• 0

ondernemer of hobbyist vanuit de ww

hallo allemaal,

 

Ik kom voor het eerst op deze site en zie dat er veel antwoorden worden gegeven op de gestelde vragen.

 

Hierbij wil ik mijn verhaal opschrijven en hoop ik uiteindelijk een antwoord te krijgen om mijn al niet zo moeilijke vraag, maar die door het uwv, de kamer van koophandel, en de belastingdienst niet beantwoord kan worden.

 

Ik ben een vrouw van 33 jaar, ik heb 13 jaar bij een bedrijf gewerkt, maar helaas door een slechte reintergratie na neuralgische amytrofie, per 1 maart 2013 werkeloos.

 

Nu wil ik met een vriendin een webshop beginnen met behulp van dropshipping, leveranciers zijn gevonden, maar die hebben een kvk nummer nodig. Dus hup wij naar de KvK om ons in te schrijven als een vof.

Mevrouw van de KvK zegt het uwv gaat nu wel 29% van je ww inhouden omdat je gebruikt maakt van de starters regeling: vanuit ww een onderneming starten.

Maar mevrouw wij willen beschikbaar blijven voor werk en door solliciteren.

Nou zegt de vriendelijke vrouw dan moet u uw uren invullen en deze worden dan van de ww afgetrokken.

Ja maar mevrouw we zijn nog bezig met het opzetten van de website en krijgen voorlopig nog geen inkomsten vanuit de webshop. En wij willen dit in onze vrije tijd doen.

Nou dan zou ik even langs het uwv gaan om te kijken wat de gevolgen voor u zijn.

 

Zo gezegd zo gedaan, wij naar het werkbedrijf. "Kunnen wij iemand spreken die iets weet over ww en een webshop beginnen, als we geen let wel GEEN gebruik willen maken van de starters regeling. "eh, nee mevrouw dat moet u aan u e-coach vragen."

Ok wij naar huis mailen naar de e-coach, van jawel 5 verschillende e-coachen kreeg ik te horen, komt u maar naar de voorlichting bijeenkomst". Ok doen we maar dat is pas 25 februari en we kunnen nu niet verder, kunnen we geen persoonlijke afspraak krijgen? "Nee, de eerste 3 maanden kunt u geen persoonlijk gesprek krijgen, tenzij u niet weet hoe u een computer moet bedienen of ziek bent.

 

Nou dan bellen we de belasting dienst. "hallo, als wij niet in aanmerking komen om een ondernemer te zijn omdat we niet aan het uren criterium doen en dus geen ondernemers aftrek genieten, moeten we de uren dan bij de KvK doorgeven, die het uwv weer gebruikt om van je ww af te trekken? "nee hoor bent u niet verplicht".

 

Ok wij bellen het Uwv "mevrouw wij willen een webshop beginnen, beschikbaar blijven voor werk, en zijn voor de belasting geen ondernemer, hoe zit dit met de ww". "zodra u bij de kvk ingeschreven staat vinden wij u een ondernemer" Ja maar we zijn geen ondernemers!!! OK dan doen we het als hobby. "ja maar als u staat ingeschreven gaan we u korten!!!"

 

Wij bellen de KvK "mevrouw wij willen ons inschrijven maar we worden geen ondernemer (voorlopig) dus moeten wij dan onze uren voor de belastingdienst invullen?" "ik zie dat u al eens gebeld heeft, ik weet het niet hoor"

 

En zo worden we al een week van het kastje naar de muur via de deur naar de trap gestuurd en zien wij door de bomen van regeltjes en wetgevingen het bos niet meer.

 

Dus om een heel lang verhaal enigzins kort te maken:

Als je in de ww komt, geen gebruik wil maken van de starters regeling, in je vrije tijd een webshop wil beginnen, voor de belasting geen ondernemer bent. . Word je dan evengoed gekort op je ww????

 

Met vriendelijke groet,

M kuipers

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

De korting is 29% maar effectief val je van 70% terug naar 50% van je dagloon. Netto is de korting zelfs nog iets minder. :)

 

Alleen loopt de regeling een half jaar en is het daarna over. Of je moet stoppen met je bedrijf dan kunnen oude rechten weer herleven.

 

Nee niet waar, je kan dan parttime doorgaan.

