• 0

Diensten kopen van Particulier hoe te boeken?

Hallo Allemaal,

 

Ik lees al een tijdje mee op dit forum, en heb vandaag maar even een account aangemaakt. Ik ben al 1,5 dag aan het zoeken naar een oplossing voor mijn probleem. Op dit forum wel enkele dingen kunnen vinden, maar die zijn toch net weer iets anders dan mijn probleem.

 

Het probleem is al volgt. Mijn vakgebied is SEO. Ik laat regelmatig teksten schrijven voor mijn site's. Ik heb een student gevonden die erg goede teksten schrijft en die ook nog eens voordelig is. Hij levert de teksten aan, ik maak het geld via Paypal (gekoppeld aan mijn zakelijke rekening) naar hem over. Als bewijs heb ik het Paypal bonnetje.

 

Nu zit ik met de vraag hoe ik dit eventueel zakelijk kan boeken in mijn administratie. Momenteel boek ik alles prive, maar het zou mooi zijn als ik dit kon opvoeren (de kosten zijn immers zakelijk).

 

Ideetje: Ik had bedacht dat ik de kosten voor de teksten kon opnemen als een creditnota zonder BTW en op deze manier kon profiteren van voordelen in de IB.

 

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen! Alvast enorm bedankt,

 

Edwin

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Hallo Edwin,

 

Je zou je tekstschrijver iedere keer als hij een opdracht heeft uitgevoerd moeten vragen om een "factuur". Een simpel A4tje met daarop zijn NAW, datum, omschrijving en het afgesproken bedrag. Geen BTW dus, want hij mag geen BTW berekenen.

 

Jij boekt dit gewoon als zakelijke kosten, want dat is het zo en je hebt onderliggend een factuur.

Je tekstschrijver is ervoor verantwoordelijk dat hij de inkomsten aangeeft alszijnde Inkomsten uit overige werkzaamheden in zijn belastingaangifte.

 

Mocht je nog vragen hebben, laat het maar even weten!

Met vriendelijke groet,

 

Wiebe de Haan

WIlt u weten hoe wij meerwaarde uit uw administratie kunnen halen?? Neem contact met ons op!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 226 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.