• 0

facturen marktplaats, eigen kleding verkopen

Hi,

 

Ik ben al jaren bezig te verkopen op marktplaats. Voornamelijk eigen 2dehands kleding.

Dit vind ik zo leuk, en andere zijn zo enthausiast over hoe ikhet doe, dat ze hun kleding door mij willen laten verkopen.

 

Ik weet ondertussen al heel veel over de ins en outs van eigen ondernemer zijn, webshop etc.

Ik lees veel bij de kvk, en op andere forums.

 

Zoals ik hier las op hl, dat eigen aangebrachten kleding zelf in je webwinkel verkopen, waarde o is.

En ik dus over het hele bedrag 21% moet btw betalen?

Ik heb dan dus geen inkoop. Hoe zit dit precies?

Maar nu heb ik een vraag hierover.

Kan ik mezel niet zien als een aanlever? Of mijn man? Zodat ik alsnog de margeregeling kan toepassen?

 

Ik heb nog een vraag:

Ik verkoop veel op marktplaats. Wil dit ook blijven doen.

Dus wat er in de webwinkel staat, zet ik ook op markplaats.

Zo kan ik ook nieuwe klanten trekken.

Ik hoef geen facturen aan particulieren te sturen.

Maar hoe zet ik de verkopen van marktplaats om in een administratie?

Moet ik dan handmatig een factuur maken in word of Excel?

Of hoef ik geen factuur te maken en kan ik het gewoon zo los bij alle verkopen plaatsen, maar dan met ander factnr:

Want de webshop hanteerde de verkopen zelf en ztuurt een factuur automatisch bij een bestelling?

 

Ik kan dit zo niet terug vinden bij jullie op het forum.

 

Stel ik ga een keer op een bradderie staan met de aangeleverde kleding. Ook dan kun je geen factuur uitschrijven.

Moet ik dan alles na de verkoop, losse facturen gaan maken? Ik heb helemaal geen NAW gegevens van deze kopers van de bradderie ( lijkt ook dan een beetje op marktplaats) alleen vaak moet ik het opsturen via marktplaats.

 

Ik hoop dat iemand mij wilt helpen.

I

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Oh, volgens mij staat het er duidelijk...

Maar aan jou antwoord heb ik ook weinig...

Tuurlijk moet ik btw afdragen.... geen facturen maken? Hoe toen ik dan aan dat het is binnen gekomen?

Iedereen schrijt overal je moet facturen maken ( je hoeft ze niet te sturen naar particulieren) en ze moet oplopend zijn....

en nu hoeft het weer niet?

Als je geen antwoord wilt geven, doe het dan niet...

Link naar reactie
  • 0

Hmmm, ik deel de mening van Peter: de vraagstelling is niet heel gestructureerd en dus warrig/kris kras.

 

In ieder geval heeft Peter je nog antwoord gegeven op 2 vragen. Wellicht bedoelt Peter dat bij bijvoorbeeld een contante verkoop op een Braderie je het ook via het kasboek kan bijhouden, wellicht voldoet dan één verzamelfactuur/boeking daarvoor?

 

(Hoe dan ook denk ik niet dat Peter hier verder nog iets aan toe zou willen voegen, gezien jouw reactie daarop...)

Link naar reactie
  • 0

Hi,

 

Ik verwacht zeker geen reactie meer.

Ik probeer mijn vragen uit te leggen, en dat komt denk ik warrig over.

Dat is niet te bedoeling.

 

Maar ik zou gewoon graag info willen. Maar ik ga een afspraak maken met een belasting adviseur en met een boekhouder.

Krijg overal verschillende antwoorden, halve antwoorden of geen antwoord.

 

 

Link naar reactie
  • 2

 

Maar aan jou antwoord heb ik ook weinig...

 

 

Wat is dat de laatste tijd met zulke reacties? Gebeurd de laatste dagen wel erg vaak dat er zulke dankwoorden komen op alle vrijwilligers hier die KOSTELOOS hun tijd beschikbaar stellen. Ik vind het maar weinig respectloos naar degene die een poging wagen een antwoord te formulieren.

