Stel dat ik in mijn BV waar ik 100% aandelen heb, mezelf € 100.000,- wil verlonen. Klopt het dan dat ik dit op twee verschillende maniere kan doen?
Methode 1:
€ 100.000,- als loon uitkeren, dit valt dan allemaal in box 1.
Methode 2:
€ 42.000,- als loon uitkeren (fictief loon dga) en de overige € 56.000,- als dividend uit ga keren?
Als ik niet rekening hou met aftrekposten, dan zou mij dit rond de € 3.300,- aan belasting schelen. Als ik mezelf meer loon zou uit willen keren, dan wordt dit veschil zelfs groter.
MIjn vraag is nu of dit toegestaan is. Mag ik zoveel winst via dividend naar mezelf uitkeren?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Jos IJntema
Jos IJntema
Beste HL'ers,
Stel dat ik in mijn BV waar ik 100% aandelen heb, mezelf € 100.000,- wil verlonen. Klopt het dan dat ik dit op twee verschillende maniere kan doen?
Methode 1:
€ 100.000,- als loon uitkeren, dit valt dan allemaal in box 1.
Methode 2:
€ 42.000,- als loon uitkeren (fictief loon dga) en de overige € 56.000,- als dividend uit ga keren?
Als ik niet rekening hou met aftrekposten, dan zou mij dit rond de € 3.300,- aan belasting schelen. Als ik mezelf meer loon zou uit willen keren, dan wordt dit veschil zelfs groter.
MIjn vraag is nu of dit toegestaan is. Mag ik zoveel winst via dividend naar mezelf uitkeren?
Alvast bedankt.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/40282-vraag-over-loon-dga/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag