• 0

ROW en de MKB-winstvrijstelling

Hallo allemaal,

 

Ik heb in 2012 een omzet gedraaid van 15500. Bedrijfskosten 2500. Urencriterium niet gehaald. Wat is beter: aangfite als ondernemer of als ROW? kan ik de MKB-winstvrijstelling toepassen als ik voor de ROW aangifte kies? Ik heb voor de rest geen andere inkomsten.

 

Dank.

 

Groet,

 

Oktay

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

De vraag is inderdaad of je werkzaamheden als onderneming zijn aan te merken. Het urencriterium bepaalt alleen of je nog in aanmerking komt voor andere ondernemersaftrekken zoals de zelfstandigenaftrek, startersaftrek, FOR etc.

 

Of je ondernemer bent hangt dan af van de kenmerken van je bedrijf. Loop je debiteurenrisico? Heb je een KvK inschrijving, BTW nummer, website, logo, huisstijl, briefpapier? Acquireer je, maak je reclame, investeer je? Ben je vrij opdrachten aan te nemen en naar eigen inzicht uit te voeren? Hoeveel opdrachtgevers, hoeveel omzet?

 

Al met al een beste stapel criteria die ook nog eens te interpreteren zijn. Het is geen vereiste dat je aan alles voldoet, maar hoe meer hoe waarschijnlijker dat je ondernemer bent.

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Hartelijk dank.

 

Ik ben bij het inschrijven bij de KvK bij de Belastingdienst aangemeled als ondernemer. Daarom heb ik nu een O biljet ontvangen voor de aangifte inkomenstenbelasting 2012. Kan ik nu veroeken dat ze me een P-biljet opsturen om het als resultaatgenieter aangifte te doen?

 

Dank.

 

Oktay

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 198 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.