• 0

betaalmethode voor een carpoolsite

Hallo,

 

Ik ben momenteel bezig met het ontwikkelen van een website waar automobilisten zich kunnen aanmelden en hun reisplannen online zetten. Daar tegenover kunnen passagiers een rit zoeken en in contact komen met de automobilist. Zij kunnen dan met de automobilist meerijden, zo bespaart de automobilist op benzinekosten en de passagier kan goedkoper zijn of haar eindbestemming bereiken. Dit wordt ook carpool genoemd.

 

Ik wil gaan werken met vaste tarieven (een vast bedrag per gereden kilometer). Toch denk ik dat dit niet echt verstandig is, de automobilisten kunnen hierdoor niet een vergoeding vragen die zij willen. Er zit wel een reden hierachter Ik wil namelijk zelf ook iets verdienen. Bijvoorbeeld 20 cent per kilometer waarvan 18 cent naar de automobilist gaat en 2 cent voor hem overblijft.

 

Nou zitten we met het probleem van de betalingsmogelijkheden. Ik dacht aan het volgende :

 

- Passagier die via iDeal vooraf betaalt. En dat het geld gestort wordt op de account van de automobilist nadat de passagier zijn eindbestemming heeft bereikt

 

- Passagier betaalt via sms of telefoon nadat die de eindbestemming heeft bereikt

 

Toch zie ik te veel gaten in dit project als het gaat om betalingen. De passagiers en automobilisten kunnen onderling afspraken maken.

 

Ik heb jullie advies nodig hoe ik dit beter kan aanpakken.

 

Dank bij voorbaat

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Bij zo'n concept zijn betalingen inderdaad een moeilijk vraagstuk. Daarom denk ik niet dat jij moet bepalen wat de passagier betaalt. Betalingen vooraf doet niemand, omdat niemand zeker weet dat hij of zij in de maling wordt genomen. En betaling achteraf is heel moeilijk te controleren: er zal vaak niet betaald worden.

 

Ik zou je aanraden het concept op te zetten en het zo groot mogelijk te maken. Daarna (of meteen) kun je je richten op inkomsten in de vorm van advertenties bijvoorbeeld.

Laat zien wie u bent op http://www.my-offer.nl/!

My Offer is hét online platform waarop zelfstandig ondernemers zichzelf en hun bedrijf presenteren.

Link naar reactie
  • 0

Hallo John88,

 

Heb je ook onderzocht of mensen hiervoor willen betalen? En dan met name jou willen betalen.

Er zijn namelijk allerlei gratis mogelijkheden (bv marktplaats) waarmee je de concurentie aangaat. Wat is dan de meerwaarde van jou site waarvoor men wil betalen?

 

Zoals Dave ook al aangeeft: Ik denk dat je het verdienmodel anders moet zien in bijvoorbeeld advertenties, mailingen e.d.

Een andere optie is een lage inschrijfkosten (1-3 euro) per maand dat je oproep/aanbod actief is.

 

Zelf denk ik dat mensen elkaar leren kennen via je site en dan onderling eea regelen als ze slim zijn. Jij kan het niet controleren en het scheelt hun geld.

www.8D-games.nl Serious Games, Gamercials & Apps

Link naar reactie
  • 0

Ik sluit me ook aan bij de bovenstaande reacties. Pas als je een enorm goed draaiende toko hebt met duizenden carpoolers zou je kunnen denken aan andere methoden om je verdienmodel uit te breiden. Mensen zijn gemakzuchtig, onthoud vooral ook dat elke "drempel" er 1 teveel is. Hoe toegankelijker het platform hoe makkelijker je de massa bereikt die je nodig zult hebben om dit van de grond te krijgen.

Als je eenmaal de massa hebt die je nodig hebt kun je overwegen te doen wat Maarten zegt, een x-bedrag per maand of bv het "omhoog bellen" zoals marktplaats dat heeft.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 216 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.