• 0

Is er iemand bekend met Fiscaal Gemak ??

Hallo,

 

Ik ben mij aan het oriënteren op een pakket om aangiftes IB mee te verrichten en nu kwam ik de website www.fiscaalgemak.nl tegen. Dit heeft een aantrekkelijk prijsmodel vanwege het geringe aantal aangiften dat ik verwacht te doen.

 

Nu lees ik op de website dat 10% van alle aangiften via Fiscaal Gemak verricht wordt, dan moet iemand hier er toch bekend mee zijn? Ik ben erg benieuwd naar ervaringen met dit programma.

 

Alvast bedankt..!

Wiebe de Haan

WIlt u weten hoe wij meerwaarde uit uw administratie kunnen halen?? Neem contact met ons op!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb zojuist middels een proefaccount een aangifte ingevuld via fiscaalgemak.nl. Het ziet er m.i. erg praktisch uit. De rapporten zijn voornamelijk gebaseerd op de invulschermen. Dit zou wellicht eenvoudiger kunnen, zoals eerder in dit forum ook al is aangegeven. Ook wordt het rapport vanuit de visie van de adviseur opgesteld. Er komen teksten in voor 'Uw cliënt en zijn partner' etc. Als ik een cliënt een rapport van de aangifte wil verstrekken, zou dit m.i. vanuit de visie van de klant opgesteld moeten worden.

 

Ook valt mij de 'beveiliging'. Nadat ik een account had aangemaakt en de proefaangifte had ingevuld ( en overigens weer verwijderd), heb ik bij de instellingen diverse aanpassingen, w.o. het wijzigen van het e-mailadres in een niet bestaand e-mailadres. Er vind geen verificatie plaats van het e-mailadres o.i.d. Overigens ook niet bij het aanmaken van een account. Het wachtwoord kan zelf worden gekozen en vervolgens kan direct worden ingelogd. Dit zijn maar enkele indrukken. Het lijkt mij dat de beveiliging naar een iets hoger niveau kan, immers zullen de gebruikers (lees: belastingconsulenten etc) de gegevens van hun cliënten invullen.

 

Het gebruik van de software is erg eenvoudig en ziet er fraai uit. Wat mij betreft is dit een eerste, grote stap in de goede richting. Ook de kosten ten opzichte van andere softwarepakketten zijn zeer vriendelijk te noemen. Al denk ik dat andere partijen op dit moment nog iets meer te bieden, maar ontwikkelingen gaan snel. Ik hoop dat fiscaalgemak hier ook op inspringt en rekening gaat houden met de opmerkingen. Ik ga deze ontwikkeling in ieder geval volgen.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb vandaag ook een proefaccount gemaakt. Dat er geen link word verstuurd om je emailadres te bevestigen vind ik slordig, maar vooral erg onveilig. Daarnaast vraag ik ook me af hoe het met de rest van de beveiliging staat, dus wie er toegang heeft tot de gegevens, veiligheid van de site enz.

 

Link naar reactie
  • 0

Vandaag maar weer eens gestoeid met het proefaccount. Eerst wel even wennen omdat ik de software van de BD zelf gewend ben (via vak- en ouderenbonden) Na een paar fictieve aangiftes raak ik er aardig in thuis en bevalt het eigenlijk wel.

 

Het rapport viel mij tegen. Er wordt m.i. erg royaal omgesprongen met papiergebruik (dat in deze tijd waarin je milieu bewust moet zijn).

 

Dit is inderdaad wel een punt van kritiek: waar de BD 8 pagina's nodig heeft kom ik in fiscaal gemak aan 11. En dan nog de overvloedige kleurblokken, die zullen de printkosten ook niet ten goede komen. :-\

 

Ook wordt het rapport vanuit de visie van de adviseur opgesteld. Er komen teksten in voor 'Uw cliënt en zijn partner' etc. Als ik een cliënt een rapport van de aangifte wil verstrekken, zou dit m.i. vanuit de visie van de klant opgesteld moeten worden.

 

Nergens vind je de gegevens van de opsteller van de aangifte terug. Als ik een aangifte met deze software wil verzorgen dan wil ik ook mijn naw er op kunnen plaatsen :)

 

Ben benieuwd naar de toeslagenmodule. En hopelijk worden de opmerking meegenomen voor de versies van 2014. ;)

Link naar reactie
  • 0

Beste Henk,

 

Vorige week hebben wij naar aanleiding van o.a. jullie feedback de pdf output fors ingekort. Tevens is het nu mogelijk om bij het downloaden voor een nog kortere versie te kiezen. De korte versie bevat in een paar pagina's even kort de uitkomsten van de aangifte. De uitgebreide versie bevat tevens alle ingevulde vragen. Wij hopen dat de pdf nu beter aansluit bij jullie wensen.

 

Het plaatsen van de NAW gegevens van de invuller op de aangifte, nemen wij mee als één van de mogelijkheden voor de toekomst.

