• 0

Verkoop aan Amerika/italie

Beste allemaal,

Ik ben deze week benaderd door een amerikaan die van mij een kinderbedje en commode wil kopen.

Hij zit zelf in de meubelbranch en kan de spullen op laten halen bij onze werkplaats en vervoerd ze zelf naar de USA.

Nu wil ik door alle risico's normaal geen handeldrijven met de US. Maar omdat deze meneer kan de factuur ook via italie laten lopen. Overigens gaan de meubels ook eerst naar italie om daarvandaan verscheept te worden naar de US.

 

Zien jullie hier grote problemen?

Wat is nu eigenlijk doorslaggevend, het factuur adres of het aflever adres?

Aflever adres binnen eu, factuur adres buiten eu.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste allemaal,

Ik ben deze week benaderd door een amerikaan die van mij een kinderbedje en commode wil kopen.

Hij zit zelf in de meubelbranch en kan de spullen op laten halen bij onze werkplaats en vervoerd ze zelf naar de USA.

Nu wil ik door alle risico's normaal geen handeldrijven met de US. Maar omdat deze meneer kan de factuur ook via italie laten lopen. Overigens gaan de meubels ook eerst naar italie om daarvandaan verscheept te worden naar de US.

 

Zien jullie hier grote problemen?

Wat is nu eigenlijk doorslaggevend, het factuur adres of het aflever adres?

Aflever adres binnen eu, factuur adres buiten eu.

 

 

Je gaat leveren tegen 0 tarief aan italie? Dus vervoersverklaring, + btwnummer check italiaan, anders zou je BTW gezeur kunnen krijgen

Link naar reactie
  • 0

Ik heb niet de intensie onfatsoenlijk te zijn.......

 

Maar deze klant is meubel inporteur van een paar europese merken en zal er vast een reden voor hebben om al zijn spullen vanuit italie te vervoeren. Blijkbaar is het voor hem geen probleem om het in Nedreland op te halen.

 

 

Ik wil echter geen verkoopen doen aan de US. DUs komt het goed uit als het naar italie gaat. Maar moet de betaling dan dus ook via Italie lopen of kan dat via amerika?

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Aan wie moet de factuur gericht worden? De mensen in de USA neem ik aan. Dus verkoop je aan een Amerikaan leuk of niet. Let wel jij moet kunnen bewijzen dat de goederen de EU uitgegaan zijn als je met 0% BTW factureert. Lukt dit niet dan 21% betalen!

 

Met deze achtergrond moet je mijn eerdere post nog eens lezen misschien bekruipt je dan een gevoel (misschien ook niet). Ik zou liever hebben dan hij de goederen via Rotterdam uit liet gaan en ik zelf het exportdocument en de goederen zou inleveren bij een havenloods.

 

Succes,

 

Roy

Voor al uw zee- en luchtvracht.

www.merchantlogistics.nl

Link naar reactie
  • 0

Het is een kinderbedje en daar kun je nogal wat domme dingen mee doen.

Een beetje angst voor ongelukken en claims, het kat in de magnetron verhaal (ondanks dat het niet waar is)

Daarbij dekt mijn aansprakelijkheidsverzekering de VS ook niet.

Link naar reactie
  • 1

Het is een kinderbedje en daar kun je nogal wat domme dingen mee doen.

Een beetje angst voor ongelukken en claims, het kat in de magnetron verhaal (ondanks dat het niet waar is)

Daarbij dekt mijn aansprakelijkheidsverzekering de VS ook niet.

 

Even terug naar jouw startbericht:

Nu wil ik door alle risico's normaal geen handeldrijven met de US. Maar omdat deze meneer kan de factuur ook via italie laten lopen. Overigens gaan de meubels ook eerst naar italie om daarvandaan verscheept te worden naar de US.

 

Of je de factuur nu via Italië laat lopen of niet, zolang er geen tussenhandelaar optreedt (een Italiaan die het van jou inkoopt en weer aan de Amerikaan verkoopt) blijf jij volgens mij gewoon de leverancier van het product en dus aansprakelijk. Levering via een omweg gaat daar IMHO niet veel aan veranderen.

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

a duidelijk!

 

 

Maar waarschijnlijk kan deze meneer 'Luca' de factuur vanuit Italië versturen, tis namelijk een Italiaan.

Dan ben ik wel van het probleem af. Want dan verscheep ik naar Italië en is de factuur ook voor een Italiaan.

Link naar reactie
  • 0

Dennis heeft m.i helemaal gelijk! Jij verkoopt toch aan de USA? Vervolgens wordend de goederen naar Italie gebracht om daar samen met andere goederen in een container geladen te worden en blijf jij m.i zelfs nog gewoon de exporteur en moet zelfs het uitvoer doc op jouw naam worden gezet. Tenzij je dit eerst aan een Italiaan verkoopt en dat hij dit vervolgens doorverkoopt dan krijg je een iets andere situatie.

Maarten Versluis

 

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

Link naar reactie
  • 0

We zijn toch wat verder gekomen!

Inmiddels kan het pakket gewoon naar Italie worden gestuurd, evenals de factuur!

Probleem opgelost dus!

 

Volgens mij zag ik hier ook at tranporteurs dus ik zal jullie sites bezoeken voor transport naar Italie.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 249 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.