• 0

Hoe kan ik snel aan lening of investeerder komen voor mobiele snackwagen?

Goedemorgen, beste forum leden,

 

Heb vanmorgen deze site gegoogled en ziet er erg goed uit,

 

Vanwaar mijn inschrijving:

 

Ik heb vandaag dringend financieel advies nodig voor een prachtige mobiele geheel ingerichte snackwagen.

 

Ben al geruime tijd bezig om investeerder(s) te vinden voor mijn toch wel unieke snackbar concept. Blijkt alleen verkeerde tijd te zijn.

 

Banken haken sowieso af. Familie en kennissen met geld heb ik niet.

 

afgelopen zaterdag had ik een particuliere investeerder gevonden, die het idee fantastisch vond en mij 25.000 euro wilde lenen. Gisteren haakte hij af (nadat alle contracten etc getekend waren) omdat ik niet van te voren zijn jurist wilde betalen via een Western nion boeking => kortom oplichter dus.

 

Vandaag loopt mijn ultmatum af en ben de reeds betaalde aanbetaling kwijt.

 

De Kar en mijn plan is m.i. te mooi om dit over te laten gaan, vandaar mijn oproep.

 

 

Mod edit:

bericht aangepast.

Dit is een oproep om mee te denken hoe aan een lening of investeerders te komen, geen oproep tot financiering

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

20 antwoorden op deze vraag

  • 0
Heb je de forumregels gelezen?

Feitelijk plaats je nu een oproep waarin je vraagt om geld en daar is het forumbeheer niet zo blij mee.

Er is al contact geweest met TS naar aanleiding van een eerdere oproep. Deze hernieuwde oproep heb ik aangepast, zodat het wel voldoet aan de gebruiksvoorwaarden van Higherlevel

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Ik zou je ook willen adviseren geen min of meer op wanhoop lijkende berichten te plaatsen... persoonlijk denk ik niet dat je daar financierders me gaat vinden... [EDIT](tijdens schrijven van deze post is de oproep al aangepast...)

 

Verder zou ik ik eens goed naar de tekst op je website kijken en nagaan of alles wat je schrijft mag .... vooral het MC gedeelte..

 

tis maar een tip!!

 

Groet,

Stef

 

Link naar reactie
  • 0

Ok, bedankt Norbert,

 

"tis even wennen", maar wil niet dat deze benodigde inventaris aan mij verloren gaat en heb helaas weinig tijd.

 

I.i.g. bedankt voor plaatsing en aanpassing.

 

Zal ook vaker op Higher level te vinden zijn, want ik kende deze site niet en ik heb al zeer veel interessante onderwerpen gezien.

 

Groet,

 

Wouter Bierman

Link naar reactie
  • 0

Beste Happy entepreneur,

 

Heb inderdaad een aanbetaling gedaan en had de kar hiertoe voor 14 dagen gereserveerd. Ook over deze private lease vorm gehad met verkoper, maar deze heeft geen tijd (gaat emigreren naar Engeland) en heeft de financien nodig.

 

Bedankt voor advies

 

Wouter

Link naar reactie
  • 0

Beste Happy entepreneur,

 

Heb inderdaad een aanbetaling gedaan en had de kar hiertoe voor 14 dagen gereserveerd. Ook over deze private lease vorm gehad met verkoper, maar deze heeft geen tijd (gaat emigreren naar Engeland) en heeft de financien nodig.

 

Bedankt voor advies

 

Wouter

 

Hij heeft geen tijd? Hij heeft in deze markt niet zoveel te willen denk ik. Hij verkoopt dat ding echt niet zo 123 voordat hij weggaat.

 

Heb je een gedegen plan voorgelegd of alleen erover gesproken? Laat zien dat je serieus bent,er goed over nagedacht hebt. Heb je een odnernemingsplan voor dit project?

 

Danny

Link naar reactie
  • 0

 

 

 

Hij heeft geen tijd? Hij heeft in deze markt niet zoveel te willen denk ik. Hij verkoopt dat ding echt niet zo 123 voordat hij weggaat.

 

Heb je een gedegen plan voorgelegd of alleen erover gesproken? Laat zien dat je serieus bent,er goed over nagedacht hebt. Heb je een odnernemingsplan voor dit project?

