• 0

Joint promotion

Gisteren hebben we (eindelijk) onze statistiekendienst BratStats gelanceerd. Nu zijn we natuurlijk altijd op zoek naar manieren om zoveel mogelijk te verkopen en het idee van joint promotion met bijvoorbeeld een non-profitorganisatie of sportverenigingen speelt daarbij door mijn hoofd.

 

Nu is mijn vraag: hebben jullie hier ervaring mee of weten jullie goede bronnen waardoor ik wat wijzer kan worden van deze manier van verkopen / marketing?

Edwin

Bratpack internetdiensten & internet marketing

www.bratpack.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik zie niet echt in hoe dit echt een boost voor de verkopen van je stats program ( wat overigens heel goed uit ziet ) zou opleveren.

 

Het liefst wil je toch zoveel mogelijk informatie kunnen tonen, en dus je stats op een toonaangevende pagina, wat een site van een non profit organisatie overigen ook kan zijn, extreem veel traffic genererende pagina hebben staan.

 

Ik zou dus eerder proberen je stats gratis te implementeren bij een veelbezochte, wellicht internationale, site. Knowledge is power.

 

Ik neem overigens aan dat bestaande klanten dit in hun website geintegreerd krijgen. Dan heb je toch al aardig wat referentie(s) materiaal. Zoals de cbf site die jullie in ounderhoud hebben.

Link naar reactie
  • 0

Dag Edwin,

 

fraaie dienst die je (of jullie) aanbiedt (aanbieden). Maar ik zoek me suf naar de kosten... Ik ben zelf ondernemer en eigenaar van meerdere sites en of ik nu een typische Nerderlander ben of niet, voor ik mijn statistieken overhevel en een formulier invul wil ik toch echt eerst weten wat de kosten zijn!

 

En over je joint promotion: waarom zoeken naar non-profit organisaties (sportverenigingen ???)? Er zijn toch genoeg branchegerelateerde ondernemingen die jouw dienst niet hebben, maar deze graag willen aanbieden? Als je een goed voorstel hebt, ga ik graag met de promotie aan de slag. Ik zou, met andere woorden, eerst maar eens kijken naar je eigen verkoopmethode, daarna naar resellers. En die sportverenigingen geef je de hele boel gratis, want die hebben geen cent te makken.

 

Als je wat publiciteit wilt, biedt je service dan gratis aan aan 'goede doelen-sites'. Die trekken veel publiek en een kleine vermelding van je bedrijf is goed voor a) je imago en b) je bezoekersaantallen. Of andersom.

 

 

 

 

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
  • 0

 

Je meldt dat het programma o.a. een overzicht biedt van de webpagina's die bezoekers aanklikken. Deze informatie is voor veel bedrijven nuttig.

 

Ik ben voor een nieuw project op zoek naar een statistiekprogramma die aangeeft in welke producten bezoekers geinteresseerd zijn. Het beteft een dynamische website.

 

Ik ben benieuwd

 

Jeroen

Link naar reactie
  • 0

Ten eerste bedankt voor de complimenten, altijd leuk om te horen natuurlijk.

 

Waarom ik bij het idee van joint-promotion ben gekomen: voor zaken die aan particulieren verkocht worden is samenwerking met een non-profitorganisatie vaak succesvol: het bedrijf schenkt een X bedrag aan het goede doel waar de particulier zich verwant mee voelt. De afgelopen jaren is dit veel door de "nieuwe" telecomaanbieders gedaan, maar ook door energieleveranciers. Dit zijn dus producten die je "moet" hebben en als je daarbij jouw goede doel kan ondersteunen is dat helemaal een goed idee, is daarbij de gedachte.

 

Mijn idee was/is om via een soortgelijke opzet BratStats te verkopen. De precieze invulling is nog niet geheel duidelijk, vandaar mijn vraag om jullie gedachten / bronnen zodat ik eens verder kan denken. Om aan te geven dat het best kan: op dit moment is een bedrijf bij mijn eigen voetbalvereniging druk bezig om verzekeringen te verkopen aan bedrijven. De vereniging krijgt 10% commissie over de omzet o.i.d. Dit systeem wordt ook gebruikt bij betaald voetbal clubs die daarbij enkele tonnen per jaar binnen halen. Joint promotion bij B2B kan dus best, maar is moeilijker dan B2C.

 

BratStats gratis aanbieden aan goede doelen zou een ludieke vorm van zelfmoord zijn, aangezien zij een wezenlijk onderdeel van ons klantenbestand vormen ;), maar het idee op zich is natuurlijk niet verkeerd, dus dank daarvoor.

 

Last but not least zijn we druk bezig om op andere fronten/sites de stats geimplementeerd te krijgen om daarmee exposure te krijgen.

