings, maar we hebben het teruggezocht. Het is echt alleen vermeld in de dagrapportages. Deze krijg je elke dag en worden automatisch gereageerd. Zelf in het onderwerp is niet iets vermeld van DRINGED, LEES MIJ.

 

Wij hebben aangegeven dat wij het incassotraject willen overslaan en gelijk een reactie van een jurist willen ontvangen.

Link naar reactie
  • 0

 

Maar onze accountant was hierover redelijk onzeker, wist niet precies hoe het gecomminiceerd was.

 

 

Je accountant( wat heeft die ermee te maken??) is redelijk onzeker erover en jij noemt ze direct oplichters?

 

 

 

 

 

Wij hebben aangegeven dat wij het incassotraject willen overslaan en gelijk een reactie van een jurist willen ontvangen.

 

Vergeet de reactie van een jurist maar. Dat wordt een uitnodiging van de rechtbank.

 

 

Maar wil je hier nu tips of wil je gewoon je ongenoegen uiten?

 

Danny

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Als wij uit het niets €5000,- (incl BTW) moeten betalen voor een dienst waar wij niet om hebben gevraagd vinden wij dat de term "Oplichter" gepast. Het is een harde term maar wij moeten hier helaas ook hardbal spelen.

 

 

Hardbal is iets anders dan heethoofd. Je hebt er niks aan als je in een smaadzaak getrokken wordt.

 

We proberen hier heel kalm vast te stellen wat er nou precies aan de hand is. We hebben al geconstateerd dat je geen gratis account hebt, maar een pro-account dat blijkbaar de optie bood om producten gratis te laten meeliften. Nou lijkt er iets gebeurd in de afstelling van die optie en wel zodanig dat Beslist.nl van zijn pro-account houders verlangt dat ze iets doen om te voorkomen dat voorheen gratis vermeldingen voortaan alsnog betaald moeten worden. Dat is volgens jou niet voldoende duidelijk gemaakt.

 

Als je juristen gaat inschakelen en een gang naar de rechter voorbereidt, dan zou ik eerst mijn mond eens gaan spoelen en je taalgebruik matigen. Al die puberale opwinding doet jouw zaak geen goed. Het gaat om je argumenten; schelden werkt averechts.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 1

Als wij uit het niets €5000,- (incl BTW) moeten betalen voor een dienst waar wij niet om hebben gevraagd vinden wij dat de term "Oplichter" gepast. Het is een harde term maar wij moeten hier helaas ook hardbal spelen.

Als jij denkt dat je "hardbal" moet spelen in een situatie als deze dan zal je inderdaad op weinig begrip stuiten bij de tegenpartij en zullen ze je inderdaad gewoon aan de factuur houden, al ging het maar om het principe.

 

Als je gewoon netjes, helder en vriendelijk uitlegt dat je het niet gelezen hebt en er niet bij stilgestaan hebt dat je nu voor alles moet betalen en dat 5 ruggen voor jou heel veel geld is, dan zullen ze vast begrip tonen voor je.

Link naar reactie
  • 0

@ Happy Entrepeneur

 

Bedankt voor je reactie. WIj vinden dat de aantal mailings hier niet van belang zijn.

 

Zoals hierboven beschreven krijgt elke klant elke dag om 4uur in de ochtend een mail met de titel "Dagrapportage Beslist.nl".

Daarin word vermeld hoeveel kliks je hebt. 4 jaar lang deze mails ontvangen en het is standaard archiveren.

 

Ze plaatsen in de Dagrapportage zomaar een alinea met de mededeling dat alle CPC van alle klanten op betaal word gezet. En als je dit niet wilt je het zelf terug moet zetten op gratis. En dat moet je dan ook op die dag in staat zijn om te doen. Dit vinden wij geen manier van communiceren. Zeker voor zoiets belangrijks, zeker voor €5000,-

 

Voorbeeldje:

iedereen is wel bekend met de reclame brieven van de Postcode loterij. Lid worden hier Lid wirden daar. En je krijgt zo bijna ook elke maand. Ik gooi ze inmiddels gelijk weg en kijk er niet naar.

 

Stel dat er in één brief staat als ik niet reageer ik akkoord ga met 10 loten per maand. Ik kijk ook niet al te veel op mijn afschriften en kom hier na 6 maanden achter.

 

Ik wil mijn geld terug. Maar ik had wel kans gehad om iets te winnen. En dat maakt dus niet uit, hetzelfde met de kliks die ik heb ontvangen.

Link naar reactie
  • 0

@ Wouter Hol

 

Geloof mij, als je begrip opzoekt in het woordenboek vind je mijn foto erbij met een grote smile.

