• 0

fulfilment voor starter?

ik zal even mijn situatie kort omschrijven...ik woon zelf buiten de eu en wil mijn shirt en sweaterlijn gaan verkopen in nederland en duitsland.ik verkoop wel al geregeld shirtjes naar duitsland maar de klacht die ik steeds hoor is dat het eeuwig duurt voordat het aankomt(max voorgekomen is 3 weken maar men is tegenwoordig denk ik toch gewend uiterlijk 3 dagen later in huis)wat betreft de kosten is het van hieruit voordeliger maar het probleem is dus de levertijd en ook het vertrouwen van de klant en de angst voor douanekosten.

nu ben ik dus op zoek gegaan naar een fulfilmentbedrijf...maar niemand wil me hebben ik heb gewoon nog te weinig orders..dat begrijp ik natuurlijk .familie is ook geen optie zoals mijn zwager altijd zegt met familie moet je wandelen niet handelen dat ben ik met hem eens.

maar ik heb hier eigenlijk alles voor mekaar,ik heb ook transport en alles naar nederland ben er al zo lang mee bezig alleen die laatste schakel ontbreekt.misschien zijn er nog mogelijkheden waar ik geen weet van heb of misschien iemand hier die net een fulfilment bedrijf is gestart en het met mij wil proberen.ik wil gewoon niet opgeven nu ik zo ver ben gekomen.ik hoop echt dat hier onder de mensen met ervaring iemand een goed idee voor mij heeft :)

Kennis is beperkt houdbaar als het niet gedeeld wordt en de moeite om het te verkrijgen is verspild.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

ik zal even mijn situatie kort omschrijven...ik woon zelf buiten de eu en wil mijn shirt en sweaterlijn gaan verkopen in nederland en duitsland.ik verkoop wel al geregeld shirtjes naar duitsland maar de klacht die ik steeds hoor is dat het eeuwig duurt voordat het aankomt(max voorgekomen is 3 weken maar men is tegenwoordig denk ik toch gewend uiterlijk 3 dagen later in huis)wat betreft de kosten is het van hieruit voordeliger maar het probleem is dus de levertijd en ook het vertrouwen van de klant en de angst voor douanekosten.

nu ben ik dus op zoek gegaan naar een fulfilmentbedrijf...maar niemand wil me hebben ik heb gewoon nog te weinig orders..dat begrijp ik natuurlijk .familie is ook geen optie zoals mijn zwager altijd zegt met familie moet je wandelen niet handelen dat ben ik met hem eens.

maar ik heb hier eigenlijk alles voor mekaar,ik heb ook transport en alles naar nederland ben er al zo lang mee bezig alleen die laatste schakel ontbreekt.misschien zijn er nog mogelijkheden waar ik geen weet van heb of misschien iemand hier die net een fulfilment bedrijf is gestart en het met mij wil proberen.ik wil gewoon niet opgeven nu ik zo ver ben gekomen.ik hoop echt dat hier onder de mensen met ervaring iemand een goed idee voor mij heeft :)

 

In welk land verblijf je? Je zegt "ik heb ook transport en alles naar nederland" maar daarvoor zei je "de klacht die ik steeds hoor is dat het eeuwig duurt voordat het aankomt" en ook begon je over douanekosten. Het ziet er voor mij uit alsof je vanuit een non-EU land kleding stuurt per pakketpost (duurt maximaal 3 weken) direct naar de afnemer. De afnemers vinden dit te lang duren dus haken ze af?

 

Ik vraag me echter nog af, wat is de laatste schakel voor jou? Indien het gaat om iemand die jouw spullen ontvangt en doorverstuurt naar winkels in Nederland en Duitsland dan vind ik persoonlijk dat familie best een optie kan zijn.

Als het om nog veel meer gaat dan ben je volgens mij meer op zoek naar een partner. Je partner doet feitelijk zaken en jij bent ontwerper en regelt dat de inkoop in het buitenland goed verloopt.