 

Wellicht ligt het aan mij...

 

Danny

Link naar reactie
  • 1

Nee ligt niet aan jou, Danny. Het was ook mijn eerste gedachte. Zal wel wat in de lucht zitten ofzo.

 

 

Maar ik zou gewoon graag info willen. Maar ik ga een afspraak maken met een belasting adviseur en met een boekhouder.

Krijg overal verschillende antwoorden, halve antwoorden of geen antwoord.

 

 

Een tip: Als je info wil, helpt het om je vragen duidelijk te formuleren. Dat kun je doen door er een lijstje van te maken. Of door ze te groeperen op onderwerp. Of je tekst door iemand anders na te laten lezen. Als je halfgare vragen stelt, krijg je hetzelfde soort antwoorden. En daar zou ik al helemaal wat aan doen als je naar een adviseur of boekhouder gaat. Die sturen namelijk wel de rekening.

Link naar reactie
  • 0

Hi,

 

Ik ben al jaren bezig te verkopen op marktplaats. Voornamelijk eigen 2dehands kleding.

Dit vind ik zo leuk, en andere zijn zo enthausiast over hoe ikhet doe, dat ze hun kleding door mij willen laten verkopen.

 

Ik weet ondertussen al heel veel over de ins en outs van eigen ondernemer zijn, webshop etc.

Ik lees veel bij de kvk, en op andere forums.

 

Zoals ik hier las op hl, dat eigen aangebrachten kleding zelf in je webwinkel verkopen, waarde o is.

En ik dus over het hele bedrag 21% moet btw betalen?

Ik heb dan dus geen inkoop. Hoe zit dit precies?

Maar nu heb ik een vraag hierover.

Kan ik mezel niet zien als een aanlever? Of mijn man? Zodat ik alsnog de margeregeling kan toepassen?

 

Ik heb nog een vraag:

Ik verkoop veel op marktplaats. Wil dit ook blijven doen.

Dus wat er in de webwinkel staat, zet ik ook op markplaats.

Zo kan ik ook nieuwe klanten trekken.

Ik hoef geen facturen aan particulieren te sturen.

Maar hoe zet ik de verkopen van marktplaats om in een administratie?

Moet ik dan handmatig een factuur maken in word of Excel?

Of hoef ik geen factuur te maken en kan ik het gewoon zo los bij alle verkopen plaatsen, maar dan met ander factnr:

Want de webshop hanteerde de verkopen zelf en ztuurt een factuur automatisch bij een bestelling?

 

Ik kan dit zo niet terug vinden bij jullie op het forum.

 

Stel ik ga een keer op een bradderie staan met de aangeleverde kleding. Ook dan kun je geen factuur uitschrijven.

Moet ik dan alles na de verkoop, losse facturen gaan maken? Ik heb helemaal geen NAW gegevens van deze kopers van de bradderie ( lijkt ook dan een beetje op marktplaats) alleen vaak moet ik het opsturen via marktplaats.

 

Ik hoop dat iemand mij wilt helpen.

I

 

 

 

vertaald met google kris - kras taal module :)

 

Ik begrijp je taaltje een beetje

 

Er zijn 2 stelsels in Nederland, het faktuurstelstel, en het kasstelsel. (fiscalist vraag: moet je toestemming vragen voor gebruik kasstelsel, of is xx% particulier genoeg?)

 

Je mag die boekhouding doen zoals je zelf wilt. Als je naar de AH gaat krijg je ook geen factuur, maar gewoon een bonnetje, dat niet voldoet aan de "faktuur eisen" van de belastingdienst. Als je naar dat oude vrouwetje in het dorp gaat, je weet wel die met snoepjes en sigaren, die schrijft de bonnetjes misschien nog wel. Kan allemaal in het kasstelsel. Je bent zelfs niet verplicht om persee zo'n bonnetje te geven. Maar er moet wel ergens uit blijken wat je omzet is. Misschien een kasboek, digitaal - of gewoon op een a4tje.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 195 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.