 

Ik heb nette mails gestuurd en heb ook netjes aan te telefoon alles uitgelegd. Maar hoe gelijk ik ook heb word er mij een "nee" verkocht. Zij zijn groot en ik ben klein, en internet helpt mij iets groter te zijn dan ik daarwerkelijk ben om toch nog weerstand te bieden tegen Beslist.nl. (dit alles is een figuurlijke verwoording )

Link naar reactie
  • 0

Korte samenvatting

 

1 Pro Account Beslist.nl

2 nul Cent per klik

3 aanpassing door beslist naar minimale bod per klik per 8 januari

4 actie vanuit klant gevraagd om bij geen interesse alles handmatig weer op nul cent per klik te zetten op 8 januari

5 communicatie alleen via Dagrapportage (dagelijkse mailing van statestieken)

6 ontdekking per 28 januari, rekening al 4200 ex btw

 

7 wij gaan niet akkoord met betaling

8 Beslist gaat niet akkoord met kwijtschelding

9 afgesproken gelijk reactie van juridische afdeling te krijgen.

Link naar reactie
  • 0

__________

edit: was mijn reactie begonnen schrijven ruim voor de reactie hier juist boven met een globaal tijdpad. daardoor kan mijn reactie deels een beetje als mosterd na de maaltijd overkomen.

____________

 

ik denk dat Twabla het heel aardig verwoord, wilde een reactie met dezelfde boodschap schrijven, je gaat er nu met gestrekt been in. Dit soort heethoofd acties kan je echt in serieuze problemen brengen.. zelfs als je op zich een gegronde klacht hebt kun je mensen

 

Daarbij ga je wel heel snel, dit soort "misverstanden" kosten tijd om op telossen

 

we praten over een wijziging o 8 januari waar je op zijn vroegst afgelopen vrijdag (1 februari) een factuur over de maand januari hebt gekregen. De betaaltermijn voor de factuur kan nog nauwelijks verstreken zijn. Ik zie in de google historie dat op 2 februari je ook op tros radar al een bericht hebt gemaakt maar dat het daar verwijderd is.. we zitten nu op 6 februari en jij wilt al naar de rechter? dat is wel erg snel allemaal, beslist.nl zal dit echt niet op 7 januari verzonnen hebben en op 8 januari live gezet hebben. Dus ja hun eerste reacties zullen ALTIJD zijn dat het allemaal klopt zo en dat de rekening blijft staan. de persoon aan de telefoon geeft in die zin antwoord en zal waarschijnlijk daar ook op gebrieft zijn dat er wat meer klachten zullen komen.

 

Wat ze misschien totaal niet of totaal verkeerd ingeschat hebben is dat er klanten zijn die van 3 euro naar 4200 euro gaan als ze vergeten of niet in de gaten hebben dat ze hun instellingen terug moeten wijzigen.

Ik denk dat je een goed punt hebt dat dat niet zomaar kan, dit is een onredelijke toename in de kosten die je niet zelf veroorzaakt hebt maar op deze manier proberen je gelijk te halen gaat hem niet worden.

 

Dus als je hier uit wil komen zou ik stoppen met het internet volspammen met oplichter mails want anders heb je straks 2 zaken lopen of schaad je de eerste.

De volgende stap is zelf de formele/juridisch communicatie zoeken met hun. Zeggen dat je de reactie van hun jurist wel afwacht is onvoldoende, je zult zelf brieven moeten gaan sturen en dan gewoon 14 dagen reactie tijd geven

na 4 of 5 dagen op internet moord en brand gaan schreeuwen op internet omdat ze niet gelijk toegeven dat ze fout zitten dat werkt echt niet.. Dit soort trajecten kosten tijd en als je een juridisch haalbare zaak wilt houden zul je je aan bepaalde procedures moeten houden.

 

En nogmaals op basis van de summiere informatie hier denk ik dat je een goed punt dat dit een onredelijke toename van kosten is. en ja de zaak zal dan inderdaad gaan over of zij jou voldoende hebben geïnformeerd of dat jij te weinig hebt gedaan om de kostentoename te voorkomen. maar als een leverancier van zijn kant instellingen aanpast heeft ie altijd meer uit te leggen en meer verantwoordelijkheid voor het goed verlopen van de wijziging als jij..

Link naar reactie
  • 0

@ Roel,

 

Bedankt voor je uitgebreide en duidelijk reactie.

 

Ik geef je ook grotendeels gelijk op al je punten. Dit is intern ook allemaal aan de order gekomen.

 

De reden dat wij gelijk online zijn gegaan met ons geschil, is om het bespreekbaar te maken en soortgelijke gevallen op te sporen. En natuurlijk meningen en adviezen in te winnen. Daarom ben ik ook blij dat jij en de andere je mening geven.

 

Ik ga jullie natuurlijk helemaal op de hoogte houden van toekomstige ontwikkelingen en zou het dan ook op prijs stellen om adviezen en meningen te blijven mogen ontvangen.

 

Link naar reactie
  • 0

Wat Beslist.nl dus doet is het eenzijdig wijzigen van een overeenkomst.

