• 0

Houthandel fabrikant binnen Nederland

Hallo allemaal,

 

Als beginnend ondernemer ben ik op zoek naar een fabrikant in Nederland voor het produceren van een houten(hpl) messenkast.

Na het informeren bij Nederlandse fabrikanten ben ik erachter gekomen dat het best duur is om het hier te laten maken.

Ik ben geneigd om buiten de grensen te kijken voor fabrikanten die het voor veel goedkoper zouden kunnen doen.

Toch wil ik het liefste een fabrikant hebben binnen Nederland zodat het geld ook in Nederland blijft.

 

Ik wil een product verkopen voor een mooie prijs zodat ik er zelf ook nog een beetje winst uit kan halen en wat ook vrij normaal is denk ik.

 

Heeft er iemand tips of kennis van houthandels binnen of buiten Nederland?

 

Wil graag verder komen met deze onderneming maar kom niet verder op deze manier.

 

Met vriendelijke groet,

 

Koelewijn

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Bedankt voor de reactie,

 

Een messenkast moet je zien als een design hangkast met een magneet erin waar de messen op hangen, en daar zit weer een glas deurtje voor.. Voor veilig gebruik.

 

Kan worden gebruikt in huishoudens en in horeca gelegenheden.

 

Bij meubelmakers ben ik ook al geweest maar dat wordt nog duurder omdat je dan zit met hoge arbeidskosten..

 

Houthandel bedoel ik mee een fabrikant die handelt in hout in grote hoeveelheden en het kan bewerken in HPL.

(achter af gezien niet zo duidelijk vermeld zie ik nu :) )

 

Link naar reactie
  • 0

En met HPL bedoel je high pressure laminate?

 

Je verhaal komt op mij nogal warrig over.

 

Je zoekt een meubelmaker maar die vindt je te duur.

Vervolgens heb je het over HPL, is dat ook bedoelt voor je messenkasten?

Lijkt mij nogal vreemd omdat je laminaat gebruikt als de vloer en niet om kasten van te maken.

 

Als je ergens een meubelmaker inhuurt dan zal deze zelf zijn materiaal inkopen, wat jij dan met een houthandel wil maak je niet duidelijk.

 

 

Hoeveel orders heb je al voor dit product?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Dan zoekt ie dus eigenlijk een fabriek die gelamineerd hout op klantspecificatie kan leveren.

 

Dan hoop ik dat de TS doorheeft dat als hij een dergelijk bedrijf vind hij ook weet dat ze die machines niet laten draaien voor 2 plankjes van een meter.

 

 

Volgens mij kan iedere interieurbouwer dat, ook met 2 plankjes Maar als jij daar heen gaat en die moeten zelf alles doen (cad tekenng zaag/frees werk, opdeling plaatmateriaal + alles wat ik vergeet) gaan ze daar veel €€€ voor vragen.

 

Ik zou zeggen slimmer aanpakken, volgens mij ligt die interieurbouw industrie op z'n gat, en zijn er zeker mogelijkheden om daar mensen aan het werk te krijgen.

Link naar reactie
  • 0

Bij meubelmakers ben ik ook al geweest maar dat wordt nog duurder omdat je dan zit met hoge arbeidskosten..

 

Houthandel bedoel ik mee een fabrikant die handelt in hout in grote hoeveelheden en het kan bewerken in HPL.

(achter af gezien niet zo duidelijk vermeld zie ik nu :) )

 

Ik snap het verschil niet.

 

Welke kosten heeft een houthandel niet die een interieurbouwer wel heeft om tot hetzelfde eindproduct te komen?

Link naar reactie
  • 0

Het verschil is dat houthandels de machines hebben om alles sneller kunnen snijden op maat. En dat er geen tussenpersoon meer aanwezig is.

 

Meubelmakers hebben een kleinere werkruimte en hebben meestal niet de dure machines om snel het hout op maat te snijden. En helemaal niet als het gaat om HPL.

