• 0

18000 euro uit mijn B.V. gehaald ivm flex bv. Kan dat zomaar?

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

De stamrechtovereenkomst veranderen omdat daarin staat dat er 18k gestort is? Ben je niet in de war met de oprichtingsakte?

 

iig moet je een statutenwijziging doorvoeren omdat je het kapitaal hebt verminderd. Met de stamrechtovereenkomst heeft dit niets van doen.

Link naar reactie
  • 0

Dag Ineke

 

Dat is wel de omgekeerde wereld, eerst het geld eruit halen en daarna pas nadenken over wat er ook alweer eerst had moeten gebeuren. Dat is nl. advies inwinnen en naar de notaris gaan, mocht blijken dat het in jouw geval een goed idee is om überhaupt die 18000 terug naar prive te halen.

 

Wist je bijv. al dat de rekening van de notaris gemiddeld zo'n 700 euro zal bedragen?! Vind je het dan nog steeds de moeite waard?

 

En hoe staat het met de dekking van je stamrechtvoorziening? Als de BV al minder bezittingen heeft dan de stand van de voorziening, dan is het aandelenkapitaal verlagen helemaal een slecht idee. Daarmee verslechter je de dekking van het stamrecht alleen maar verder en loop je het risico dat de fiscus de dekking te laag vindt en meteen overgaat tot belastingheffing over je stamrecht.

 

Nu hoor ik als moderator van HL dit topic te sluiten omdat het niet over ondernemen gaat, maar ik permitteer me even de vrijheid om dat niet te doen. Voor ondernemers met een pensioen in eigen beheer in een BV gaat namelijk hetzelfde op. Wees hierbij gewaarschuwd dat de Flex BV dus helemaal geen vrijbrief biedt om zomaar 18000 terug privé te storten.

 

Succes

Joost

 

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 184 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.