• 0

Hoe de speelgoed detaillist benaderen?

We zijn een beginnend importeur met een leuk en uniek speelgoedproduct.

We krijgen er erg leuke reacties en in het buitenland is het al aan een sterke opmars bezig.

We hebben dus goede hoop in Europa hetzelfde te kunnen doen.

 

En ik vraag me af hoe ik het beste de speelgoeddetailist kan benaderen?

We willen nu het speelgoed product binnen een paar dagen als groothandel gaan aanbieden aan de speelgoedwinkels.

(We moeten nog even de CE markering testprocedure afwachten)

 

We willen voorlopig nog even wegblijven van de grote jongens als Bart Smit e.d. Ik heb al contact gehad met een tijdschrift voor de speelgoedbranche dus dat is al geregeld. Maar ik ben ook van plan een e-mail te sturen naar speelgoedwinkels om ons product onder de aandacht te brengen. Ik heb het ook al met een aantal speelgoedbranche kenners gehad over een ouderwetse flyer per post maar daar werd de meerwaarde niet van gezien ten opzichte van e-mail.

 

Ik zou graag willen weten hoe de (speelgoed) detailist graag benaderd wil worden. Wat zijn de ervaringen hiermee ?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Maar ik ben ook van plan een e-mail te sturen naar speelgoedwinkels om ons product onder de aandacht te brengen. Ik heb het ook al met een aantal speelgoedbranche kenners gehad over een ouderwetse flyer per post maar daar werd de meerwaarde niet van gezien ten opzichte van e-mail.

 

Heb je een adreslijst? Dat is al een begin. Ik snap best dat je het met minimale inspanning en minimale besteding wil doen, maar volgens mij heb je de minimale scenario's al verkend. Eén keertje meedoen aan die beurs is nou ook niet bepaald een enorme inspanning. Al eens overwogen om gewoon te bellen?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

De Spielwarenmesse zit er juist op, Europabreed willen introduceren zonder meerjaren-/landenplan en eigen netwerk is geen strategie. Introduceren via kleine zelfstandige speelgoedzaken doet me denken aan een sample actie, die voorafgegaan kan worden door een geadresseerde flyer bij gebrek aan budget.

 

Heeft de fabrikant een productsite die je in Nederland en Duitsland kunt gaan gebruiken?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 1

[OFFTOPIC]

Sinds gisteren is de CE keuring erdoor dus ik heb mijn profiel ook aangepast. Je kan nu dus ook zien waar het allemaal om gaat. Ik ben er dus behoorlijk opgetogen over. Op de website staat een menuoptie "over ons (Dutch)" daar staat de hele geschiedenis van dit leuke avontuur.

[/OFFTOPIC]

 

Ik was even wat chagrijning omdat ik meestal behoorlijk goed zoek en veel opties al bekeken en mogelijk al gedaan heb. Dus een advies van "Google is your friend" was even iets war ik dus niet op zat te wachten. Misschien een beetje uit de slof geschoten? Sorry daarvoor. Enfin.

 

Ik ben dus bezig met een mailing de deur uit te doen. Er komt wat free publicity aan als het mee zit en er zal nog een persbericht uitkomen binnenkort. Ik ben naar de beurs in Nührenberg geweest al had ik daar geen stand maar heb ik daar wel contacten gemaakt.

 

Ook loop ik elke kans dat ik heb een winkel binnen die een potentiële klant kan zijn.

Ik benader nu telefonisch en per mail speelgoedwinkels, vakantieparken, speelparadijzen enz.

 

Ook heb ik al een website maar omdat ik nu alleen met de detailhandel / groothandel bezig ben is deze nog niet actief. Het zal een website zijn met informatie en een webshop waar de HandTrux is aan te schaffen. Hoewel onze ambitie is om "dozenschuiver" te worden en de consumentenverkoop aan de detailhandel over te laten. Dus dit zullen we alleen in het begin doen en zullen we veel verwijzen naar de lokale winkels.

 

De voor de hand liggende zaken heb ik al onder controle denk ik ? Ik zoek dus de overige originele manieren om de aandacht te vangen. Met name op dit moment die van de winkeliers. Consumenten moeten nog even wachten.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Is er een reden waarom je voorlopig weg wil blijven van de grote jongens ? Is dat juist niet interessant ?

 

Lijkt me best wat voor mijn zonen, maar in mijn omgeving is geen zelfstandige speelgoedwinkel te vinden. Je komt dan altijd bij een keten als Bart Smit en franchise ketens/inkooporganisaties.

Link naar reactie
  • 0

Inderdaad bouwmarkten stonden op mijn lijstje. Zandkastelen in zandvoort is een goed idee. Ga ik werk van maken.

Benzinepomp bij het strand is ook een goeie. we zijn druk met het samenstellen van adreslijstjes dus daar kan die bij.

 

Ik ga zelf in overall en bouwhelm ook de braderiën e.d. bestormen met een standwerkers praatje en een kuub zand.

Laat de kinderen maar spelen.

 

Thanx. TwaBla !

Link naar reactie
  • 0

Zoek een collega die de zelfde uitdaging heeft en kijk of je niet kunt samenwerken (in Tilburg zitten er meerdere). Vooral gericht op de rest van Europa want anders gaat het bezoeken wel heel veel tijd kosten!

 

Groeten,

 

Roy

Voor al uw zee- en luchtvracht.

www.merchantlogistics.nl

Link naar reactie
  • 0

Zoek een collega die de zelfde uitdaging heeft en kijk of je niet kunt samenwerken (in Tilburg zitten er meerdere). Vooral gericht op de rest van Europa want anders gaat het bezoeken wel heel veel tijd kosten!

Groeten,

Roy

Met collega bedoel je speelgoed, of meer specifiek strand/zand speelgoed?

 

souvenir winkels op het strand/boulevard? Die verkopen altijd emmers, schepjes etc. Dit zou er prima tussen passen? Rij straks een paar dagen langs de kust en stap daar gewoon naar binnen?!

Ik ben al langs scheveningen geweest maar is zoals te verwachten nog niks te doen behalve kou lijden en wegwaaien.

Al heb ik wat verder in de stad wel al leuk contact met een paar speelgoedwinkels met interesse. Ik vroeg me alleen af of je al aan die gegevens kan komen voordat ze open gaan. Misschien KvK Den Haag benaderen. Dat zal ik in ieder geval even gaan doen.

Link naar reactie
  • 0

Zitten de blauwe mini-overall en bestickerde veiligheidshelm ook in het pakket? Wederverkopers: tuincentra.

 

Groet,

 

Highio

 

Nog niet maar daar wordt aan gewerkt. Tegen een meerprijs dat wel.

Tuincentra staan al op het lijstje. Sterker nog daar is zelfs een speciale kleur voor.

Gardenia Blauw noem ik het maar.

 

Kijk maar:

 

Link naar reactie
  • 0

Mooi, er zijn ook webshops met graafmachineminiaturen e.d., dat is even anders gedacht, maar ook een route naar afnemers (opa's en vaders) en gebruikers.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 260 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.