 

PS. De prijs heb ik nu keurig op de openingspagina gezet, door alle wijzigingen heen is het inderdaad weggevallen. Stom dat we dat zelf niet zien, dus bedankt!

 

PS2. Jeroen, kan je de website waar het om gaat op de PM of mail zetten? Dan kan ik even kijken wat de bedoeling is!

Edwin

Bratpack internetdiensten & internet marketing

www.bratpack.nl

Link naar reactie
  • 0

Hoi Edwin,

 

Gefeliciteerd met de start, we hebben al wat emailtjes uitgewisseld en nu heb ik er officieel een nieuwe concurrent bij ;)

 

Joint Promotions: Als ik het goed begrijp wil je het product dan koppelen aan een andere organisatie. Bij de Atletiekvereniging waar ik actief ben, kregen we post van een energiebedrijf dat ongeveer hetzelfde doet denk ik. Per klant dat wij aanbrachten ontvingen we als vereniging een vergoeding. In die zin zou het leden moeten stimuleren om over te stappen.

 

Maar hoe je die link met een statistiekenpakket zou moeten maken, ik zie het zo snel niet. B2B is daarin toch wat lastiger zoals je zelf al zei.

 

Ik denk dat de white label versie die jij (en wij) bieden meer uitkomst biedt. Je moet op zoek naar partijen die gelijk grotere aantallen kunnen implementeren.

 

Succes!

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

Hoi Welleke,

 

inderdaad, je hebt er een concurrent bij. Gelukkig lopen er in de grote boze wereld nog véél meer rond zodat we niet persoonlijk hoeven worden :D

 

Maar inderdaad moet het verhaal van joint promotion nog uitgediept worden, maar ik kan tot nog toe weinig bronnen vinden over dit fenomeen.

Edwin

Bratpack internetdiensten & internet marketing

www.bratpack.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik zie wel wat mogelijkheden voor jointpromotie,denk ik. Alleen vul ik het iets anders in. Wat dacht je ervan als je bijvoorbeeld contact zoekt met bv. cms-leveranciers die een interactieve demo op hun site hebben staan, maar misschien nog geen (goede) statistiek software. dan zouden jullie samen op kunnen trekken. In de demo van de cms'er wordt ruimte ingebouwd voor bijvoorbeeld jouw statistieken software. visa evrsa laat jij aan de hand van hun cms zien hoe je de boel up and running krijgt.

 

Soort van joint demo'ing of zo iets.

 

Of... zoek eens contact met bepaalde kenniscommunities, waar veel doc's worden geplaats voor download enzo. Onder aan de pagina jouw icoontje, klik, en je ziet hoe populair deze pagina is.

 

Kan het trouwens ook binnen een forum worden toegepast? Bij bv alle hoofdtopic's? Lijkt me wel leuk, zie je iets meer dynamische info... Kan je samen met HL doen ;D

"Take a method and try it. If it fails, admit it frankly, and try another. But by all means, try something."

This quote is from a speech by Franklin D. Roosevelt

--- www.mopini.com ---

Link naar reactie
  • 0

Annedien,

 

wij hebben inderdaad van de kermis een dame geleend. Overigens doet ze het voorspellen niet met een glazen bol, maar met een kaartspel. Afijn, dat het een volkomen statistisch rekensommetje is heeft ze (gelukkig) al door.

 

Waarom BratStats funky is? Dat is 't niet, in tegendeel. Het was ook niet bepaald de bedoeling om funky te zijn: duidelijk & overzichtelijk tegen een betaalbare prijs was het credo. Daarbij bieden wij de mogelijkheid om over te stappen van bijvoorbeeld Nedstat naar BratStats zónder gegevensverlies. Wij importeren de gegevens in BratStats zodat het overstappen makkelijk te doen is. Minder speciaal maar wel handig is het feit dat wij de statistieken ook nog willen/kunnen implementeren voor klanten.

 

NB. Ik ben dit topic niet begonnen om uit te leggen waarom BratStats een goed product is, dus mocht mijn antwoord op de vraag van Annadien niet gepast zijn in dit topic, dan mag deze uiteraard gewoon gewist worden!

Edwin

Bratpack internetdiensten & internet marketing

www.bratpack.nl

Link naar reactie
  • 0

Hehe, ik wil alleen niet dat dit topic een reclamepraatje wordt aangezien dat niet de bedoeling is .

 

De USP's zijn volgens mij:

- duidelijke & complete statistieken

- betaalbaar

- verhuisservice

- inbouwservice

 

Overigens moet ik de website nog maar eens doorkijken, aangezien USP's er goed uit moeten springen wil je een product verkopen! Of vergis ik me dan?