Link naar reactie
  • 0

In de nieuwe regeling krij je toch echt maar 26 weken een uitkering en deze stopt als je door gaat met je bedrijf. Stop je dan kan je weer terug naar je oude rechten.

 

Bent u vóór 1 januari 2013 gestart? Dan krijgt u uw WW-uitkering als voorschot. We verrekenen dan later dit voorschot met uw inkomsten als zelfstandige. Het is dus mogelijk dat u (een deel van) het voorschot moet terugbetalen.

Bent u op of na 1 januari 2013 gestart? Dan krijgt u 26 weken lang 29% minder WW-uitkering. U hoeft later geen uitkering terug te betalen. Kreeg u toeslag van UWV? Deze toeslag krijgt u van ons als voorschot. We verrekenen later deze toeslag met uw inkomsten als zelfstandige. Het is dus mogelijk dat u (een deel van) de toeslag moet terugbetalen.

Hier kan je alles over de regeling vinden.

Link naar reactie
  • 0

In de nieuwe regeling krij je toch echt maar 26 weken een uitkering en deze stopt als je door gaat met je bedrijf.

Hier kan je alles over de regeling vinden.

 

In de oude regeling ook.

Het is eigenlijk een belachelijk korte tijd.

Mensen die starten via de BBZ hebben tot 4 jaar de tijd om er wat van te maken.

Link naar reactie
  • 0

 

Hallo,

 

vandaag contact gehad met de belasting en die zegt inderdaad, als jij bv 2 uur in de week bezig bent met de zaak dan geloven wij dat. ik zat te denken, stel ik geef nu op ik ben 2 weken per uur met de website bezig, en over een 4 maanden als de website klaar is, kan ik dan alsnog aanspraak maken op de starters regeling?

 

De kosten voor de website vallen mee omdat we de site zelf gaan bouwen via jimdo.nl, kosten nu 180 per jaar. Ondernemingsplan hebben we klaar en het vof contract ook bijna. 2 leveranciers gevonden, waarbij we via dropshipping de spullen aan de man kunnen brengen, voordeel geen inkoop en ook geen voorraad. Nadeel misschien kleinere winst percentages.

 

Ik ben me nu aan het inlezen over seo etc Hoe kan ik ervoor zorgen dat onze site als je googeled goed gezien wordt.

Ook zijn we bezig met onze kleuren voor de website, ik had van te voren niet kunnen bedenken dat er gewoon studies naar gedaan zijn. We willen in eerste instantie bruingoed verkopen. Voor een goede prijs, maar dan is een luxeus uitziende site misschien niet de beste optie.. en moeten we misschien toch primaire kleuren gaan gebruiken. Iemand suggesties?

Daarnaast zijn we theorieen aan het lezen hoe je je site zo gebruiksvriendelijk kan maken.

Er gaat nu een hoop tijd in zitten, maar ja ik denk maar zo beter je tijd nu nuttig besteden, zolamg we geen baan hebben.

 

Groetjes

 

p.s ik ben blij met jullie ideeen suggesties etc

Link naar reactie
  • 0

In dat geval zou ik mij echt niet zo druk maken.

Als je niets of niemand anders hebt om er op terug te vallen, is het geloof mij andere koek.

Je bent nog redelijk jong en die ww duurt toch niet eens zo lang.

 

Helaas zit mijn vriendin wel in deze situatie, en die moet ook snel aan de bak..

 

Er zijn trouwens ook veel andere kosten bij het opzetten van een (web)winkel, dan alleen een korting op je ww.

Voorraad, reclame, webhosting, om een paar te noemen.

 

We maken de website zelf via jimdo, deze zorgt ook voor hosting, hebben geen inkoop en vorraad omdat we via dropshipping willen gaan verkopen.

Reclame: we moeten ons nog inlezen in internet advertising.

 

Groet

Mandy

......................

 

Trouwens ik zie een heel goede idee van nog een forumlid.

Ben jij (of je vriendin) getrouwd met iemand met een baan?

Laat hem dan de gang naar de kvk maken.

Gaat het goed, komen jullie er bij als VOF.

Gaat het niet goed, dan gaat 'hij stoppen' met 'zijn' bedrijf.

