• 0

carnaval een vehikel voor reclame?

Alles ligt hier een beetje plat want het is carnaval. Ik had het plan opgevat om mee te doen in de optocht, mijn bedrijf heet 'Stoffig' en ik had daar wat mee bedacht. Maar dat was toch wel veel werk en aangezien ik 2 maart open wil gaan, leek het me niet erg verstandig.

 

Gister was de optocht, oh wat vond ik het jammer dat ik toch niet had meegedaan! Eerst kwam: ' we voelen ons genaaid' mensen hadden hun outfits aan elkaar genaaid. Erg grappig. Toen kwam: We laten de prins niet in de steek' ' we steken er nog een naaldje bij' (groot speldenkussen waar toeschouwers een grote naald in mochten steken) en ' er zit een steekje los'. Ofwel de eerste groepen dat was allemaal 'stof, scharen en spelden'.

 

Ik had er perfect tussen gepast!

 

Maar goed je moet ook je eigen grenzen weten te bewaken en dat had ik gewoon allemaal niet gered. Wel meteen leuk om over na te denken: kun je carnaval ook gebruiken om reclame te maken? Ik denk dat het in de optocht eigenlijk niet mag, maar vond het niet expliciet terug in de voorwaarden. Als de optochten heel commercieel worden is er natuurlijk geen bal meer aan. Het is natuurlijk ook de kunst om niet echt reclame te maken, maar wel een link te leggen. (bij 'Stoffig' is dat wel te doen)

 

Ik weet niet in hoeverre jullie hier met carnaval van doen hebben, heb nog niemand lallend voorbij zien komen (ik ben zelf niet zo fris en fruitig meer)

 

(titel aangepast)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

ah zie! bij ons is dat niet maar tis hier dan ook wel een behoorlijk klein durp.

 

Dan maakt het ook niks uit wat anderen in Tilburg of Rio de Janeiro doen. Als jij meedoet in je eigen dorp en men vindt dat overdreven commercieel, dan kun je moeilijk zeggen dat het elders wel geaccepteerd wordt. Je zal dus de lokale situatie zelf moeten inschatten. Maar volgens mij heeft niemand er moeite mee als een lokale ondernemer iets toevoegt aan een lokale optocht, zolang het maar in sfeer is. Vergelijk die saaie bloemencorso's in Holland maar eens met de veel leukere carnavalsoptochten in Brabant. Die corso's barsten van de commercie. Met 'stoffig' heb je een prachtige basis om elk jaar iets leuks te doen. Lapjesleut!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Er komt tegenwoordig al steeds meer reclame in de optocht, denk bijvoorbeeld aan de gesponserde wagens "Deze wagen is mede mogelijk gemaakt door". Natuurlijk heb je ook nog de zogenoemde zuipwagens, zie dan liever een creatieve (locale!) ondernemer. Maar zoals gezegd zou ik de nadruk niet op reclame leggen, maar inderdaad een leuk actueel thema aanhalen de 'praat' komt dan vanzelf wel door mensen aan de kant.

Marketing & Communicatie

Link naar reactie
  • 0

Vorig jaar na de optocht ging ik naar huis met mijn zakken vol bedrukte pennen en flyers van lokale bedrijven (en snoep natuurlijk)

 

Ik ben van het weekend juist platzak thuis gekomen ;D :P

 

Er komt tegenwoordig al steeds meer reclame in de optocht, denk bijvoorbeeld aan de gesponserde wagens "Deze wagen is mede mogelijk gemaakt door". Natuurlijk heb je ook nog de zogenoemde zuipwagens, zie dan liever een creatieve (locale!) ondernemer. Maar zoals gezegd zou ik de nadruk niet op reclame leggen, maar inderdaad een leuk actueel thema aanhalen de 'praat' komt dan vanzelf wel door mensen aan de kant.

 

Bovenstaand zie je heel veel. Combineer creativiteit met actualiteit en je bent al snel het `gesprek van de stoet´.

 

Alaaf!

Bezig met ontwikkeling incasso 2.0. Lanceerdatum: Medio Q1 2014!

Link naar reactie
  • 1

In ons rustige dorp is afgelopen jaar een wietplantage opgerold, de buurt waarin dat speelde liep nu mee: al (nep) blowend met een rijdende wietkwekerij en visitekaartjes uitdelend voor de nieuwe coffeeshop. (niet echt natuurlijk)

 

Ik hou dr wel van. Overigens hangt mijn hele etalage nu vol met allerlei leuzen, reclameslogans waarin ik de merknaam door mijn winkelnaam heb vervangen, of dingen verwijzend naar actualiteit of sociale media. Zoals: #Stoffig? #dtv

 

Hebben de carnavalgangers (ik zit aan het begin van een horecastraat) ook wat te lezen ;D

 

In ieder geval een stuk leuker dan kranten voor het raam dacht ik zo!

 

Afijn, als ik volgend jaar meer tijd heb (en ergens hoop ik dat ook weer niet) dan ga ik toch es mee doen, niet met platte reclame maar een leuke kwinkslag.

Link naar reactie
  • 0

Ik bedoelde het niet zozeer als vraag voor mezelf maar ben gewoon benieuwd of er hier bedrijven zijn die iets doen aan marketing met carnaval.

 

Ik heb voor de lol afgelopen zomer meegedaan met een zomercarnavalsoptocht op een Naturistencamping in Kroatië zonder nu direct reclame te maken.

De tweede prijs gewonnen en ontzettend leuke internationale contacten/klanten gevonden voor ons product.

Volgens de campingorganisatie, (die ook in de stoet meeloopt met een boot), waren er die middag en avond circa tienduizend mensen op de locatie. Bijna iedereen heeft wel een foto of video gemaakt van mijn presentatie.

 

Hier een compilatie van de optocht die een vriend heeft gemaakt en op Youtube heeft gezet.

 

 

De link werkt niet goed. Even intypen in google: Solaris Atlas 2014

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 261 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.