• 0

Binnen 1 dag reageren op wijziging overeenkomst??

Beste HL-ers,

 

Ik maak inmiddels anderhalf jaar gebruik van een pand in bruikleen (in de volksmond anti-kraak). Daar betaal ik deze gehele periode al een vast bedrag per maand voor.

 

Nu heb ik vanmorgen gemeld gekregen dat de voorwaarden gaan veranderen:

 

1. De bruikleenvergoeding gaat € 100,- per maand omhoog

2. (Quote) Indien het pand wordt aangeslagen voor het OZB gebruikersdeel (eigenaarsdeel uitgesloten), dan zullen deze kosten naar ratio, op basis van het aantal gebruikte vierkante meters in het pand, aan jou worden doorbelast. Het aantal gebruikte vierkante meters zullen wij in een nieuwe bruikleenovereenkomst, met daarbij een plattegrond waarin de gebruikte ruimte wordt gearceerd, aangeven zodat hierover geen discussie kan ontstaan;

 

Deze voorwaarden zullen 1 maart van start gaan en ik moet uiterlijk morgen aangeven of ik hiermee akkoord ga. Indien ik morgen niet reageer zullen zij de huidige overeenkomst beeindigen en dient de ruimte op 1 maart 2013 opgeleverd te worden.

 

Vooral dit laatste, het feit dat ik binnen 1 dag moet reageren, irriteert me mateloos!

 

Mijn vragen:

 

1. Kan de pandeigenaar (volgens de wet) eisen/verlangen dat ik hier binnen 1 dag op reageer?

 

2. Kan de pandeigenaar de kosten voor OZB (gedeeltelijk) aan mij doorbelasten zonder vooraf aan te geven wat deze (ongeveer) zullen zijn?

 

Daarbij is het "lastig" te bepalen hoeveel ruimte ik exact gebruik. In principe heb ik toegang tot 10 kamers, maar ik gebruik er feitelijk maar 2.

 

Graag hoor ik ook van jullie hoe jullie dit zouden aanpakken. Mede vanwege de korte reactietijd voel ik me een beetje "in een hoek gedreven".

www.TijdvoorChampagne.nl/relatiegeschenken | www.TijdvoorAlcoholvrij.nl | www.uglyxmas.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 126 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.