Link naar reactie
  • 0

joh als je maar voor 25 uur ww krijgt, dan zit dat bedrijf dus in die andere uren, je kunt je toch gewoon voor 25 uur beschikbaar houden voor de arbeidsmarkt? lijkt me geen probleem, En al helemaal niet als jij dit al deed voor de datum aanvraag ww. Het is dan aantoonbaar dat jij het combineerde. Voldoe aan je sollicitatieverplichtingen en de afspraken bij het UWV, zorg dat je werkzaamheden als zelfstandige dit niet belemmeren.

 

Dat van die bv sloeg trouwens op mij (dat ik wellicht geen uren heb hoeven opgeven omdat het om een bv ging bij mij).

Link naar reactie
  • 1

 

Hallo,

 

vandaag contact gehad met de belasting en die zegt inderdaad, als jij bv 2 uur in de week bezig bent met de zaak dan geloven wij dat. ik zat te denken, stel ik geef nu op ik ben 2 weken per uur met de website bezig, en over een 4 maanden als de website klaar is, kan ik dan alsnog aanspraak maken op de starters regeling?

 

De kosten voor de website vallen mee omdat we de site zelf gaan bouwen via jimdo.nl, kosten nu 180 per jaar. Ondernemingsplan hebben we klaar en het vof contract ook bijna. 2 leveranciers gevonden, waarbij we via dropshipping de spullen aan de man kunnen brengen, voordeel geen inkoop en ook geen voorraad. Nadeel misschien kleinere winst percentages.

 

 

Groetjes

 

p.s ik ben blij met jullie ideeen suggesties etc

 

Als ze ook twee uur per week (of ietsje meer) bij het uwv willen accepteren, ben je dan klaar.

(Ik las je bericht eerst verkeerd, dacht dat de uwv dat goedgekeurd had.)

Probeer dat wel officieel rond te krijgen.

 

Waar je mee moet oppassen, is dat je niet 2 of 3 uur aan het uwv doorgeeft en 1250 aan de belastingdienst, voor je ondernemerskortingen.

Velen zijn hiermee in grote problemen gekomen.

De belastingdienst interesseert het niet zo, zolang je je btw betaalt en geen ondernemerskorting vraagt.

 

Maar waarom daarna overschakelen naar de startersregeling, waarmee je waarschijnlijk nog duurder uit zal zijn?

Als je gaat dropshippen, hoef je je niet bezig te houden met inkoop en de hele logistiek rond de winkel.

Dat scheelt ook tijd, dat kan je tegen de instantie zeggen ook.

 

Opmerking over het feit dat je meer dan één dropshipleverancier hebt:

Hoe doen jullie het met de verzendkosten, als iemand wat bij allebei de leveranciers tegelijk bestelt?

Je moet in dat geval dubbele verzendkosten betalen, terwijl je ze één keer van de klant terugziet.

Of moet je dit in de verkoopprijs verwerken.

Ik heb zelf een klein subwinkeltje met dropship produkten.

Dit om te voorkomen dat ik tweemaal verzendkosten moet betalen en dit maar één keer terug kan vragen van de klant.

 

Ik ben met veel interesse naar Jimdo.nl gaan kijken, aangezien ik zelf op zoek ben naar nog een host voor nog een extra winkel.

Nergens zie ik een mogelijkheid voor betalen met iDeal, wat mij een groot nadeel lijkt.

Uit ervaring weet ik dat ongeveer 90% van de kopers voor iDeal kiest.

Ik zou het zelf als een groot gemis vinden, als ik dit niet zou kunnen aanbieden.

Er zijn tig andere aanbieders van webwinkelsoftware die het wél aanbieden.

Als je geen contracten getekend hebben met jimdo, zou ik ook bij anderen kijken, wat die te bieden hebben.

Ik zou je de urls zo kunnen geven van op zijn minste zes anderen.

 

Link naar reactie
  • 0
Het is eigenlijk een belachelijk korte tijd.

Mensen die starten via de BBZ hebben tot 4 jaar de tijd om er wat van te maken.

 

Ik denk dat we eens af moeten van het "belachelijke" idee dat een bedrijf pas na 3 of 4 jaar winst maakt. Als dit de norm is dan blijf je inderdaad hobbyist.

