• 0

Beginnen met importeren uit China maar weet niet hoeveel BTW

Hallo

 

Ik ben een startende onderneemster en woon in Belgie.

Zou graag een groothandel willen starten in vele producten zoals sieraden, dieetpillen, telefoon hoesjes, kleding etc.

Heb wel wat leveranciers gevonden uit China en zou nu graag willen bestellen, alleen botst ik heel vaak met een aantal vragen:

 

 

- Vaak word er gezegd ( gratis verzending met post air mail) Hoeft men dag geen andere kosten te betalen aan verzending?

- Als de goederen geleverd worden ( komen via luchtvracht vliegtuig) hoe moet ik de BTW betalen over de goederen, inklaring etc?

- Bij elektronica dient met een CE label te bekomen, kan de leverancier dit zelf er op zetten?

- Hoe zit het met de garantie van de producten, is 1 maand garantie hantereen mogelijk op producten in de algemene voorwaarden?

- Is paypal veilig voor aankopen in China en worden er kosten in rekening gebracht bij ontvangst van de goederen etc?

 

Bedankt alvast

P.s ben beginnende, er zullen waarschijnlijke domme vragen gesteld worden maar helaas moet iedereen ondernemen leren en zo groot worden.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi Alleshandel,

Over het onderwerp importeren uit China zijn al zeer veel topics geschreven heb je de zoekfunctie al geprobeerd?

Hier kan je echt heel veel informatie vinden. Als je dan daarna nog specifieke vragen hebt dan kan je die daarna gewoon stellen!

 

Ik zal meteen de zoekfunctie bekijken, bedankt voor u tip, alle extra info blijft welkom

Link naar reactie
  • 0

als je dieetpillen gaat importeren zou ik maar heel goed gaan kijken naar de europese regelgeving wat betreft supplementen, bekeuringen beginnen tegenwoordig bij 30K per overtreding ... (geen grapje! :-\).

 

in jouw plaats zou ik me eerst eens gaan verdiepen in regelgeving import, aansprakelijkheid, btw berekeningen, CE-eisen, etc,etc...

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

Beste Alleshandel,

 

Ik sluit me volledig aan bij de opmerkingen van Bas. Zakendoen met China is niet zo eenvoudig als het wellicht lijkt. De vragen die je stelt geven aan dat je kennis van internationaal zakendoen met China niet toereikend is. Je loopt hiermee veel risico. Er zijn veel bronnen van informatie. Je hebt dit forum al gevonden andere mogelijke bronnen zijn:

 

http://www.zakendoeninchina.org/zakendoen

http://www.agentschapnl.nl/onderwerp/tips-voor-het-zakendoen-met-chinezen

http://www.geledraak.nl/html/page828.asp

 

Mocht je na voorbereiding besluiten om je eerste order te plaatsen doe dit dan in eerste instantie met minder risicovolle producten.

 

Succes!

 

Groet,

Danny

Preport International B.V. / Human Comfort International B.V.

De Corantijn 27D, 1689 AN ZWAAG

www.preport.nl / www.human-comfort.com / www.hollandcampinggroup.nl

Link naar reactie
  • 0

Als ik je verhaal zo lees zit je op ali express en heb je geen persoonlijk contact met de leveranciers.

Doe je geen kwaliteitscontrole, weet je niet bij wie je bestelt.

 

Hou er ook rekening mee dat je de spullen die je inslaat, ook daadwerkelijk moet verkopen. Er is geen garantie. Ook niet als de spullen onderweg tijdens transport beschadigd zijn.

 

Zomaar wat inslaan omdat de prijs laag lijkt, is geen business model.

 

Concentreer je op één product. Zoek hiervoor klanten. Ga dan op zoek naar de juiste leverancier.

 

Ook jouw klanten, kunnen op alibaba en aliexpress kopen. Je zal op één of andere manier toch een toegevoegde waarde moeten bedenken.

 

Link naar reactie
  • 0

In mijn ervaring is het probleem met China nooit het in China inkopen of het in de EU verkopen. Dit is een kwestie van ervaring opdoen en optimaliseren. Good products sell, of je het hier nou mag verkopen of niet.

 

Dat is ook meteen het voornaamste probleem; het hier mogen verkopen. Aansprakelijkheid is a pain in the behindment.

 

Ik ken een Chinees product waarvoor een bijzonder grote vraag bestaat in Nederland en waarvan ik met 100% zekerheid kan zeggen dat de potentiele winst in de honderden miljoenen (Euro) zal zijn. Één klein probleem. Het mag hier in huidige vorm niet verkocht worden. De Chinese wet en Europesche wetgeving staan loodrecht tegenover elkaar op bepaalde punten.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 88 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.