• 0

Z-ZP.NL de nieuwe vrije online freelance werkmarktplaats

Omschrijving van je concept:

Het idee achter Z-ZP is een onafhankelijk platform te creëren waarbij opdrachtgever en freelancer elkaar op de beste en snelste manier kunnen ontmoeten.

 

http://z-zp.nl

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

‘We hebben goed nagedacht over de functionaliteiten. Elke gebruiker krijgt een eigen profiel waarop hij zichzelf kan presenteren. Opdrachtgevers vertellen bijvoorbeeld wie ze zijn, wat ze doen en wat binnen het bedrijf de kernwaarden zijn. Freelancers kunnen hun ervaringen en vaardigheden delen. Dankzij deze profielen is het mogelijk om op het platform te zoeken op categorieën en vaardigheden van freelancers. Ook krijgen opdrachtgevers suggesties van freelancers die bij hun opdracht zouden passen. Het is mogelijk potentials op te slaan in een lijst met favorieten.

Freelancers krijgen een notificatie wanneer een opdracht wordt geplaatst die aansluit op de door hen aangegeven kernwoorden. Bovendien kunnen gebruikers zichzelf uitlichten in de spotlight op de homepage. Deze opties maken Z-ZP.nl bruikbaar voor een brede doelgroep.’

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

We willen een zo goed mogelijke dienst neerzetten. Z-ZP.nl is vrij van advertenties van derden. Hierdoor blijft de site overzichtelijk en ligt de focus op de opdrachten. Dat is namelijk waar onze gebruikers naar op zoek zijn. Op dit moment werken we aan een mogelijkheid waarmee opdrachtgevers ons platform aan hun eigen systemen kunnen koppelen. Gebruiksvriendelijkheid staat voorop, voor alle partijen.’

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

‘Z-ZP is Engelstalig. Op deze manier is het platform ook internationaal bruikbaar. Daarnaast zijn er veel internationaal ervaren freelancers op de Nederlandse markt. Die willen we ook een podium bieden. Bovendien zijn de meeste Nederlanders goed bekend met de Engelse taal, zeker in het bedrijfsleven.’ Z-ZP.nl is anders dan soortgelijke platforms.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Op dit moment is Z-ZP.nl gratis te gebruiken. Op termijn zullen gebruikers een laag bedrag gaan betalen om gebruik te kunnen maken van de mogelijkheden. ‘Het ontwerpen en onderhouden van een dergelijk platform kost veel tijd en geld. Bedrijven die er veel gebruik van maken gaan daar op termijn voor betalen. Dat doen we pas als de site een groot onderdeel van de broodwinning van veel van onze gebruikers is geworden. Op dat moment zijn we hard op weg om ons doel te bereiken. We willen uitgroeien tot de grootste freelance werkmarktplaats van Benelux. Dat kan door te blijven denken vanuit de gebruiker en door niet achterover te leunen. Gelukkig is dat iets wat ZZP’ers ook niet vaak doen.’

 

- Constructieve feedback om de diensten te kunnen aanvullen of verbeteren

 

De_grootste_freelance_marktplaats_van_de_Benelux_is_in_opkomst.pdf

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Een paar opmerkingen na een eerste blik:

 

- je zegt dat je denkt vanuit de gebruiker; maar ik kan me voorstellen dat ik als opdrachtgever op zoek naar bijvoorbeeld die PHP ontwikkelaar ook geïnteresseerd ben in kandidaten die door een automatiseringsbureau worden aangeboden (detachering) en die sluit jij nu uit

 

- je overschat volgens mij de kennis van de Engelse taal van je doelgroep

 

- denk na over je categorieën; zo'n PHP ontwikkelaar zou wat mij betreft ook passen in "IT & Software"; er zit overlap in "Communication" , "Creative Writing", "Journalism", "Translation & Languages" en "Writing & Content"; en de categorie "Business" is wel erg breed

 

- dat ik jou via de acceptatie van je algemene voorwaarden toestemming geef om mijn gegevens door te spelen aan derden, die mij vervolgens mogen gaan mailen en bellen over hun producten en diensten, lijkt mij in strijd met de wet; het zou voor mij in elk geval reden zijn om me niet in te schrijven

 

- heb je de captcha wel eens voor laten lezen?