 

Danny

 

Daarnaast.. wat maakt de aanbieder van deze wagen zo uniek? Dan ga je toch naar een ander als deze niet mee wil werken? Geloof best dat je met een gedegen plan niet afhankelijk hoeft te zijn van iemand die gaat emigreren. En is de verkopende partij een bedrijf? Hoe zit dat dan met garantie e.d. als hij straks in de UK zit? Vlieg je even op en neer?

Bezig met ontwikkeling incasso 2.0. Lanceerdatum: Medio Q1 2014!

Link naar reactie
  • 0

Heb een goed ondernemingsplan. Wolde dit ook in de bijlage doen, maar toen kon ik het niet oploaden naar de site van higher level.

 

Begrijp dat u zegt dat hij niet veel te willen heeft, in deze tijd, maar deze karren verkopen wel en zeker als het voorjaar weer in aantocht is. Verder hebben ze meestal sowieso een minimumprijs. Prijs zakt niet verder dan +/- 10:000 en deze kar is volledig equipt.

 

Groeten,

 

Wouter

Link naar reactie
  • 0

heb in principe 18.000 euro nodig. Dit voor lening aanbetaling van mijn moeder. De kar is 12.000, de standplaatsvergunningkosten a 895, de 1e voorraad, (1000) drukwerk folders met acties etc. +/- 900 euro en overige aanloopkosten zoals administratiekantoor, reeds gemaakte kosten zoals lease bestelbus > 2 maandperiode a 366,=, dieselkosten voor de shellbusineskaart, etc. dit om goed te starten zonder achterstanden.

 

Wouter

Link naar reactie
  • 0

Vandaag loopt mijn ultmatum af en ben de reeds betaalde aanbetaling kwijt.

Staat dat inderdaad ook zo in de overeenkomst? Of is het meer iets waar de verkoper mee dreigt? En om hoeveel gaat het - is daar overheen te komen als het mislukt?

 

Wellicht kunnen de antwoorden daarop wat meer lucht geven richting verkoper, zeker al hij kennelijk ál het geld nodig heeft en niet genoeg heeft aan de aanbetaling (wat mij ook wat overdreven lijkt, maar anders ook nog een heel behoorlijk drukmiddel oplevert.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
  • 1

Ik heb waardering voor je ondernemerschap en wat ik lees klinkt helemaal niet zo slecht. Maar waarom dan nog geen investeerder gevonden voor een relatief klein bedrag met goed rendement?

 

Om je wellicht wat verder te helpen zal ik me even verplaatsen in de rol van kritische potentiële investeerder:

 

Op openhandel lees ik eind jan. over een eerste aanbetalting van 4k, en vraag je nog 18k. Nu zoek je 25k. Je geeft consumptiebonnen voor 100,- per geinvesteerde 1000,- en biedt daarnaast 10% rente over een "korte looptijd'.

Verder lees ik dat je een jaar ervaring hebt met een zaak in pacht, maar op je website staat dat je vanaf 9 feb. 2013 staat te bakken.

 

Als mogelijke investeerder zou ik daar nog wel wat vragen over hebben:

- waarom heb je nu 7k meer nodig?

- waarom lukt het niet bij banken?

- wat is de 'korte looptijd"?

- hoeveel ga je aflossen tijdens de looptijd?

- wat is er gebeurd met die zaak die je pachtte?

- waar sta je nu te bakken? Begrijp ik goed dat Patat van Wout aan het Salsaplein de nieuwe lokatie is?

- hoe vaak ga je de snackwagen gebruiken? wat doe je op de andere dagen met de kar?

- hoeveel investeerders heb je al gevonden?

- hoeveel eigen geld heb je erin gestoken?

- wat is het minimale bedrag dat je nodig hebt? (bv. zonder marketing enzo)

- waar heb je de bestelbus voor nodig? Om te trekken? Ik lees elders dat je al een bus hebt?

- waarom heb je 4k aanbetaald voor slechts een reservering van 14 dagen?

