• 0

faktuur innen

ik heb een klant, zoals vele van ons, alleen deze maakt van betalen een steeds groter potje, na talloze telefoontjes, pogingen in gesprek te komen, en nog wat mailtjes, met slechts een deel resultaat ben ik klaar met mijn sociale gedrag.

omdat de facturen hier al gemiddeld 120 dagen open staan, en dit toch ene kleine €10000 is, wil ik de lijntjes kort houden.

hiervoor had ik bedacht op de relaevante informatie die ik her en der kon vinden, om het rijtje herinnering, tweede herrinnering, aanmaning, en uitbesteden bij de advocaat te gaan bewandelen, zoals mijn informatie zegt, de snelste en kortste weg, hierbij gevonden te hebben dat er een week tussen iedere herinnering en aanmaning moet zitten.

 

kan iemand mij vertellen of ik iets over het hoofd gezien heb, of dat er een nog snellere weg bewandeld kan worden?

 

de klant en ik nemen toch al afscheid, is't niet op zijn initaief dan wel het mijne, een klant is immers pas een klant als die ook betaald

Er bestaan alleen maar oplossingen

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik zou nu gewoon meteen een aanmaning sturen en daarin verwijzen naar eerdere mail en telefoontjes. Je hebt hem er immers al aan herrinerd. Dan geef je hem nu nog 5 werkdagen, als het dan niet binnen is besteed je het uit. Alle bijkomende kosten voor hem natuurlijk.

Link naar reactie
  • 0

als dat wettelijk mogelijk is? ik wordt namelijk niet teruggestuurd met huiswerk, bovendien is't de eerste keer dat ik met dergelijke praktijken te maken krijg in bijna 10 jaar tijd, was't bezwaarlijk om aan te beginnen, het wordt nu echt een uitdaging het berdijf in kwestie zo snel mogelijk over de pijnbank te krijgen.,

Er bestaan alleen maar oplossingen

Link naar reactie
  • 0

als dat wettelijk mogelijk is? ik wordt namelijk niet teruggestuurd met huiswerk, bovendien is't de eerste keer dat ik met dergelijke praktijken te maken krijg in bijna 10 jaar tijd, was't bezwaarlijk om aan te beginnen, het wordt nu echt een uitdaging het berdijf in kwestie zo snel mogelijk over de pijnbank te krijgen.,

 

Ik wil je best (gratis) helpen als je wilt met het een en ander. Stuur maar een PM :)

Bezig met ontwikkeling incasso 2.0. Lanceerdatum: Medio Q1 2014!

Link naar reactie
  • 0

dat wachten heb ik inmiddels gehad

 

momenteel lijkt me dat ik volgende week de aanmaning mag verzenden, inclusief het gedeelte dat ze verantwoordelijk voor de kosten zijn, en een week daarna bij m'n advocaat op bureau leg om dan maar zijn vak uit te oefenen

 

Jouw advocaat of een incassoadvocaat? Check wel even goed wat je daar voor moet betalen.

Bezig met ontwikkeling incasso 2.0. Lanceerdatum: Medio Q1 2014!

Link naar reactie
  • 0

Ik neem zelden iets aan, ik kijk wat mensen met elkaar hebben afgesproken door middel van stukken papier met handtekeningen. Als daarin staat 'wat ik voor jou werk, factureer ik aan jou, holadijee', heb je niet zo veel aan je aannames.

Op 20 juli 2016 ontvingen wij het trieste bericht dat Marcel is overleden.

Marcel was een meer dan gewaardeerd deelnemer aan ons forum ! We zullen hem missen!

Link naar reactie
  • 0

Veelal zal de advocaat of deurwaarder van de betalingen van de debiteur eerst zijn eigen kosten dekken, daarna wordt pas tot uitbetaling van het verschuldigde bedrag aan de crediteur overgegaan. En als er niets te incasseren valt zijn de kosten van de advocaat of deurwaarder voor jou tenzij op no cure no pay basis wordt gewerkt.

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie
  • 0
Veelal zal de advocaat of deurwaarder van de betalingen van de debiteur eerst zijn eigen kosten dekken, daarna wordt pas tot uitbetaling van het verschuldigde bedrag aan de crediteur overgegaan. En als er niets te incasseren valt zijn de kosten van de advocaat of deurwaarder voor jou tenzij op no cure no pay basis wordt gewerkt.

 

Dit is een kwestie van de voorwaarden vooraf controleren op het punt van de toerekening van betalingen. Ander relevant punt is of de rente voor de opdrachtgever wordt geïncasseerd of deze wordt behouden door de incasso-intermediair. De voorwaarden verschillen nogal aanzienlijk.

 

Een no cure no pay-variant waarbij de kosten op de debiteur worden verhaald, is doorgaans het meest voordelig en brengt voor de opdrachtgever geen/weinig kosten met zich.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 108 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.