• 0

vakantiehuizen verhuren

Goedendag,

 

Ik heb een website die te maken heeft met Italië. Via deze site ben ik in aanraking gekomen met een Italiaans bedrijf die vakantiehuizen verhuurt. Nu hebben ze mij gevraagd om de agent in Nederland te worden, ik ontvang dan commissie voor de huizen of excursies die geboekt worden. Deze huizen zou ik dan bij mij op de site moeten plaatsen.

 

Wat zijn hier de risico's van? Bestaan hier contracten voor, zodat de vakantieganger niet bij mij verhaal kan halen als het vakantiehuis ter plekke bijvoorbeeld afbrand? In hoeverre ben ik aansprakelijk als ze via mijn site boeken. Of moet ik me om dit risico uit te sluiten afzijdig houden van de boeking? Wel boeking aannemen, maar doorsturen naar Italiaans bedrijf en hen het laten afhandelen? Hebben jullie suggesties? Heb ik nog bepaalde verzekeringen nodig? Of vergunningen?

 

Ik hoop dat ik hier in de juiste categorie zit?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0
Heb ik nog bepaalde verzekeringen nodig?

Hangt heel sterk van van de hamvraag die je zelf al stelt: opereer jij als reisbureau (met verregaande aansprakelijkheid voor de buitenlandse locaties en excursies die via jou geboekt worden) of bemiddel je alleen tussen vraag en aanbod en komt de overeenkomst uiteindelijk tot stand tussen klant en aanbieder.

 

Uit ervaring met eerdere vragen op HL en van eigen prospects weet ik dat het een heel dunne scheidslijn is; ik zou daarom aanraden om dit uit te laten zoeken door een jurist of advocaat. Met name de inhoud van de overeenkomsten is doorslaggevend.

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Duidelijk vermelden (vooral in huurovereenkomst) dat het een contract is tussen huurder en eigenaar en je slechts optreed als bemiddelaar. Ikzelf laat huurders ook rechtstreeks betalen aan de eigenaar.

Tevens zorgen voor goede Algemene Voorwaarden en duidelijke afspraken (op papier) maken met Italiaans bedrijf betreffende te volgen procedures bij klachten, calamiteiten, ...enz.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 268 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.