• 0

Webwinkel van Privé naar BV

(deze new-bee staat op het punt z'n webwinkel in te brengen in nieuw opgerichte BV)

 

Vanwege de nieuwe flexBV-regels en toename van de onlinehandel wil ik één van m'n websites inbrengen in een nieuwe BV. Nu heb ik daar als prive-IB-ondernemer werk en kosten aan gehad. Omdat de nieuwe BV leeg is en er nauwelijks kapitaal wordt ingebracht, vraag ik me af hoe ik de BV een overnamesom kan laten betalen aan mij als oprichter en geldschieter van de webwinkel, voorraden, klantenbestand etc. Wellicht zijn hier andere ideetjes voor, nogmaals ik ben nieuw als BV-eigenaar.

Bij voorbaat dank voor uw suggestie(s) !

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Heb jij een indicatie voor een dergelijke verzekering ?

 

Hangt heel sterk af van de omzet, soort goederen en de claimshistorie van de betreffende fabrikant(en) in de VS.. Op basis van een omzet van bijvoorbeeld € 100.000,- zou ik rekening houden met premies tussen de 4 en 8 promille, dan komt de omzetgebaseerde premie dus uit tussen de € 400,- en € 800,-. Maar kans is groot dat het sowieso een beursrisico wordt, en dan gelden wellicht hogere minimumpremies.

 

Laat ik eens gek doen en je een advies geven dat ik niet vaak geef (en zeker niet in het openbaar): probeer het eens bij de Rabobank/Interpolis. Die accepteren soms risico's inclusief productenaansprakelijkheid voor premies waar andere verzekeraars nog niet eens de telefoon voor willen aannemen. Of ze dat ook voor voedingssupplementen uit de VS willen doen weet ik niet, maar het is de moeite van het proberen zeker waard!

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Thanx. Mijn omzet de afgelopen maand is nog net geen 1000. Hahahaaa....

Dan zou ik dat BV idee nog even parkeren ;). De minimumpremies bij Interpolis liggen rond de € 250,-. Alle door mij genoemde indicatieve premies zijn overigens jaarpremies, en er komt ook nog 21% assurantiebelasting overheen

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

In zo'n productaansprakelijkheidpolis wordt wellicht uitgegaan van 1 product. Ik ben van plan om meerdere websites per product te maken, waaronder misschien wel eentje voor orthopedische hulpmiddelen of sauna-benodigdheden (om maar wat te noemen). Is het dan telkens nodig de polis te verruimen of een extra polis te sluiten ? By the way staat de afspraak bij de notaris al, want de holding kent naar een werkBV ook nog andere doeleinden (o.a.consulancywerk).

Link naar reactie
  • 0
In zo'n productaansprakelijkheidpolis wordt wellicht uitgegaan van 1 product. Ik ben van plan om meerdere websites per product te maken, waaronder misschien wel eentje voor orthopedische hulpmiddelen of sauna-benodigdheden (om maar wat te noemen). Is het dan telkens nodig de polis te verruimen of een extra polis te sluiten ?

Je hoeft niet voor ieder product een aparte polis af te sluiten. Er zijn webshops die 5.000 artikelen leveren, en dat past in principe allemaal onder 1 polis.

 

Soms echter kan het handig zijn om specifieke producten of bedrijven juist wel apart te verzekeren, bijvoorbeeld omdat deze een hoger risico en dus hogere premie opleveren.

Het is dan wellicht verstandig deze op een aparte (duurdere) polis te plaatsen en de minder risicovolle producten op een andere goedkopere polis.

In jouw geval kun je bijvoorbeeld denken aan een aparte polis voor de deelnemingen die producten niet van buiten de EU importeren. Jij bent dan namelijk niet aansprakelijk voor schade als gevolg van een productiefout/ondeugdelijk product: in dat geval mag jij de eventuele claim van een schadelijdende wel direct doorschuiven naar de fabrikant of EU importeur.

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 116 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.