• 0

tweede eenmanszaak mogelijk?

Naast mijn bestaande eenmanszaak, die zich richt op klanten in NL, wil ik graag een tweede bedrijf oprichten gericht op engelstalige klanten. Hiervoor heb ik ook al een nieuwe domeinnaam geregistreerd, waarmee ik kies voor twee verschillende websites, ipv 1 met een engelse en nederlandse tekst. Ik vraag mij af of ik dit moet en kan onderbrengen in mijn huidige eenmanszaak, of dat ik beter een tweede bedrijf kan registreren. Wat is handig?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je kunt geen twee eenmanszaken hebben.

Het is wel mogelijk om meerdere activiteiten aan je eenmanszaak te koppelen.

In jou geval vrij simpel omdat de activiteit dezelfde is, alleen jou nieuwe klanten zich van het engels bedienen.

Het lijkt mij dat het enige wat je moet doen is deze naam bijschrijven bij de KvK.

 

Merkava

Link naar reactie
  • 0

Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.

 

Ik begrijp dat je de zelfde activiteit aan een andere doelgroep aanbiedt. Waarom dan een nieuw bedrijf oprichten. Juridisch ben je als eenmanszaak toch altijd hoofdelijk aansprakelijk dus onder het argument van risico spreiding hoef je het niet te doen.

 

Als ondernemer kun je toch ook verschillende handelsnamen voeren. De nieuwe domeinnaam zal wellicht verstandigzijn om de de bedrijfsnaam in het engels beter is. Derhalve zal het wel noodzakelijk zijn om een aparte site op te zetten. Desalniettemin kun je gewoon factureren onder naam van je huidige eenmanszaak onder vermelding van het feit dat de 'nieuwe naam' een 'handelsnaam' of 'merk' is.

 

Dat lijkt me het eenvoudigst.

Amadeos, inspireert ...

 

 

Met vriendelijke groet,

 

 

Remo Natali

PS: http://www.penprinter.nl

PPS: http://www.3ddirect.nl

Link naar reactie
  • 0

Of je er meer dan 1 mag hebben durf ik niet te zeggen, maar veel nut zou het sowieso niet hebben... je bent sowieso als natuurlijk persoon al een met je bedrijf, er is verder geen isolatie mogelijk.

 

Wat je wel kunt doen, zie ook hierboven, is een nieuwe, extra handelsnaam inschrijven in het register (gratis). Je kunt vervolgens gewoon beide namen hanteren, voor iedere doelgroep zn eigen naam. Dit zie je vaak gebeuren als een bedrijf meerdere producten/diensten levert aan verschillende doelgroepen waarbij een verschillende identity nodig is. Ik zie geen reden waarom je dit niet kan doen als er een verschillende taal nodig is.

 

Link naar reactie
  • 0

Je mag wel 100 domeinnamen of handelsnamen voeren in je éénmanszaak. Je kan echter maar 1 eenmanszaak voeren.

 

Als je nieuwe activiteiten gaat verrrichten onder een nieuwe naam met een niewe website, hoef je dat niet eens te registreren, Als je op de contracten en de factuur maar de juiste naam en KVK nummer gebruikt.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Dat hoeft inderdaad niet, maar ik zou het wel doen... want het staat toch altijd vreemd als je zaken doet met bedrijf X en opeens de factuur krijgt uit naam van bedrijf Y.

 

En laten we wel zijn, een extra handelsnaam inschrijven is gewoon geen enkele moeite, en bovendien gratis. Ik geloof dat je dit kunt meegeven met de jaarlijkse gegevenscontrole van de kvk, maar je kunt natuurlijk ook even bellen/langsgaan voor het formulier als je het voor die tijd wilt regelen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 132 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.