• 0

inkomsten/uitgaven verwerkt in één factuur

Beste...

 

Ik ben sinds augustus vorig jaar Freelance fotograaf. Ik fotografeer vooral interieurs voor makelaars. Ik heb nu ook een expositie van vrij werk/kunst en ga deze week ook 3 foto's vrij werk verkopen. Deze zijn ingelijst. Ik reken een prijs waarbij de lijst is inbegrepen. Om de juiste factuur te krijgen voor mijn klant moet ik het totaal bedrag invoeren in mijn boekhoudprogramma, maar voor de belasting wil ik dit natuurlijk gescheiden houden in inkomsten en uitgaven. Ik wil geen inkomstenbelasting betalen over de gekochte lijsten. Hoe gaat dat in zijn werk? Ik heb op internet gekeken maar kwam al heel gauw uit op deze site en heb niet echt een idee hoe ik de informatie kan vinden qua trefwoorden. Ik heb het ook niet kunnen vinden op de site van de Belastingdienst. In de toekomst ga ik hopelijk vaker vrij werk verkopen op deze manier. Suggesties waar ik de informatie kan vinden zijn ook welkom.

 

Met vriendelijke groet, Bertiew60

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Bedankt voor je reactie. Klinkt logisch. Weet jij ook hoe het zit met de btw van 6%? Die zit bij het totaal bedrag inbegrepen, maar ik kan toch moeilijk btw gaan rekenen over de lijst?

Dat kun je prima. Sterker nog, dat ben je verplicht. Of je klant nu een foto koopt in een lijstje, of dat hij een afdruk op pvc koopt, hij koopt een kunstwerk van de maker en de maker draagt dus 6% btw af over de vergoeding. (Let wel, je draagt dus 6/106e af van wat de klant jou betaald).

Op 20 juli 2016 ontvingen wij het trieste bericht dat Marcel is overleden.

Marcel was een meer dan gewaardeerd deelnemer aan ons forum ! We zullen hem missen!

Link naar reactie
  • 0

beste Patrick

ik voldoe aan die eisen met mijn kunst foto's. Heb wel een nieuw probleem met mijn boekhoudprogramma, Het rekent 6% btw over € 200,- en niet 6%/106 wat toch € 11,32 is.? Je kunt de btw in euro's er niet zelf handmatig in in voeren. Je kunt alleen de totaal prijs inclusief btw invoeren. Als ik daar nu 188,68 invoer dan klopt het toch?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 209 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.