• 0

Wat vinden jullie van mijn nieuwe webshop?

Omschrijving van je concept:

Hoi allemaal

 

Ik ben enkele weken geleden begonnen met een niche webshop die enkel en alleen gericht is op telefoon hoesjes voor de htc one x.

Ik heb dit zo specifiek mogelijk gehouden voor seo tactieken. Er komen binnenkort nog enkele webshops bij die weer gefocust zijn op andere type telefoons. De adviezen/kritieken die ik hier zal krijgen leren mij direct lessen voor de shops die ik nog aan het bouwen ben.

 

Het gaat om de site www.htconexhoesje.nl

 

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

- een leverancier gezocht

- een webshop gemaakt bij Luondo

- header laten ontwerpen

- linkbuilding

- on page seo

- facebook pagina aangemaakt

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

ik wil met onder andere deze site zorgen voor wat extra inkomen, ik verwacht niet te kunnen leven van 1 webshop die enkel gericht is op 1 type telefoon maar in de toekomst hoop ik een redelijk inkomen te genereren als ik meer van deze webshops tegelijk heb draaien.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

mijn webshop onderscheidt zich op de volgende gebieden:

 

- specifiek gericht op de htc one x

- alleen accessoires van bekende a-merken

- geen verzendkosten

- transparante niet goed geld terug zichtbaarheid

 

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Alle feedback is welkom.

 

Ik zou vooral graag wat feedback willen horen over:

- eerste indruk (welk gevoel krijgt u bij de site als u binnen 1 seconde moest antwoorden)

- de gebruiksvriendelijkheid van de site

- het uiterlijk van de site

 

Zoals gezegd is alle feedback welkom, er zal ongetwijfeld wat tussen zitten waar ik zelf niet aan heb gedacht. Dat is juist de kracht van deze rubriek volgens mij.

 

Bij voorbaat dank voor de moeite :)

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ziet er goed uit.

Enkele bedenkingen: is verzenden naar BE te duur, want daar kan je ook nog wel wat rapen. Een hoesje is denk ik brievenbuspost dus die kosten moeten wel meevallen. Als je Belgen ook de mogelijkheid geeft om te bestellen is dit een vergroting van je markt..

Bij het winkelkarretje zou ik de knop "winkelwagen ledigen" weghalen. Want als iemand daar op drukt op verder te gaan, is hij zijn bestelling kwijt, enjij je klant. Als ze het karretje willen ledigen gaan ze wel van de pagina af, en als ze een artikel willen deleten in de kar is daar dat rood kruisje voor.

 

Voor de rest (niet op SEO) gecheckt puik werk

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de moeite Dirk!

 

Goed punt over de Belgische markt, was er al mee bezig want het is inderdaad een vergroting van me markt.

 

Ik zal eens kijken of ik die knop weg kan halen, het geeft klanten inderdaad weer een extra kans om toch maar niks te kopen.

 

Bedankt voor je feedback ;)

 

Ik hoop dat er meer volgen ;D

Link naar reactie
  • 0

Het blijft een persoonlijke smaakkwestie maar ik vind je site er niet aantrekkelijk uitzien.

 

Gewoon de allereerste indruk. Afgaande op mijn eigen surf/koopgedrag zal ik dan ook niet snel wat op je site kopen. Tenzij je natuurlijk een erg goed aanbod hebt ;) Dan wil ik nog wel eens 2e keer kijken.

 

Misschien niet de leukste/aardigste reactie maar ik hoop dat je er wat aan hebt. Succes!

Link naar reactie
  • 0

Adrie3,

 

Ik sluit mij aan op Klaasvaak_070, qua uitstraling vind ik de website ook niet aantrekkelijk uitzien. Mocht je er voor open staan, dan zou je om te beginnen misschien met andere kleuren kunnen experimenteren?

 

Wat de Belgische markt betreft wat Dirk_vn aangaf is helemaal geen slecht idee! Een opdrachtgever van mij (ook webshop, maar een totaal andere branche) richt zich ook op de Belgische markt "voor erbij", maar dat loopt super en is zij er verbaasd over dat zij veel omzet vanuit België genereert. Wanneer jouw content geoptimaliseerd is kun je ook meer 'targeten' op Vlaanderen.

 

Succes ermee!

Op zoek naar een relatiegeschenk? babycadeau of kraamcadeau? Neem eens een kijkje bij Hippemamashop!

Link naar reactie
  • 0

@klaasvaak_070 & @Fall

 

Minder aardige/positieve opmerkingen zijn ook hardstikke welkom. Deze zijn misschien nog wel nuttiger dan enkel positieve feedback!

 

Kunnen jullie misschien aangeven op welk gebied de uitstraling verbeterd zou kunnen worden?

Wat kleur betreft heb ik expres gekozen voor groen omdat groen de kleur is van het HTC merk, maar ik weet niet of jullie daar vooral op doelen?

 

Misschien zouden jullie iets specifieker kunnen zijn of misschien even een link plaatsen van een webwinkel die er in jullie ogen beter uitziet :)

 

Thnx in ieder geval voor de feedback!