 

Bij een overeenkomst met een consument wordt dat sowieso als onredelijk bezwarend beschouwd en kan de consument de overeenkomst ontbinden. (denk aan tariefwijzigingen)

Bij bedrijven werkt dat iets anders. Als bij de oorspronkelijke overeenkomst is overeengekomen dat Beslist.nl eenzijdig de overeenkomst mag wijzigen, dan kan dat.

 

Wat dan rest is de communicatie van de wijziging. Staat er iets in de overeenkomst? (of algemene voorwaarden)

JM juristen & adviseurs

ondernemingsrecht:

samenwerkingsverbanden | overeenkomsten | (algemene) voorwaarden en reglementen | bedrijfsstructuren | bedrijfsoverdrachten.

Link naar reactie
  • 0

@ Johan

 

Bedankt voor je bericht.

Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat ze iets in de voorwaarden hebben staan daarover. Wilde het ook gelijk gaan bekijken maarna 2 verhuizingen van de zaak moet ik even goed zoeken.

 

Voor de verdere info, het is zelf mogelijk om de dagrapportage uit te zetten. Hoe hadden ze het dan aan mij gecommuniceerd.

 

En de beschrijving van de dagrapportage door beslist is als volgt:

 

Deze rapportage geeft u inzicht in de resultaten van uw campagne. U ontvangt dagelijks per shop de statistieken van de dag er voor. De rapportage is een hulpmiddel om actief uw campagne te managen. De ervaring leert dat actief campagnemanagement zorgt voor gemiddeld 30% meer effectiviteit.

 

en de melding die je krijgt wanneer je het uit zet:

 

Mededeling: Jammer dat u de dagrapportage niet langer wilt ontvangen. De ervaring leert dat actief campagnemanagement zorgt voor gemiddeld 30% meer effectiviteit. Wij raden u aan de resultaten van uw campagne in cl.beslist.nl te blijven volgen.

 

Dus ook hier is duidelijk dat de dagrapportage niets anders communiceert dan alleen de dagrapportage

Link naar reactie
  • 0

Dit was inderdaad een majeure verandering bij Beslist.nl.

Ging ook nog eens gepaard met de introductie van de popup waarvoor ook clicks moeten worden betaald. Waardoor de rekening ongeveer verdubbelde.

Dit probleem was te voorspellen.

Ik ga er vanuit dat Beslist.nl desgevraagd een coulance regeling met je zal willen overeenkomen.

Ik kan me goed voorstellen dat je fors geschrokken bent. En dus misschien ook wel wat te heftig hebt gereageerd. Allemaal heel begrijpelijk, toch, Beslist.nl.

 

 

Link naar reactie
  • 0

We kregen te horen dat ze vonden dat ze ons genoeg hebben gemaild en dat de factuur gewoon blijft staan.

 

 

Maar onze accountant account manager was hierover redelijk onzeker, wist niet precies hoe het gecomminiceerd was. Noemde verschillende soorte mailings, maar we hebben het teruggezocht.

 

 

WIj vinden dat de aantal mailings hier niet van belang zijn.

Ik denk dus dat het aantal mailings hier wel degelijk van belang is. Ik zou die account manager nog eens precies laten aangeven hoe vaak en wanneer er naar jullie over deze wijziging is gecommuniceerd.

Link naar reactie
  • 0

Wat vervelend om te lezen dat uw factuurbedrag van de maand januari hoger uit is gevallen dan u verwacht had. Beslist.nl heeft zich tussen 18 december en 8 januari uiterst ingespannen om u te informeren over de op handen zijnde wijzigingen. Meermaals per e-mail, per post, maar bijvoorbeeld ook (zoals u zelf aangeeft) in uw dagrapportage. Het spijt ons dat deze informatie u niet (tijdig) heeft bereikt.

 

Op 18 december is een nieuwsbrief naar u verzonden met een aankondiging van wijzigingen, op 28 december is een tweede nieuwsbrief met de details over de wijzigingen verstuurd. Vanaf dat moment is ook in uw clientlogin een presentatie zichtbaar geweest waarin alle wijzigingen nog eens stap voor stap duidelijk werden gemaakt. De uitleg die 28 december verzonden is, is tevens per brief toegevoegd aan de facturen van 3 januari naar alle PRO accounts op beslist.nl. Omdat wij liever te veel dan te weinig communiceren, hebben we de wijzigingen ook in het dagrapport opgenomen, welke u dagelijks ontvangt. Als laatste is u op 7 januari een reminder per e-mail gestuurd, met nogmaals de ophanden zijnde wijzigingen per 8 januari.

 

Ondanks dat we ons hebben ingespannen om u (veelvuldig) te informeren, heeft deze communicatie u klaarblijkelijk niet bereikt. Wat ook wij betreuren.

 

Wij zullen contact met u opnemen om tot een passende oplossing te komen.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 306 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.