 

Omdat de arbeidsmarkt op dit moment slecht is vatten velen het idee op om voor zichzelf te beginnen. Uiteraard is dat een prima keuze maar het moet dan wel inkomen opleveren. Een werkgever kan tegen zijn personeel ook niet zeggen dat hij pas na 3 jaar in staat is om je salaris te betalen.

 

De nieuwe regeling van het UWV is imho een prima oplossing om te starten, een half jaar de tijd om je te bewijzen en als het tegen valt kan je gewoon weer een beroep doen op je rechten.

 

 

 

 

 

 

   

Link naar reactie
  • 0

Het is eigenlijk een belachelijk korte tijd.

Mensen die starten via de BBZ hebben tot 4 jaar de tijd om er wat van te maken.

 

Ik denk dat we eens af moeten van het "belachelijke" idee dat een bedrijf pas na 3 of 4 jaar winst maakt. Als dit de norm is dan blijf je inderdaad hobbyist.

 

Omdat de arbeidsmarkt op dit moment slecht is vatten velen het idee op om voor zichzelf te beginnen. Uiteraard is dat een prima keuze maar het moet dan wel inkomen opleveren. Een werkgever kan tegen zijn personeel ook niet zeggen dat hij pas na 3 jaar in staat is om je salaris te betalen.

 

De nieuwe regeling van het UWV is imho een prima oplossing om te starten, een half jaar de tijd om je te bewijzen en als het tegen valt kan je gewoon weer een beroep doen op je rechten.

 

   

 

Ik vind anders een enorm groot verschil tussen de tijd wat een bijstandsgerechtigde en een ww gerechtigde gegund wordt om hun bedrijf levensvatbaar te maken.

Maar het is niet anders.

Jij kan wel vinden dat een bedrijf na zes maanden in alle gevallen een behoorlijke winst hoort te maken, maar dat lukt niet iedereen.

Als je niet iemand bent die het onmiddellijk opgeeft bij de eerste tegenslag, dan zoek je in de meeste gevallen een manier om je onderneming na die startersperiode voort te zetten.

Er is geen 'norm' over hoeveel winst een bedrijf maakt.

Ik ken ook genoeg mensen die een 'belachelijke' periode van een aantal jaren nodig hadden om een succesvol bedrijf it de grond te stampen.

 

Iemand die onvoldoende winst maakt om er zelf van te kunnen leven, neemt geen personeel aan lijkt mij.

Dat doet alleen iemand die meer werk heeft dan hij alleen aan kan.

 

Instanties hebben meestal liever dat je een parttime inkomen voor je zelf verwerft, dan dat je helemaal niets doet, behalve je hand ophouden.

 

Link naar reactie
  • 0

Nergens zie ik een mogelijkheid voor betalen met iDeal, wat mij een groot nadeel lijkt.

 

Inderdaad wordt iDeal niet ondersteund: http://nl.jimdo.com/app/forum/bekende-problemen-f215/ideal-t11639.html

 

Raar dat ze het niet voor elkaar schijnen te kunnen krijgen om iDeal te implementeren, terwijl het nagenoeg alle andere webwinkel providers wél aangeboden is, al is het alleen maar die dure Mollie.

Ook raar dat ze het geen prioriteit vinden.

Link naar reactie
  • 1
Mensen die starten via de BBZ hebben tot 4 jaar de tijd om er wat van te maken.

 

Bbz wordt in eerste instantie verleend als lening. Afhankelijk van de resultaten wordt deze geheel of gedeeltelijk kwijtgescholden.

 

In de oude regeling van het UWV werd ook achteraf bepaald of er terugbetaald moest worden.

 

Ondernemen doe je voor eigen rekening en risico. Het is prima dat er regelingen zijn die je een steuntje in de rug geven maar meer dan dat moet het ook niet worden. Als een regeling veel langer loopt verdwijnt de prikkel om te scoren.

 

Als je niet iemand bent die het onmiddellijk opgeeft bij de eerste tegenslag, dan zoek je in de meeste gevallen een manier om je onderneming na die startersperiode voort te zetten.

 

Dat zou natuurlijk ook via een parttime baan kunnen. En dat hoeft echt niet in je eigen vakgebied te zijn. toen in 2006 de nood aan de man was en de winkel dicht moest ben ik kort daarna gewoon met de bezem begonnen om mezelf weer te kunnen bedruipen.

