• 0

Inbrengen eigendomsrecht in BV

Hallo,

 

Ik heb in de avonduren een spelletje bedacht en hier een prototype voor gebouwd. Nu wil ik dit samen met een andere partij op de markt gaan brengen. Het plan is om een dochteronderneming op te richten vanuit mijn stamrecht/holding BV en de andere partij.

 

Mijn vraag is nu hoe ik het beste het eigendomsrecht kan inbrengen/overhevelen naar mijn BV. Kan dit voor het symbolische bedrag van 1 Euro of krijg ik daar eventueel problemen mee?

 

Voor de duidelijkheid: het gaat om het concept, de source code van het prototype (heb hier zo'n 40 uur vrije tijd aan besteed) en de domeinnamen, die ik prive heb aangevraagd (kosten 10 Euro per jaar). Vooralsnog is er nog niet direct zicht op inkomsten en moet het spel eerst vanuit de nieuwe BV uitontwikkeld worden.

 

Wie heeft een antwoord voor me?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Welk eigendomsrecht?

 

Je hebt een mock up gemaakt maar het spel moet nu verder ontwikkeld worden, waarschijnlijk in de nieuwe op te richten onderneming als ik het zo lees.

 

Lijkt mij vooral van belang wie de kosten voor de verder ontwikkeling gaat betalen.

 

Het IE zit hem op dit moment vooral in de naam van het spel (de domeinnaam).

 

Op zich is het slim om die buiten de onderneming te houden, echter zal een investeerder daar geen genoegen mee nemen.

Bij financieel zwaar weer kan de onderneming gefailleerd worden en behoud jij in dat geval de naam van het spel.

De investeerder is dan al zijn geld kwijt en jij kunt dan opnieuw beginnen.

 

 

Ik zou eerst maar eens op zoek gaan naar een gedesinteresseerde die de verdere ontwikkeling wil financieren.

Ik raad je ook aan om wat marktonderzoek te doen.

 

Als het een leuk spel is dat een groot aantal mensen aan zou kunnen spreken zou je ook nog aan crowdfunding kunnen denken.

Link naar reactie
  • 0

Het is niet direct een mock-up, maar een speelbare-versie en een paar ingewikkelde algoritmes erachter. Op de source code van die algoritmes rust nu mijn copyright. De vraag is nu of ik dit voor 1 Euro kan verkopen aan mijn stamrecht/holding BV.

 

De holding BV zal dan de dochter BV een licentie verlenen, zodat de rechten buiten een faillissement van de dochter BV vallen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 240 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.