 

Maar aan wie verkoop je bijvoorbeeld? Doe je dat via een webshop direct aan particulieren (dus gaat er één t-shirt per keer naar Duitsland) of direct aan winkels (per doos naar Duitsland) of...?

 

 

Link naar reactie
  • 0

ik zit in marokko.nu gaat inderdaad pakketpost met 1 of meerdere stuks naar duitsland van hieruit.met transport naar nederland bedoel ik dat ik een transporteur heb die 1 keer in de maand naar nederland gaat en dus mijn voorraad kan meenemen.nu verkoop ik alleen nog aan particulieren maar de bedoeling is ook aan webshops te gaan verkopen.

familie is voor mij geen optie en een partner zoek ik eigenlijk ook niet.ik zoek eigenlijk inderdaad alleen een manier om te versturen zonder lange verzendtijd.

een goede optie zou zijn amazon maar wanneer je spullen langer dan een jaar in hun magazijn liggen dan moet je 1000 euro gaan betalen of ze terug laten sturen en dat gaat alleen naar een adres in duitsland als ik het goed heb begrepen.

weet misschien iemand of dat bij de engelse amazon ook zo is?ik kan het op de site nergens vinden.

en anders moet ik misschien toch maar op zoek naar een adres in duitsland . :-\

 

Kennis is beperkt houdbaar als het niet gedeeld wordt en de moeite om het te verkrijgen is verspild.

Link naar reactie
  • 0

 

weet misschien iemand of dat bij de engelse amazon ook zo is?ik kan het op de site nergens vinden.

en anders moet ik misschien toch maar op zoek naar een adres in duitsland . :-\

 

 

Dat is inderdaad bij alle Europese Amazon-platformen zo (FR, DE, UK, IT, ES). Maar je kan dat oplossen door een regeling te treffen met een transporteur. Dan stuurt Amazon het naar hun adres op en zij sturen het weer door naar jou.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben net aan deze probleem net begonnen te sleutelen, met de insteek van Coworking.

 

Ik heb een Cowork ruimte waarin bedrijven, stichtingen en particulieren de ruimte delen, en de webshop leden (onder andere) komen regelmatig soortgelijk problemen tegen. Wij zijn dus net gestart met een piloot project: een cowork ruimte hierop gericht, voor webshops, handelsondernemingen, import-export. Bedrijven voor wie opslag, logistiek, magazijn ruimte, inpak ruimte, fulfilment van belang zijn en een leuk kantoorruimte minder interessant is.

 

Het is zoals ik zei, best recentelijk begonnen en ik kan niet gaan springen en roepen dat wij alle problemen opgelost hebben, het is een piloot project. Maar iedereen die mee wil denken is welkom.

 

Het gaat voor ons om de bedrijven en webshops die inderdaad te klein zijn om interessant te zijn voor de bestaande oplossingen. Door het samen te doen, zoals in alle cowork ruimtes, is het probleem van scale best op te lossen.

 

Ik denk dat het pas officieel gelanceerd wordt na de meivakantie, want ik moet ook het een en ander aanpassen en het is daarom nog niet op de web te vinden. Wij hebben nu een paar leden toegelaten en het gaat tot nu toe best goed. Maar iedereen die nu begint, moet bereid zijn om de kinderziektes (wat dan ook ze worden) ook mee te maken, want ik ga uiteraard er vanuit dat ze komen.

 

Stuur me in ieder geval een PM als je op de hoogte gehouden wil worden, of als je verder in de details wil gaan. Ik ben bang om de gevreesd "geen reclame" regel te overtreden, eerlijk gezegd, want dat is niet de bedoeling.

 

Heb je trouwens Iceberg gekeken? Ik vond deze ook best interessant toen ik aan het rondkijken was. Weet verder niks van dan wat op de website staat maar het leek me in ieder geval een andere aanpak.

Snel en eenvoudig bedrijfshuisvesting, waar de ruimte aan je werk past, en niet andersom. Wij zijn aan het delen. En het is geweldig. http://www.registratie-adres.nl

 

Een professioneel, verwelkomen coworking gemeenschap Treat it like your own. It is. http://www.kamer52.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 209 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.