• 0

BTW, zakelijke verkoop naar een "VAT free business ???"

Ik heb iemand die geinterreseerd is in mijn goederen. Iemand in ijsland, die zegt dat hij een VAT Free business heeft.

 

Ik heb alleen ervaring met verkoop aan particulieren momenteel, maar op deze manier kan ik toch geen btw verlegd doen aan zo'n iemand? Ik heb toch gewoon een VAT nummer nodig? En al zijn zakelijke gegevens.

 

Anders ben ik dadelijk het haasje omdat ik geen btw doorgeef, op een verkoop wat zodadelijk opeens een particulier blijkt te zijn??

 

ik zal wel al iets hier er over

 

http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/btw/zakendoen_met_het_buitenland/zakendoen_buiten_de_eu/btw_berekenen/btw_berekenen_bij_export_van_goederen_naar_niet_eu_landen/btw_berekenen_bij_export_naar_niet_eu_landen

 

het maakt dus niet uit of het een particulier is of een onderneming, buiten de eu kan je verlegd verkopen? Toch betalen klanten altijd de nederlandse btw bij mij, of ze nu internationaal zijn of in de eu zitten??

 

Graag jullie tips, of ervaringen.

 

gr. marien

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo Marien,

Je term "VAT Free business" is een beetje vaag maar volgens mij gaat je vraag over of je mag leveren zonder BTW?

Omdat IJsland niet in de EU ligt mag je dus tegen 0% exporteren. Of dit aan een bedrijf of particulier is maakt daarbij niks uit. Precies zoals je in de link terug leest.

Wat wel van belang is dat jij de export aantoont!

Dat klanten bij jouw altijd BTW betalen kan natuurlijk. Als die buitenlander bij jouw in de winkel(weet niet of je die hebt) wat koopt betaald die gewoon de BTW. Echter als het echt om export gaat dan mag dit tegen 0%.

Maarten Versluis

 

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 145 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.