 

Instanties hebben meestal liever dat je een parttime inkomen voor je zelf verwerft, dan dat je helemaal niets doet, behalve je hand ophouden.

 

Ja en dat is juist nu de cultuur in Nederland. Pappen en nat houden. Uitkeringen als WW en bijstand zijn een prima voorziening maar moeten geen lange subsidie van inkomen voor ondernemers zijn.

Link naar reactie
  • 0

en ik vind het te zot voor woorden dat wanneer je alles netjes wilt regelen via de KvK en de belasting dat je zo word gekort op je ww terwijl je nog geen inkomsten geniet en gewoon beschikbaar wil blijven voor werk, en daarnaast ook wil werken.

 

De ww is een werknemersverzekering. Voor de uren die jij in zelfstandige arbeid verricht (dus niet als werknemer) ben je geen werknemer meer en val je niet meer binnen de reikwijdte van de wet en het UWV. Voor de startersregeling diende een heel nieuw wetsartikel gemaakt te worden om in deze bijzonder situatie recht op WW te houden. Eigenlijk is het vrij simpel: om een beroep te doen op een werknemersverzekering dien je werknemer te zijn.

 

Als wij voor de belastingdienst nog geen ondernemer zijn kunnen we toch gewoon 0 uren op geven voor de belasting, het uwv gebruikt namelijk de uren die bij de belastingdienst zijn opgegeven.

 

Je hoeft helemaal geen uren op te geven bij de Belastingdienst. Je moet alleen op verzoek kunnen aantonen dat je aan het urencriterium voldoet als je een beroep doet op de ondernemersaftrekken. Doe je hier geen beroep op dan zal het de fiscus echt een wordt wezen hoeveel uren jij in je onderneming investeert.

 

Dat je naast die uren ook nog andere activiteiten onderneemt om zo snel mogelijk weer uit de uitkeringssituatie te geraken, wordt geen rekening mee gehouden. Kortom: je bent in dat geval verplicht ieder uur dat je aan (de opzet van) je onderneming besteedt op te geven aan het uwv. Deze uren worden dan ook (blijvend!) gekort op je uitkering.

 

Door uit de uitkering geraken door te ondernemen maakt je dus geen werknemer meer en heb je geen recht meer om terug te vallen op een werknemersverzekering. Nogmaals, de startersregeling was en is al een gigantische stap op dit vlak. M.b.t. de verplichting om ieder uur op te geven, daar zijn de meningen over verdeeld. Ik ben zelf van mening dat als je nog geen goederen of diensten levert er nog geen werkzaamheid in het kader van de WW zijn verricht en het recht op WW niet wordt aangetast. Pas op het moment dat het eerste product verkocht wordt verlies je uren.

 

Nu begreep ik ook dat wanneer je al ingeschreven staat bij de kamer van koophandel en je hebt nog geen toekenning van je ww, dan vervalt je gehele recht op ww? Ben ik blij dat wij ons vorige week nog niet hebben ingeschreven.

 

Nee, dat klopt niet. Het ingeschreven bij de KvK alleen maakt je nog geen ondernemer en maakt ook nog niet dat je zelfstandige arbeid verricht. Pas op het moment dat je daadwerkelijk diensten verricht of producten verkoopt ben je een ondernemer.

 

Dan heb ik nog een vraagje, dus als je wel staat ingeschreven bij de kamer van koophandel voordat je ww krijgt heeft dit geen invloed op je ww?

 

Sterker nog, je inschrijven als je WW hebt heeft ook geen invloed. Alleen het handelen als zelfstandige (verkopen van producten en leveren van diensten) heeft invloed op de WW.

 

Werd overigens net gebld door het uwv, die mij vertelde dat ook als we voor de belastingdienst geen ondernemers zijn, we wel als zelfstandige worden gezien door het uwv.

 

Klopt. Als je geen ondernemer bent voor de inkomstenbelasting kun je nog wel zelfstandige arbeid verrichten.

 

wij wisten al op 31 december 2012 dat we per 1 maart in de ww komen.

 

Dat is knap, als je pas op 1 februari een aanvraag voor WW kon doen ;) Ik neem aan dat je wist dat op 1 maart de arbeidsovereenkomst zou worden beëindigd.