 

Daarom is het nu een vraagteken voor mij waar ik dan moet gaan zoeken als zelfs de houthandels veel geld vragen voor een vrij simpel design.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Het verschil is dat houthandels de machines hebben om alles sneller kunnen snijden op maat. En dat er geen tussenpersoon meer aanwezig is.

 

Meubelmakers hebben een kleinere werkruimte en hebben meestal niet de dure machines om snel het hout op maat te snijden. En helemaal niet als het gaat om HPL.

 

Daarom is het nu een vraagteken voor mij waar ik dan moet gaan zoeken als zelfs de houthandels veel geld vragen voor een vrij simpel design.

 

 

 

wat is snijden? zagen?

 

Dat kun je bij de hornbach nog laten doen. Maar je kunt er niet heen gaan en zeggen ik wil een kastje. Je zult dan zelf wat moeten doen.

 

Iedere interieurbouwer heeft een zaagtafel en een dikke CNC freesbank

Link naar reactie
  • 0

hi koelewijn,

 

 

Hoeveel orders heb je al voor dit product?

 

deze vraag is nog steeds niet beantwoord. en dat maakt wel uit.

 

Toch wil ik het liefste een fabrikant hebben binnen Nederland zodat het geld ook in Nederland blijft.

 

dit begrijp ik ook niet helemaal. wil je zaken doen, of maatschappelijk werk.

 

en als zo'n fabrikant of houthandel geld verdient en met vakantie naar thailand gaat, wat doe je dan? order annuleren?

 

of gaat het gewoon om kleine producties. kan ook, maar zeg het gewoon, dan kan iedereen beter je vragen beantwoorden.

 

kort samengevat denk ik: laat je het in NL maken, ben je te duur voor de handel. wil je het in het buitenland laten maken, moet je met aantallen komen. en mss vallen die aantallen best wel mee. daar moet je naar informeren bij buitenlandse fabrieken.

 

aan wie wil je verkopen, trouwens ? direct aan de consument of gebruikers ( en hoe en welke aantallen ) of aan de handel.

 

waarom zit je zo aan dat HPL vast? dat beperkt je wel.

 

succes dr mee.

 

Link naar reactie
  • 0

@willemchina:

 

In de VS zijn ze de baggerkwaliteit uit China al zo beu dat trotse VS-fabrikanten al "Made in USA" op hun producten en reclames plaatsen. Omdat ook de VS-bevolking ondertussen al heeft geleerd dat dit als een kwaliteitsmerk kan worden beschouwd. Nog even en we zijn hier ook al zover. De weg naar ons herstel zal via herinvoering van ambachten en eigen productie moeten plaatsvinden. In mijn optiek is de China-hype over de top en wordt het tijd om hier ons kwaliteitsgereedschap weer op te pakken.

Link naar reactie
  • 0

 

@ PJ

de baggerkwaliteit uit China

 

- is dit een stelling van jezelf, of een gedachte van de vaak kortzichtige amerikaan.

- ik denk dat er meer goede producten in china geproduceerd worden, dan in welk land dan ook. simpelweg omdat china productieland nr 1 is in de wereld. dat er slechte producten vandaan komen, ben ik roerend mee eens, maar je moet dan de schuld meer leggen bij de amerikaan of NL-der, dan bij een chinees. een gemiddelde chinees is slechts een machine. je stopt er de ingredienten in en vervolgens komt er een product uit, op basis van wat de amerikaan of NL er in gestopt heeft.

1 van die ingredienten is budget en daar ontbreekt het vaak aan bij slechte producten.

 

verder ken ik geen enkel product met de merknaam 'china'. wel bv een merknaam als nike, maar er is geen land dat nike heet.

 

en als ik voor mezelf mag spreken. ik produceer in china en we werken 7 dg /w om een goed product te maken.

soms moet ik producten downgraden op verzoek van de NL-der. ik doe het liever niet, maar als het toch moet, krijgen ze het, maar niet onder ons merk.

 

nogmaals het is niet het land of de fabrikant, die een slecht product wil maken, maar vaak zn klant, die er zo om vraagt.

 

voor bovenstaand zijn er altijd uitzonderingen natuurlijk.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 226 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.