• 0

Hoe de speelgoed detaillist benaderen?

We zijn een beginnend importeur met een leuk en uniek speelgoedproduct.

We krijgen er erg leuke reacties en in het buitenland is het al aan een sterke opmars bezig.

We hebben dus goede hoop in Europa hetzelfde te kunnen doen.

 

En ik vraag me af hoe ik het beste de speelgoeddetailist kan benaderen?

We willen nu het speelgoed product binnen een paar dagen als groothandel gaan aanbieden aan de speelgoedwinkels.

(We moeten nog even de CE markering testprocedure afwachten)

 

We willen voorlopig nog even wegblijven van de grote jongens als Bart Smit e.d. Ik heb al contact gehad met een tijdschrift voor de speelgoedbranche dus dat is al geregeld. Maar ik ben ook van plan een e-mail te sturen naar speelgoedwinkels om ons product onder de aandacht te brengen. Ik heb het ook al met een aantal speelgoedbranche kenners gehad over een ouderwetse flyer per post maar daar werd de meerwaarde niet van gezien ten opzichte van e-mail.

 

Ik zou graag willen weten hoe de (speelgoed) detailist graag benaderd wil worden. Wat zijn de ervaringen hiermee ?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik zal Thys en Sorbo eens mailen. Of zal ik moeten bellen ?

Dank voor deze leads.

 

Ik ben nu speelgoedwinkels aan het mailen met een informatie mail.

Gisteren de eerste batch gestuurd en ik kijk even wat het doet.

 

Ik heb al een paar keer grotere bedrijven gebeld en die roepen

allemaal "Zet het maar op de mail". Dus dan doe ik dat maar.

Link naar reactie
  • 0

zeker is langsgaan nog een must. Internet werkt niet voor alles en zeker in de BtoB marketing & verkoop zeker nog niet succesvol.

 

Verder verbaasd het mij een beetje dat je begint bij de kleine winkeliers. Reden verbazing:

1- dozen schuiven betekend veelal FOB business, dus volle containers verschepen.

2- je bent bang dat de groten de marges kapotmaken, maar zij hebben wel de buying power om een produkt te maken.

3- Ook de kleine winkeliers zijn vaak aangesloten bij aankoop organisaties OF kopen aan via de groothandelaren.

 

Contacteer mij anders eens direct, kan ik hier wat uitgebreider op in gaan.

 

Link naar reactie
  • 0

Vanuit mijzelf als webwinkelier gesproken. Allerliefst heb ik eerst een mail, zonder dat je gebeld hebt. Daarin dan wel toegelicht waarom het in onze winkel zou passen, niks uitgebreids maar wel even een logische verklaring.

 

Als ik het wat vind, wil ik er graag eentje zien, wil ik ook best betalen als ik m ook terug kan sturen naar je. Liever niet langskomen, kost teveel tijd.

 

Hoop dat dit helpt.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 213 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.