 

Met vriendelijke groet,

 

R.F. van der Kruk MSc,

Partner Fiscaal Gemak

 

Link naar reactie
  • 0

Wij werken er nu 2 jaar mee. Het bevalt ons uitstekend. Zelfs tot nu toe zeer te vreden.

Ook de output verzending werkt perfect. ( naar ons toe maar ook direct naar belastingplichtige)

Ach , wat de kosten betreft je moet overal voor betalen.

Koop bv eens een aangifte softwarepromma van elsevier etc.

Je hebt voor aangiftes geen certificaten nodig o.id..

Wij hebben geen klachten over de service.

Je moet alleen van te voren inschatten hoeveel aangiftes je gaat/wilt insturen en "credits"je wilt kopen. Maar je kunt altijd bijkopen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Vandaag bericht ontvangen dat Fiscaal gemak is samengegaan/opgegaan in unit4fiscaalgemak.

Eigen oude site is niet meer bereikbaar; men wordt direct doorgelinkt naar de nieuwe site.

Ben blij dat ik destijds niet ben overgegaan op Fiscaal gemak, gezien de nieuwe tarieven.

 

En jij weet ook dat de bestaande klanten direct de nieuwe tarieven moeten gaan betalen?

Link naar reactie
  • 0

Wat jammer, ik had fiscaal gemak op mijn lijstje staan omdat ik niet veel aangifte's doe en deze redelijke tarieven had, naar aanleiding van bovenstaande even gekeken op die nieuwe site. In eerste instantie dacht ik dat het tarief wel meeviel tot ik zag dat het een maandtarief was :-\ .

ahqbeheer: participatie, vastgoed, advies en coaching

www.websitevanons.nl leverancier van brand spinazie

Link naar reactie
  • 0

Wij waren eveneens voornemens om over te schakelen naar Fiscaal Gemak vanwege enerzijds tarieven en anderzijds de online applicatie zodat je niet aan vaste plek gebonden bent.

Tarieven gaan blijkbaar bij Unit4 compleet over de kop. ???

 

Wie weet goede alternatieven?

Link naar reactie
  • 0

Als vrijwilliger bij ouderenbonden/FNV heb ik dit jaar kennis kunnen maken met Fiscaal Gemak voor het regelen van toeslagen. Dat werkte prima. en ook de IB was top.

 

Jammer dat ze nu ineens voor een ander verdienmodel kiezen. € 75,00 per maand voor een paar aangiftes. Wat dat betreft was hun systeem met credits een stuk goedkoper.

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Voorheen heb ik namens Unit4 een aantal accountantskantoren voorzien van XBRL/SBR koppelingen met banken, kvk en fiscus. Niet bepaald makkelijk om gerealiseerd te krijgen. Nog afgezien van kosten die met certificaten gepaard gaan.

 

Net zit ik even te stoeien met fiscaal gemak. Ik moet zeggen als je met dit concept het 'gepiel' van verbinding laten maken met je server met software en digipoort kunt voorkomen, en het blijft net zo lekker werken dan het nu, intiutief gemakkelijk en snel je door de aangifte kunt heen klikken, dan zou ik daar misschien wel Eur. 75 per maand voor over hebben. Tenminste als de winstaangiftes en printen van fiscale jaarrekening daarbij ook inbegrepen zit. Overigens zie ik op de prijslijst dat het voor kleine administratiekantoren (of startende adviseurs) nog een paar tientjes goedkoper kan.

 

Ik vind het geen onaardig concept wat ik nu zie. De enige keiharde eis die ik hierbij heb is: geen certificaten meer hoeven kopen, gegarandeerde registratie van ingediende aangiftes (i.r.t. uitstel/beconregeling). Ik ga me eens beraden of ik dit kan gaan gebruiken.

Rulkens Financieel Management >> Rutger Rulkens >> ondernemersadviseur

06-418 86 137

Link naar reactie
  • 0

Fiscaal gemak ziet er inderdaad niet onaardig uit. Maar de prijzen exploderen! Ook bij beperkt aantal aangiften voor IB en OB ben je nog ruim 700 euro kwijt.

Wat zijn goede online alternatieven?

 

Je kunt je ook afvragen of de prijzen wel boven de marktnorm liggen. Als FG weliswaar duurder is geworden dan wil dat nog niet zeggen dat het een slechte optie is.

 

Webbased zijn er volgens mij weinig alternatieven. Elsevier heeft Nextens gelanceerd. Geen idee hoe dat werkt en of dat duurder is. Maar waarom wil je het webbased hebben?

 

Ik werk met Afas. Dat staat ook allemaal in de cloud maar is alleen bereikbaar met een extern bureaublad. Daarvan kan ik er twee plaatsen op verschillende pc's. Als ik mijn laptop bij me heb kan ik overal ter wereld bij de gegevens van mijn klanten.

 

Afas is niet goedkoop (183 per maand voor max. 500 klanten) maar bevat niet alleen het fiscale IB/VPB deel, maar ook de boekhoudsoftware, aangiftes OB, deponering KvK, etc. Ik heb dus geen extra kosten voor een boekhoudprogramma.