 

joh als je maar voor 25 uur ww krijgt, dan zit dat bedrijf dus in die andere uren, je kunt je toch gewoon voor 25 uur beschikbaar houden voor de arbeidsmarkt? lijkt me geen probleem

 

Helaas, dat gaat hem niet worden. De uren die je in je bedrijf steekt gaan eerst van die 25 uur af, tenzij je dit al langere tijd deed (waarbij 6 maanden terug wordt gekeken). In dit geval (uitkering vanaf 1 maart) zullen bijna alle uren gekort worden op die 25 uur.

 

Ik vind anders een enorm groot verschil tussen de tijd wat een bijstandsgerechtigde en een ww gerechtigde gegund wordt om hun bedrijf levensvatbaar te maken.

Maar het is niet anders.

 

Een bijstandsgerechtigde maakt dan ook geen gebruik van een werknemersverzekering...

 

 

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

 

Als je niet iemand bent die het onmiddellijk opgeeft bij de eerste tegenslag, dan zoek je in de meeste gevallen een manier om je onderneming na die startersperiode voort te zetten.

 

Dat zou natuurlijk ook via een parttime baan kunnen. En dat hoeft echt niet in je eigen vakgebied te zijn. toen in 2006 de nood aan de man was en de winkel dicht moest ben ik kort daarna gewoon met de bezem begonnen om mezelf weer te kunnen bedruipen.

 

 

Heb jij een parttime baan voor de mevrouw en haar vriendin die binnenkort anders in de ww komen?

Als (parttime) banen voor het oprapen waren, zou helemaal niemand gebruik moeten maken van die startersregelingen vanuit een uitkering.

Ze gaat zoeken naar werk, maar wil in de tussentijd iets gaan doen, i.p.v. passief haar hand ophouden, tot ze evt. iets vindt.

Op deze manier kost ze de instanties minder aan uitkering en levert ze wat extra centen voor de belasting op.

Ik zou niet weten wat daar mis mee is.

Link naar reactie
  • 0
Heb jij een parttime baan voor de mevrouw en haar vriendin die binnenkort anders in de ww komen? Als (parttime) banen voor het oprapen waren, zou helemaal niemand gebruik moeten maken van die startersregelingen vanuit een uitkering.

 

Juist parttime banen zijn nog wel voorhanden alleen is dat ook vaak ongeschoold werk. Productie, schoonmaak, horeca, postbezorging en zo voort. Maar ja dat zijn banen die natuurlijk niet voor iedereen weg gelegd zijn. Buiten het feit dat het vaak zwaar werk is en minder betaald wordt moet je ook een knop om zetten want het is al gauw beneden "niveau"

 

Als je niet iemand bent die het onmiddellijk opgeeft bij de eerste tegenslag, dan zoek je in de meeste gevallen een manier om je onderneming na die startersperiode voort te zetten.

 

daarnaast was mijn idee voor een parttime baan een reactie op bovenstaand. In een tijd dat je minder werk/inkomsten heb kan je ook geld binnen halen met van alles en nog wat als je daar voor open staat.

 

Als je na de startperiode niet je eigen broek op kan houden maar toch door wilt gaan vind ik dat je daar zelf je verantwoording voor hebt en niet een of andere uitkeringsinstantie.

 

Kom op zeg: iedereen wil ondernemer worden maar niemand wil afstand doen van werknemersrechten of enig risico lopen. :-\

 

Mijn advies aan TS: Als jullie in de plannnen geloven kies gewoon voor de startersregeling en ga vanaf dag 1 knallen. Maar dan ook echt er tegen aan met een goede reclame en promotiecampagne. Alleen de webshop opengooien en hopen dat de klanten komen is niet meer van deze tijd. Als je dat stukje zekerheid niet kan missen dan moet je jezelf afvragen of je wel geschikt bent als zelfstandig ondernemer.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo.

Echt super bedankt voor al jullie reacties, wij gaan door met ons plan en dat is gewoon doorgaan met onze ideeën, en daarnaast solliciteren en hopenlijk snel een baan vinden. Maar eerst mogen we via het UWV nog even fijn naar een bijeenkomst voor mensen die ondernemers willen worden.

 

Wij gaan ons inschrijven bij kvk geven 1 uur op, want de 1250 uren voor evt ondernemersaftrek krijgen we toch niet.