Edwin

Bratpack internetdiensten & internet marketing

www.bratpack.nl

Link naar reactie
  • 0

Met het gevaar om over te komen als iemand die de concurrentie wil ondergraven toch een reactie op de USP's die je noemt. Ter verduidelijking, niet gemeen bedoeld maar kritisch zoals ik op dit forum altijd heb pogen te doen.

 

De USP's zijn volgens mij:

- duidelijke & complete statistieken

- betaalbaar

- verhuisservice

- inbouwservice

 

Overzichtelijkheid is iets dat veel aanbieders preken, ten opzichte van sommige (vooral gratis) logfiles analyse systemen geldt dit vaak nog wel, maar uniek is het zeker niet

 

Bij betaalbaar heb je zeker een punt, je zit qua prijs aan de onderkant van de markt. Maar aan de andere kant laat je daar ook weer wat punten voor vallen (uitgebreide datumselectie o.a.) en aanbieders die dat ook doen (zoals Checkstat bijvoorbeeld) komen dan toch weer onder jouw prijs.

 

De verhuisservice is zeker uniek op dit moment. Iets waar wij ook aan gedacht hebben, maar jij doet het gewoon en communiceert dat helder. Aboluut een uniek en pluspunt. Maarrrrr, de concurrentie kan dat vrij snel oppakken. Je zult dan met iets anders moeten komen.

 

De inbouwservice vind ik persoonlijk een beetje apart. Misschien kijk ik er zelf overheen en besef ik niet hoe zeer ICStats dan uniek zou zijn, maar wij vinden het vanzelfsprekend om een klant te helpen bij de installatie. Desnoods installeren wij de tellercodes in de hele website, maar altijd gratis (de eerste keer). Wij zien dit als een eenmalige investering in een langlopende relatie. Wellicht heb ik het fout, maar ik denk dat wat jij een USP noemt juist afschrikwekkend kan werken.

 

Puur kritische noten en zeker niet bedoeld om je onderuit te halen, ik zeg het nog maar een keer ;)

 

Ps. wat ik heel leuk vond was de dynamiek van de grafieken waarbij je muiseffecten hebt.

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

Dit vraagt om een reactie ;) ! Nee hoor, ik begrijp je punten en vind het alleen maar leuk om met concullega's hierover te spreken, bedankt & hierbij mijn antwoorden / opmerkingen.

 

Overzichtelijkheid

Logfiles zijn inderdaad niet overzichtelijk, maar zelf vind ik bijvoorbeeld Sitestat van Nedstat ook niet echt handig. Uniek is het niet echt, maar wel een groot voordeel denk ik. Geen USP maar een SP zeg maar.

 

Betaalbaar

Zoals je zelf ongetwijfeld zult weten is het een complex product. Uitbreiding komt met de tijd en daar zal een passende prijsdifferentiatie bijkomen. Op dit moment hebben we een gunstige "prijs/kwaliteit" verhouding ten opzichte van de grote spelers in de markt.

 

Verhuisservice

Jippie, iets unieks! Zal inderdaad niet eeuwig duren natuurlijk, integendeel, ben je er al mee aan het testen ;D? We zijn wel voor altijd de eerste, voor wat het waard is. Deze service hebben wij ingesteld om mensen bewust een keuze te kunnen laten maken tussen hun huidge leverancier en BratStats.

 

Inbouwservice

De enige bedoeling hiervan is dat mensen niet meer in hun code te hoeven knoeien of hun eigen ontwikkelaar in hoeven te schakelen. Doen ze dat wel en hebben ze vragen: no problem, naast de inbouwservice is er natuurlijk ook gewóón service! Ligt er dus een beetje aan hoe je dit interpreteert.

 

En die muiseffecten, tja, ik heb een paar handige collega's zitten die van alles bedenken. In ieder geval bedankt voor het compliment!

 

PS. Reusje voor je kritische noten.

Edwin

Bratpack internetdiensten & internet marketing

www.bratpack.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik zie dan niet hoe je een joint promotion met een non-profit organisatie ziet.

Volgens mij wil jij gewoon promotion via non-profit organisaties, in plaats van dat jullie gezamelijk aan promotie doen voor jullie beider organisaties.

Of begrijp ik het dan niet goed?

 

Die verhuisservice zouik dan lekker naar voren gaan schuiven als USP. Plaatje erbij van een verhuizer met een verhuisdoos met "Uw websitestatiestieken" erop...

Tekst: "Vervelend, als u tijdens het verhuizen dingen kwijtraakt. Bij BratStats ..." Enzovoorts!

Tastbaar maken :)

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 302 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.