 

Het is dus maar net waar je behoefte aan hebt.

 

Als je dus alleen de aangiftes IB en VPB wilt doen, dan kan FG nog steeds een goed alternatief zijn ondanks de prijsstijging.

 

NB: ik heb geen ervaring met ze dus of hun nieuwe product voldoende goed werkt ???

 

groet

Joost

 

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Net als Joost werk ik ook met Afas, echter zijn informatie is niet volledig.

 

Afas heeft een accountancy (light) pakket, waarbij de online versie met een extern bureaublad werkt. De prijs hangt af van de of je een online of offline versie hebt en daarnaast met de online versie hoeveel omgevingen / gebruikers en of je office erbij wilt.

De prijs van Joost is derhalve niet geheel compleet.

Wat Joost vergeet te melden is dat er NAAST het Afas pakket je ook nog certificaten apart moet aanschaffen. Dat komt er dus bij.....

 

Tenzij je samen met andere kantoren gaat samenwerken met het pakket (ik bekijk nu om dit over te zetten naar de volledige accountancy pakket), want dan kun je die kosten delen.

 

Dit is dus niet te vergelijken met de kosten van Fiscaal Gemak, waarbij volgens mij de certificaat ook inbegrepen is.

Met vriendelijke groet,

Hermes Ratgers

Link naar reactie
  • 0

Ik haak in op de discussie over Fiscaal Gemak als het mag.

 

Sinds de release van dit pakket ben ik nog nooit zo blij geweest met een fiscale software. Voor mijn praktijk was dit PRECIES wat ik nodig had. Simpel, zeer gemakkelijke invulschermen, prijs per aangifte, mooie rapporten voor de klant. SBA en uitstel. In een woord GEWELDIG! Totdat ik de vorige week een brief kreeg met de info dat ze samen gegeaan zijn met Unit4 en dat er een nieuwe tariefstelling kwam. Wel is waar als bestaande klant krijg ik (hoelang???) 50% korting, maar dan nog, het unieke concept van betaalbare aangifte per stuk is dus weg. En de prijs....hou toch op, dat is belachelijk duur geworden.

 

Heb ik dus gedurende het jaar bijna al mijn klanten erin zitten kloppen voor SBA en uitstel en alvast voor het volgende jaar en is nu allemaal voor niets.

 

Op zoek alweer naar een ander pakket. Het wordt waarschijnlijk KLUWER, want dat is nog redelijk betaalbaar. KLUWER werkt bij ons niet geweldig, maar als ze hun belofte nu wel nakomen met de online release vanaf 2015 (zou eerst zijn begin 2014 en later in de loop van 2014...en nu wordt het begin 2015), dan zullen de vastloop problemen verleden tijd zijn.

 

De topic ging over Fiscaal Gemak. Ik heb er zo'n 80 aangiften mee gedaan in 2014. Het werkt uitstekend. Tot nu toe geen enkele problemen ervaren met bv. aangiften die niet doorgekomen zijn. Ook de terugkoppeling in geval van verkeerd ingevulde gegevens werkt prima. Je krijgt gewoon bericht als de gegevens niet kloppen zodat je de aangifte kan verbeteren en opnieuw kan verzenden.

 

Het aanvragen van uitstel en SBA's werk prima. Heel gemakkelijk. Je hebt geen certificaten nodig (ik had mijn eigen PKI, maar je kon voor 150 euro per jaar gebruik maken van hun certificaat).

 

Echt een heel goed aangifte pakket, maar hoe komen ze erbij om met Unit 4 samen te gaan en zulke prijzen te gaan vragen??? Ik ben woest.

 

Mocht iemand een alternatief weten laat het aub weten.

 

Ik heb in het verleden gewerkt met Elsevier. Dat werkt heel goed, maar is duur.

Kluwer werkt bij ons dus niet geweldig. Loopt steeds vast op de server en bij elke update moet ik de helpdesk bellen of mijn IT man.

Afas lijkt mij een heel goed pakket, maar bij 3 gebruikers is het veel te duur. Ik heb de presentatie bij Afas bijgewoond, maar heb niet gewerkt met het pakket.

Voor de buitenlandse belastingplichtigen gebruik ik gewoon het programma van de belastingdienst.

 

Link naar reactie
  • 0

Het linkje werkte bij mij wel, maar dat was op een computer waar ik ingelogd was op de Forum Fiscaal Dienstverleners.

 

Welkom op het Forum Fiscaal Dienstverleners

In het Forum Fiscaal Dienstverleners werken fiscaal dienstverleners en de Belastingdienst samen aan actueler en informeler contact. In deze online community kunnen we elkaar ontmoeten en met elkaar kennis delen. Professionals uit hetzelfde vakgebied onder elkaar.

 

Om deel te kunnen nemen is een beconnummer nodig. Medewerkers van hetzelfde kantoor kunnen met dit nummer een eigen account aanmaken.

Met vriendelijke groet,

Hermes Ratgers

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 119 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.