• 0

Kleine webshop en KvK

Ik begin - vanuit een hobby - met het opstarten van een kleine webshop.

 

2 korte vraagjes

1) wat zijn de financiële consequenties als je je niet inschrijft bij de KvK?

Ik heb het hier over een webshop die (eerst) weinig tot een paar honderd euro per jaar winst maakt.

 

2) Kun je bijv je winst als neveninkomsten opgeven bij de belasting en je tegelijk dus niet inschrijven bij de KvK?

 

Ik hoor het graag :)

 

(p.s.: ik heb zo mijn redenen om als particulier te starten, dus alle voordelen om wel te starten als ondernemer en je in te schrijven bij de KvK is voor mij eerst niet interessant)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

p.s.: ik heb zo mijn redenen om als particulier te starten,

En welke zijn dat dan?

 

Je bent verplicht jezelf in te schrijven als je een commerciële activiteit uitvoert. Nou is dat een rekbaar begrip, om dat begrip in te laten vullen ga je simpelweg langs bij de KVK.

 

Het zou kunnen zijn dat de KVK vindt dat je volgens hen geen ondernemer bent. Maar het kan zijn dat de Belastingdienst vindt dat je wel een ondernemer bent en dan moet je je dus wel bij hen inschrijven. Dat staat los van elkaar.

 

Je gaat dus bij beide instanties horen of je je bij hen moet inschrijven of niet.

 

EDIT en lees ook de regels voor webwinkels goed door.

Link naar reactie
  • 0

Wat Wouter al aangeeft, als je commerciële activiteiten hebt moet je bij de KVK je laten inschrijven.

Persoonlijk kan ik niet begrijpen hoe je een niet commerciële webwinkel zou kunnen hebben...

 

Daarnaast zou ik me juist redenen kunnen voorstellen om wel een KVK nummer te nemen als webshop. Persoonlijk kijk ik bij webshops juist naar KVK nummers en als dat ontbreekt koop ik er niet.

Een KVK nummer geeft je shop namelijk ook een betere uitstraling...

www.8D-games.nl Serious Games, Gamercials & Apps

Link naar reactie
  • 0

Het hbd een dieven gilde noemen vind ik te ver gaan. Ongeacht of je het er mee eens bent of niet doet dit bedrijfschap wel degelijk goed werk en zou je hun factuur gewoon moeten betalen. Als je toch een startende ondernemer wilt waarschuwen, doe dat dan voor de echte malafide bedrijven die de verschillende onzinnige online bedrijvengidsen beheren. Zij laten onwetende ondernemers onnodig tientallen tot soms vele honderden euro's voor niets betalen. Maar dat is een andere discussie. Ben benieuwd of TS nog een reactie geeft.

Link naar reactie
  • 0

@Linous: ben dit niet met je eens. Ik heb via het HBD heel veel informatie gevonden wat ons zeker heeft geholpen en nog steeds helpt ons bedrijf te professionaliseren. Je moet wel zelf achter informatie aan gaan, het komt niet allemaal op een presenteerblaadje. Maar is dat niet altijd zo als ondernemer?

 

@ topicstarter: inschrijven bij kvk en je aanmelden bij de belastingdienst. En dan hoop ik voor je als je een goed plan hebt dat je veel belasting mag gaan betalen in de toekomst.

 

 

www.snowcountry.nl, trailcountry.nl, www,snowboots-shop.nl, shop.wepowder.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 97 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.