Link naar reactie
  • 1
Kunnen jullie misschien aangeven op welk gebied de uitstraling verbeterd zou kunnen worden?

 

Een paar voorbeelden van sites die ik er beter vind uitzien:

http://www.smartphonehoesjes.nl/htc/

http://www.pdashop.nl/category/194077/cases-htc-one-x-plus.html

http://www.telecomtelecom.nl/cases-en-hoesjes/21122-htc-sensation-xe-pouch-po-s621-pocket-bulk

 

Het gaat trouwens niet over smaak (wat is mooi) maar over uitstraling. En dan is het belangrijk dat je een proffesionele uitstraling hebt.

 

Als je de site laat maken/ontwerpen door een profesional dan heb je gelijk deze uitstraling. Maar goed daar moet je dan wel budget voor hebben. Aan de andere kant zijn er genoeg webwinkels waarvan ik de uitstraling maar ´zo zo´ vind maar deze draaien gewoon erg goed.

 

 

Link naar reactie
  • 0

hier kan ik wat mee!

 

Budget is inderdaad een belangrijke factor waarom ik voor dit systeem gekozen heb.

 

Ik ben wel bekend met het systeem waar de webshop op draait in je eerste link, de kosten voor dat systeem zijn niet belachelijk hoog... ik wil er wel naar overstappen maar dan wacht ik nog even tot ik er al wat meer mee verdiend heb.

 

Ik ben het met je eens dat mijn site wat minder professioneel aanvoelt.

 

thnx voor je toelichting

 

Meer feedback is nog altijd welkom :)

Link naar reactie
  • 0

De sites die klaasvaak aanbrengt geven mij nu ook niet het gevoel van wauw hoor tov zijn site. Ik heb al heel wat zelfbouwsites gezien die hier nog niet van in de buurt kwamen.

Enige tip is misschien uw hoofdbanner een stuk kleiner maken, en als je BE overweegt om bancontact mee te integreren.

Bancontact is wat ideal is voor NL.

En zet er nog een andere favicon in , dat winkelkarretje dat je nu hebt trekt op niks ;)

Link naar reactie
  • 0

Een paar opmerkingen:

 

- je spreekt je bezoeker aan met "u", past dat bij je doelgroep?

 

- je zegt dat alle artikelen ook geschikt zijn voor de "plus" versie en dat dat ook vermeld staat bij de producten, maar bij de eerste twee producten die ik aanklik zie ik het niet staan

 

- je hebt het over een "vandaag besteld = morgen in huis" garantie, dat zou ik zo niet noemen, want je kunt alleen garanderen dat je het dezelfde dag verstuurt

 

- "Geen kleine lettertjes" bij je retourbeleid staat een beetje vreemd, omdat je niets meer of minder doet dan de wet voorschrijft (overigens mag je er nog wel 7 werkdagen van maken).

 

- je "stuur naar een vriend" functie voldoet niet aan de wettelijke regels; ik zie in het resulterende mailtje alleen een e-mailadres (geen naam) en ik kan als verzender niet eerst zien wat er precies verzonden wordt; daarnaast is het resulterende mailtje wel erg mager

 

- ik zie redelijk veel tik-/taalfouten; op je homepage bijvoorbeeld "accesoires", "verassingen", "verzenden wij naar u op", "Dit betekend", "aankooppbedrag"

Link naar reactie
  • 0

@dirk vn

 

Ik ben al bezig met het belgische betaalsisteem:) De favoicon moet inderdaad wel ff anders, nog niet aan gedacht bedankt.

 

@John Bouwmans

- misschien is "je" wat meer gepast maar ik vind het wel zo netjes om de klant met "u" aan te spreken, daarbij heb ik nog onvoldoende klanten gehad om een conclusie te kunnen trekken over de leeftijd van mijn klanten

 

- Ik denk dat "vandaag besteld=vandaag verzonden" garantie wat minder overtuigend klinkt, bij de verzendkosten en levertijden is te lezen dat elke bestelling voor 15.00 uur dezelfde dag verzonden word en dat het vervolgens afhankelijk is van PostNL, die als streven heeft alles binnen 1 dag te verzenden, ik heb ook een link naar de uitlegpagina gemaakt waarin dat ook te lezen is. Denk dat dit wel duidelijk is.

 

- ik zal "dagen" veranderen in "werkdagen" goeie tip. Bij veel webshops laten ze het expres lastig klinken als je wat wilt retourneren daar doelde ik eigenlijk op met : "geen kleine lettertjes" maar ik snap je punt wel

 

- Ik wist niet dat er wettelijke eisen waren aan een "vertel een vriend" actie! Ik zal even onderzoeken waar deze aan moet voldoen en anders haal ik hem misschien wel helemaal weg.

 

- Bedankt voor de tikfouten! ik zal alles nog eens driedubbel nalezen! had ze zelf nog niet gezien namelijk :-[

 

Jullie beiden bedankt voor de feedback! Kan er zeker wat mee

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 138 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.