 

Ik zeg niet dat je iedere vraag hier moet beantwoorden, maar als investeerder zou ik op deze vragen wel een antwoord willen hebben en dan wel dusdanig dat het een natrekbaar, geloofwaardig verhaal is en ik niet het gevoel krijg dat de investering binnen een jaar verdampt is. Misschien kun je de mogelijke investeerder de eigendomsrechten van de wagen in onderpand geven of een soort van huurkoopovereenkomst sluiten?

 

Ik ben bang dat je huidige tijdlijn niet echt gaat werken. Een verkoper met haast en een goede deal moet zich juist flexibel kunnen opstellen. Ook hij is gebaat bij een snelle overdracht. Wel knap dat ie je al een aanbetaling uit de zak heeft weten te praten, maar benadruk wel bij hem dat daar rechten tegenover staan. Ook al is je termijn nu verstreken, kan het niet zo zijn dat je je aanbetaling kwijt bent als hij beweert de kar toch aan een ander te verkopen. Zo makkelijk 4k verdienen lijkt mij niet echt in de haak...

 

Tenslotte wil ik je ook nog wijzen op de verschillende crowdfunding platforms. Ik heb al een aantal succesverhalen gelezen, bv. over het Meisje van de Slijterij in Zeeland die met een beperkte bijdrage van meerdere investeerders niet alleen geld maar ook betrokkenheid verzamelde en daarmee haar succes vergrootte.

Punt is alleen dat je voor crowdfunding tijd nodig hebt en er niet vanuit moet gaan dat je binnen een paar weken klaar bent. Je moet tenslotte je plan uitwerken voor de crowd, buzz creeren en mensen enthousiast maken om hun geld bij jou te parkeren.

Tenslotte zal niet ieder plan even succesvol zijn, zeker niet als je de investeerder te weinig of ongeloofwaardige informatie verschaft.

 

Edit: ik zie op marktplaats ook andere verkoopwagens. Zowel te koop (voor lagere en hogere bedragen), als ook te huur. Mocht de financiering van de aankoop niet lukken is het misschien een idee om eerst te huren?

 

Succes!

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Ronald en mint,

 

Probeer even op zoveel mogelijk vragen een antwoord te geven:

 

Heb maar 1000, euro aanbetaald op de kar en ultimatum loopt vandaag af.

Staat in ook in ook. Dan ben ik dus vanaf morgen 1000, euro kwijt. 1st wilde ik 4000 euro aanbetalen, maar kreeg niks voor elkaar bij "open handel"

Is inderdaad relatief kleine investering. Mij lukt het niet bij de bank omdat ik een kleine achterstandscodering hebt die reeds 2 jaar is afbetaald.

Zonder marketing extra voorraad , etc heb ik nu precies 11.000 euro nodig voor de kar

De persoon die investeert, " krijgt

" de kar ter borg.

Overige kosten zijn aanloopkosten en 1000 euro is gedaan door moeders met AOW.

Heb goed ondernemingsplan, maar krijg dat niet in de bijlage. Kan dit wel aan geïnteresseerde toemaken.

 

 

Hoop dat ik hiermee zoveel mogelijk vragen heb beantwoord.

 

MvG,

 

 

Wouter Bierman

Link naar reactie
  • 0

Misschien weten een van jullie zo'n dure financier, investesteerder, diegene die je wel eens in de telegraaf ziet!

 

MvG,

 

Wouter Bierman

 

Beste Wouter,

 

Een financier ga je hier niet vinden !

 

 

 

 

En Wouter...Als je zo wanhopig gaat lopen doen hier versterkt dat je kansen echt niet. Denk je nou echt dat je zo een financier gaat vinden?

 

Begint een beetje komisch te worden nu. Je hebt veel adviezen gehad,erg veel zelfs. Doe daar wat mee en stop met dat smeken om geld...

 

Danny

Link naar reactie
  • 0

Beste Marco,

 

Smeek m.i. niet om geld!

Strijd gewoon voor een goede (mijn) zaak. Vele van de adviezen die ik hier gehad heb, had ik namelijk al toegepast.

ook de bank, maar door op hande scheiding (met koophuis) durven zij het niet aan.

 

Zal nu wel stoppen, maar hoop nog teeds dat een van jullie indirect iemand of iets weet.

 

MvG,

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 211 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.