• 0

Velgen importeren uit Japan

Hi, ik was al een paar keer over aan het denken om velgen die ik in Japan inkoop/importeer hier in Nederland te verkopen.

Alleen mijn vraag, moet je ingeschreven staan in de Kamer van Koophadel, dus moet je een berijf zijn om dit te doen.

Of kan je ook zonder dat, gewoon een container vol spullen (in mijn geval velgen) naar nederland halen, bij de douane invoerrechten en btw betalen en dat gewoon naar huis meenemen en verkopen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0
Gast Verwijderd account

Dat is mogelijk, maar de belastingdienst zal waarschijnlijk een keertje bij je aankloppen om te kijken wat je met de goederen hebt gedaan. Als je ze doorverkoopt moet je omzetbelasting en eventueel winstbelasting betalen.

Dus je kan het beste inschrijven bij KVK en een BTW nummer aanvragen. Vraag meteen een verlegging van BTW aan voor invoer van goederen. Een container met velgen kan je ineens flink wat kosten aan BTW en invoerrechten, dit kun je beter verrekenen als je al wat hebt doorverkocht.

 

Link naar reactie
  • 0

Het lijkt mij heeeel sterk dat als je een complete container vol velgen laat komen vanuit japan, en je bent particulier, dat de douane niet even een seintje geeft richting belastingdienst.

 

Als er dan geen extra inkomsten worden opgegeven aan het eind van het jaar gaan ze vast wel een beetje wroeten denk je niet? ;D

 

Gewoon kvk inschrijven, geeft geen moeilijkheden en je verkoopt je spullen ook veel makkelijker omdat je geregistreerd staat als bedrijf.

Link naar reactie
  • 0

Nog wat vragen.

Als ik dingen invoer van buiten de eu dan moet ik invoerrechten (4,5%)en btw (19%) betalen.

Maar als ik mijn "dingen" ga verkopen dan moet ik volgens de belastingdienst btw doorrekenen aan mijn klanten.

Vervolgens mag ik het btw wat ik bij de douane heb betaald terugvragen.

 

Vraag 1: Kan ik het btw wat ik bij het invoeren heb betaald meteen terugvragen? Of pas als ik die producten heb verkocht?

 

Vraag 2: Hoe weet de belastingdienst wat ik allemaal precies verkoop en hoeveel ik daarvoor moet rekenen/ betalen aan de BD.

 

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Als je mijn bericht goed had gelezen had je gezien dat je een verlegging van de BTW aan moet vragen. Dan hoef je de BTW nog niet aan de douane te betalen, maar wordt het later verekend.

 

De belastingdienst kan aan je administratie zien hoeveel je verkoopt, maar ook uit de invoerdocumenten, je bankrekening, je huidige voorraad en nog een hele hoop andere dingen.Als ze er niet uitkomen maken ze een aanslag gebasseerd op wat een normaal bedrijf zou verkopen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 306 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.