 

Oh ja net in een reactie hier boven dat we op 1 februari pas ons ww hebben aangevraagd terwijl we 31 december al wisten dat we er uit moesten. Je mag max 4 weken van te voren je ww aanvragen, en dan maar hopen dat je eind maart begin april wat geld heb, er moeten ook nog loonstroken van januari en februari opgestuurd worden.

 

Jimdo doet wel aan paypal, we gaan hier nog even achteraan, want ideal zou wel ideal zijn ;)).

 

En wie er nog leuke part time baantjes heeft voor ons kom maar op!!!

 

Groetjes Mandy

Link naar reactie
  • 0

 

Jimdo doet wel aan paypal, we gaan hier nog even achteraan, want ideal zou wel ideal zijn ;)).

 

 

Zal ik je via een privébericht een waslijst winkelaanbieders sturen, die wél iDeal ondersteunen?

Of is het te laat en hebben je wat met jimdo ondertekend?

Er zijn heel veel providers, zowel open source, als min of meer kant en klare, makkelijk te gebruiken winkelsystemen ondersteunen.

Sommigen zijn zelfs goedkoper dan Jimdo.

 

Paypal is natuurlijk prima.

De klant moet echter een account bij PP al hebben, en heeft hij dat niet, moet hij eentje opzetten en zorgen dat er geld op komt, voordat hij wat bij je kan kopen.

De meeste mensen zijn daar te lui voor en gaan dan op zoek naar een concurrent.

 

Aangezien je z.s.m. zo veel mogelijk omzet moeten zien te realiseren, zou ik wel voor kiezen om een site met iDeal te nemen.

Link naar reactie
  • 0

Maar eerst mogen we via het UWV nog even fijn naar een bijeenkomst voor mensen die ondernemers willen worden.

 

 

Ach dit soort cursussen zijn best gezellig, neem ik aan gratis en je steekt er altijd wat op.

Ik had denk het het meeste aan hun waarschuwing voor spookfacturen.

Had ik nooit van gehoord en was ik anders zeker ingetuind bij zo een 'aanbieding'.

Wat mij wel opviel, was dat uit een cursus van pakweg 20 mensen, alleen een stuk of 5, 6 daadwerkelijk serieus bezig was met het opzetten van een bedrijf.

De rest was niet meer dan een beetje spelen met het idee en had geen concrete of doorgedachte plannen.

Of was het 'leuk leuk maar oh oh oh ik durf het niet'.

Uiteindelijk had alleen ik en één andere een bedrijf gestart, eentje had een bedrijf overgenomen en eentje vond wat in loondienst wat hij zonde vond om te weigeren.

Ik zou gewoon naar die cursus gaan.

Het komt enthousiast over, je laat zien dat jullie daadwerkelijk een serieus bedrijf willen beginnen en geen huisvrouwenhobbyshop.

Je krijgt bovendien je werkcoach desgewenst te spreken zonder een afspraak te moeten maken en je steekt er altijd íets op.

Link naar reactie
  • 0

We hebben contact gehad met jimdo, en ze zijn in gesprek met ideal als betalings partner omdat ze merken dat het hier in Nederland het meest gebruikt wordt. Dus ze hopen het binnenkort te kunnen implementeren.

 

Ach ja op de " cursus " ik kom wel met mijn blocnote met vragen..

 

Groet

Link naar reactie
  • 0

 

 

 

Je krijgt bovendien je werkcoach desgewenst te spreken zonder een afspraak te moeten maken en je steekt er altijd íets op

 

Ik vraag me af of we daarna nog een gesprek met de coach kunnen krijgen aangezien wij een e- coach hebben en geen werkcoach. We zullen het zien en beleven

Link naar reactie
  • 0

We hebben contact gehad met jimdo, en ze zijn in gesprek met ideal als betalings partner omdat ze merken dat het hier in Nederland het meest gebruikt wordt. Dus ze hopen het binnenkort te kunnen implementeren.

 

Pas op met Paypal. Het is voor klanten erg makkelijk om geld weer terug te boeken na een bestelling. Claim indienen en klaar. Ik heb een aantal klanten die om die reden geen gebruik maken van Paypal. Ik zou echt op zoek gaan naar een aanbieder die iDeal aanbiedt. Tenzij je tijd hebt om te wachten totdat ze het implementeren, wat volgens mij nog wel even kan duren.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 209 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.