Link naar reactie
  • 0

Ik zou heel snel eens een vertaler of tekstschrijveer naar je teksten laten kijken.

 

Dit ossrt dingen kloppen echt niet:

 

Put yourself in the spotlight:

go premium now.

 

Put your project in the spotlight.

Become premium now..

 

Faq is al meervoud

Faqs

 

Ook hier had ik wel wat meer verwacht dan een simpele opsomming:

http://z-zp.nl/features/

 

Ik zou tot slot ook nog even in de cookie wetgeving duiken, ik heb namelijk geen toestemming gegeven voor het gebruik van mijn facebook gegevens.

Link naar reactie
  • 0

En daarnaast maak je irritant gebruik van Hoofdletters op plaatsen waar dat niet hoort.

 

Dat is helaas een methode die ze in Amerika vaak gebruiken. Daarnaast wordt deze aangeprezen door de vele hoewordtikbinnen10dageneeninternetmiljonair sites.

 

Idee erachter is dat als je elk woord met een hoofdletter schrijft je hersenen de neiging hebben om elk woord te zien als een nieuwe zin, waardoor je langzamer gaat lezen plus de aandacht erbij houdt, waardoor je dus het onderwerp beter zal onthouden.

 

 

Link naar reactie
  • 0

En daarnaast maak je irritant gebruik van Hoofdletters op plaatsen waar dat niet hoort.

 

Dat is helaas een methode die ze in Amerika vaak gebruiken. Daarnaast wordt deze aangeprezen door de vele hoewordtikbinnen10dageneeninternetmiljonair sites.

 

Idee erachter is dat als je elk woord met een hoofdletter schrijft je hersenen de neiging hebben om elk woord te zien als een nieuwe zin, waardoor je langzamer gaat lezen plus de aandacht erbij houdt, waardoor je dus het onderwerp beter zal onthouden.

 

 

Dat klinkt interessant, en dat meen ik echt. En ik heb ook wel het idee dat ik het langzamer lees, maar direct daarna denk ik "MIJN GOD WAT IS DIT IRRITANT".

 

En klik ik op het kruisje. 8)

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ja, Irritanter Kan Bijna Niet ;D

 

Ik vraag me, los van het Engels af wat deze site gaat onderscheiden van andere (al bestaande) freelance platforms. Wat maakt juist jouw site zo aantrekkelijk? Een profiel maken kan ik nl overal.

 

Hoe ziet jouw verdienmodel eruit? Gaan opdrachtgevers betalen voor een match? (Omdat je het reclame vrij wilt doen)

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb al veel initiatieven op dit vlak voorbij zien komen. Ten opzichte van de huidige marktleiders (bv www.123freelance.nl ) hadden zij weinig toegevoegde waarde.

 

Daarnaast betwijfel ik of er nog veel vraag is naar dit soort concepten omdat het nu een vraagmarkt is en er veel sites zijn ingericht als een soort marktplaats. bv https://uwv.mp-olivia.nl

 

Maar misschien is dit het concept wat wel aanslaat.

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij slaan jullie de plank volledig mis, met je naam en de taal begint het al. De URL staat volgens mij gewoon voor Zelfstandige Zonder Personeel en de taal waarmee je je onderscheidt is: Engels ???...

 

Volgens mij begint het met duidelijkheid en uniformiteit als ik zoek op zzp (hoe nederlands wil je het hebben) dan verwacht ik op een Nederlands talige website te landen....

 

 

 

 

www.snowcountry.nl, trailcountry.nl, www,snowboots-shop.nl, shop.wepowder.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 271 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.