• 0

Crowdfunding

In dit gedeelte zie ik vaak ondernemers zoeken naar geld/investeerders

 

Nu kwam ik de volgende site tegen http://www.geldvoorelkaar.nl/geldvoorelkaar/startpagina.aspx

 

Een vriend van mij heeft zijn businessplan erop gezet en binnen twee weken had die zijn geld al.

 

Het zou mijn keuze niet zijn maar als de banken niet willen helpen dan is dit een goede oplossing.

Wel is de rente erg hoog, vergis je hier niet in.

 

Als je 35K wilt lenen dan ben je dit kwijt

 

Aflossing

Kredietbedrag € 35.000,00

Looptijd 60

Nominaal rentepercentage 9,0% per jaar

Effectief rentepercentage 10,7% per jaar

Aflossingsbedrag € 43.235,46

Maandbedrag € 720,59

 

Investeren zou ik nooit doen in deze site/projecten, voor mijn gevoel is het gewoon gokken met je geld omdat je niks van de bedrijven afweet. Alles kan zo verzonnen zijn.

 

Hier nog een andere link met meer info http://www.frankwatching.com/archive/2011/08/09/succesvolle-crowdfunding-campagnes-storytelling-urgentie-en-communicatie/

 

http://www.frankwatching.com/archive/2013/01/31/crowdfunding-voor-startups-cultuur-onderzoek-kansen-en-uitdagingen/

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het business model van de website zelf vind ik overigens absoluut niet slecht.

 

- 95 euro voor plaatsing van een project;

- 3,5% van de hoofdsom bij succesvolle financiering;

- 0,9% fee over de leensom (ten lasten van leningverstrekkers).

 

$$$ ;D

Link naar reactie
  • 0

Vind je? Als je ziet wat er tussen staat. Verder valt de controle wel mee wat ik gezien heb.

 

 

Er is absoluut een goede check vooraf. dat geeft geen garantie uiteraard maar ze zijn absoluut serieus bezig daar. Het plan wat je indient wordt goed bekeken en er worden volop aanvullende vragen gesteld. Er wordt ook nogeens een risicocalssificatie gegeven aan de projecten.

 

Danny

Link naar reactie
  • 0

Er wordt makkelijk geïnvesteerd dus als mensen geen geld los krijgen is dit een goed alternatief.

 

Ik ken iemand die wel via de bank geld kon krijgen maar bewust voor crowdfunding koos.

Wat je ziet is dat de betrokkenheid in het bedrijf groter is omdat de geldverstrekkers vanuit overtuiging handelen en een band hebben (of krijgen) met het bedrijf.

Zo kreeg deze persoon tijdens de crowdfunding periode al opdrachten van investeerders omdat die het project echt steunden, iets wat een bank niet zo snel zou doen.

 

Zelf heb ik ook geïnvesteerd in een project. De bedragen kunnen klein zijn (vaak vanaf 10 euro) en de risico's dus ook. Ik investeer niet omdat ik rijk wil worden, ik investeer omdat ik bepaalde ideeën wil steunen.

 

www.8D-games.nl Serious Games, Gamercials & Apps

Link naar reactie
  • 0

Investeren zou ik nooit doen in deze site/projecten, voor mijn gevoel is het gewoon gokken met je geld omdat je niks van de bedrijven afweet. Alles kan zo verzonnen zijn.

 

Zie het als een vorm van beleggen. Beleggen neemt altijd een zeker risico met zich mee, daarom zijn de rentepercentages ook hoger dan wanneer je je centen op een spaarrekening of termijndeposito zet.

Link naar reactie
  • 0

Toch maar even reageren, als mede oprichter van Geldvoorelkaar. Uiteraard screenen we elk project. De zwakte van crowdfunding is dat er via sommige platforms geen screening plaatsvindt. Dat is vragen om problemen. We screenen wel degelijk. Businessplannen moeten mede onderbouwd worden door de accountant. Als de onderneming al langer bestaat checken we de jaarcijfers en beoordelen we de cash flow. De ondernemer is altijd hoofdelijk aansprakelijk. We kijken dan ook naar de situatie in privé. Hoe ziet IB er uit, maar we vragen ook altijd BKR op. We proberen op deze wijze alleen maar krediet aan te bieden waarvan we denken dat dat op een verantwoorde wijze gebeurt. De tarieven op de lening worden bepaald door de ondernemers zelf. In de regel geldt: hoe hoger de risico classificatie, hoe hoger de rente. Is wel zo logisch. Het kan voorkomen dat A en E leningen dezelfde rente bieden. Dat is uiteindelijk aan de ondernemer zelf. Zet het af tegen een bancair krediet dan zijn we niet duurder. Ondernemer betaalt slechts de rente en geen andere vormen van verborgen provisie. Inmiddels hebben we ook A leningen tegen 6% gefinancierd.

 

Voor wat betreft onze tarieven, dat is aan een ieder om over te oordelen. Ik denk dat onze tarieven scherp zijn.

 

Schroom niet te reageren als je vragen hebt!

Martijn van Schelven

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 289 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.